Toon posts:

Geen internetverbinding via LAN-kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop/PC maakt wel verbinding via wireless, maar niet met een vaste kabel in de LAN-poort. Ik heb meerdere LAN-kabels geprobeerd, maar ik krijg vooralsnog geen verbinding. Mijn PC maakt wel verbinding met de modem, maar vanaf de modem naar de internetbron wordt geen verbinding gemaakt. Ik weet zeker dat dat niet aan het modem ligt, want andere PC's hebben wel internetconnectie via dezelfde LAN-kabel en modem.

Kan dit aan mijn netwerkinstellingen liggen? Bedankt!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:46:
Mijn laptop/PC maakt wel verbinding via wireless, maar niet met een vaste kabel in de LAN-poort. Ik heb meerdere LAN-kabels geprobeerd, maar ik krijg vooralsnog geen verbinding. Mijn PC maakt wel verbinding met de modem,
Hoe weet je dat? / Hoe heb je dat getest?
maar vanaf de modem naar de internetbron wordt geen verbinding gemaakt. Ik weet zeker dat dat niet aan het modem ligt, want andere PC's hebben wel internetconnectie via dezelfde LAN-kabel en modem.

Kan dit aan mijn netwerkinstellingen liggen? Bedankt!
Het kan in dit stadium aan van alles, waaronder je modem, liggen.
Als je DHCP gebruikt (grote kans van wel): Controleer eens of je pc een IP adres krijgt uitgedeelt?

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 25-01-2011 16:51 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer op meerdere modems aangesloten, maar ik krijg geen volledige verbinding (geen blauw balletje, alleen het figuurtje dat de PC contact maakt met het netwerk). Anderen hebben op diezelfde modems wel verbinding, daarom denk ik dat dat het probleem niet is.

Ik ben nogal een leek op dit gebied, dus zou je me kunnen uitleggen hoe ik controleer of ik een IP adres krijg uitgedeeld? Dank!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-02 23:07

Jelte,89

Woodworking

Je gebruikt windows XP?

Dubbelklik op je icoontje en dan details,
Daar staat het een en ander aan informatie,

je gateway zal ie waarschijnlijk wel vermelden maar je DNS waarschijnlijk niet

Revive the guild!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Plaats eens een IPCONFIG /ALL

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-02 23:07

Jelte,89

Woodworking

Het is een leek, zoals ze aangeeft,

voor XP
Een Ipconfig/all voer je uit door op start te drukken, dan uitvoeren dan cmd intypen en dan enter, dan opent ie een prompt venster waar je ipconfig/all invult en weer enter drukt.

Voor w7
Druk op start, type cmd, en dan ipconfig/all

Revive the guild!

Pagina: 1