Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben samen met een vriend wat aan het prutsen met een Panasonic hdc-sd700. Wat wij graag willen, is het opnemen van het geluid van de tv + 2x een headset zodat we commentaar erbij kunnen geven.
Dit proberen wij dmv van 2 splitters. Via de headphone uitgang van de tv nemen we het geluid van de tv op, en nu willen we graag via beide headsets ons commentaar opnemen. Maar nu heb ik het volgende probleem:
Het geluid van de tv wordt perfect opgenomen, maar de camera pikt het geluid van de headsets niet op zodra deze via een splitter aangesloten worden.
Als we 1 headset rechtstreeks in de camera pluggen neemt hij het goed op, maar zodra we de splitter er tussen stoppen neemt hij het geluid niet meer. Laat staan als we 2 headsets aansluiten. Het werkt wel als we een gewone microfoon gebruiken, maar dit is niet praktisch voor ons.

Is hier een logische verklaring voor? Ik snap er namelijk niks meer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet een andere splitter hebben die de twee signalen niet combineert maar ze gescheiden houdt. De camera heft waarschijnlijk een stero-ingang, je zet dan de ene geluidsbron op het linkerkanaal en de ander op het rechterkanaal. Later op de computer kun je ze dan de balan weer zo regelen dat ze goed worden gemixt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Johnny,

Ik gebruik op het moment deze: http://uk.shopping.com/Ba...2x-3-5mm-F-Mono-0-2m/info

Maar het rare is dat ik daarmee wel de tv + de microfoon op kan nemen. Al moet de tv dan wel op het allerzachtste volume staan, anders komt de microfoon er amper bovenuit.

Volgens mij ligt het probleem meer aan de headsets, hebben die misschien een ander mechanisme voor de microfoon output als een gewone microfoon?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je dit tijdens de opname doen en niet erna in de montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik eerst ook aan gedacht, maar het is gewoon veel minder spontaan als je het achteraf doet.
Ik ben namelijk van plan een soort Let's Play te maken, waarbij we games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
In dat geval past dit topic beter in Audio en HiFi, dus bij dezen een schopje daarheen :)

FV --> AUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Kun je het geluid niet opnemen op een laptop bijvoorbeeld om die daarna eronder te monteren? Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Je zou idd twee bronnen kunnen gebruiken om dan later de boel bij elkaar te zetten, dat lijkt me makkelijker dan twee mics op de camera.

[ Voor 85% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-01-2011 14:08 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:14

kraats

Ik rol

je zult even een mengpaneeltje moeten gebruiken waar je je bronnen op aansluit. Het signaal van je tv en je microfoons verschillen teveel van volume om gewoon samen te kunnen voegen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kraats schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:09:
je zult even een mengpaneeltje moeten gebruiken waar je je bronnen op aansluit. Het signaal van je tv en je microfoons verschillen teveel van volume om gewoon samen te kunnen voegen.
Yup, dat was ook mijn eerste gedachte. En dan je ene mic op kanaal links en de andere op rechts, mixt dat ook mooi door :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik zal vanavond eens proberen om de headsets op mijn laptop aan te sluiten. Enige probleem is dan misschien de synchronisatie, iemand tips daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je kunt het geluid dan toch nadien afmonteren? Daarnaast kun je de starttijd van de opname opschrijven, alsmede de starttijd van de opname van je camera en die dan synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje:
Ik heb maar 1 microfoon input op mijn laptop. En als ik de splitter gebruik krijg ik errors in mijn opname programma (Audacity)
Moet ik persé een geluidskaart hebben met 2 microfoon inputs? Zoja, hoe duur zijn deze? Ik ben namelijk niet van plan om hier veel geld aan uit te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je neemt toch niet 2 stemmen tegelijk op neem ik aan, waarom deel je niet 1 mic? Gezellig naast elkaar zitten, handjes boven tafel en 1 mic even naar buiten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Johnny schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:05:
Je moet een andere splitter hebben die de twee signalen niet combineert maar ze gescheiden houdt. De camera heft waarschijnlijk een stero-ingang, je zet dan de ene geluidsbron op het linkerkanaal en de ander op het rechterkanaal. Later op de computer kun je ze dan de balan weer zo regelen dat ze goed worden gemixt.
Dit is opzich wel een goed idee, en ook niet heel moeilijk uit te voeren want je kan zo in je splitter de draden even anders solderen zodat de ene input op het ene kanaal zit, en de andere op het andere kanaal. Zit je alleen nog met het feit of je 2 microfoons op hetzelfde kanaal kunt plaatsen :P

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:11:
Probleempje:
Ik heb maar 1 microfoon input op mijn laptop. En als ik de splitter gebruik krijg ik errors in mijn opname programma (Audacity)
Moet ik persé een geluidskaart hebben met 2 microfoon inputs? Zoja, hoe duur zijn deze? Ik ben namelijk niet van plan om hier veel geld aan uit te geven :P
Je hebt van die USB geluidskaarten. Deze zijn op eBay of in Hong Kong al voor minder dan een tientje te krijgen. Ook heb je ze in Nederland, maar daar zijn ze vaak 15 euro of wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:34:
[...]

Je hebt van die USB geluidskaarten. Deze zijn op eBay of in Hong Kong al voor minder dan een tientje te krijgen. Ook heb je ze in Nederland, maar daar zijn ze vaak 15 euro of wat meer.
Dat ik daar nog niet aan gedacht had! |:( Bedankt!

Even voor de zekerheid hier vragen. Zou deze voldoende voor mij moeten zijn?: http://www.dealextreme.co...er-sound-card-black-41290
Pagina: 1