Toch maar even een topic starten, omdat ik niet zeker weet of IK iets fout doe qua instellingen, of dat ik gewoon pech heb gehad met deze chip. Het gaat op een systeem gebaseerd op de Gigabyte H55N-USB3 (mini-itx). Niet bepaald een overclockers moederbord, maar er zijn genoeg mensen die makkelijk de 3.6GHz+ gehaald hebben met hun i5 760. Dat kan ik ook, dacht ik. Nou niet dus. Boven de 3.25GHz loopt windows vast bij een willekeurige stresstest (niks reageert meer, ook de aan-uit knop niet, niet zo goed dus). Ook heb ik naar mijn idee veel te veel voltage nodig voor die 3.25 GHz.
Eerst maar even de volledige specs:
Mobo: Gigabyte H55N-USB3
Proc: Intel i5 760
RAM: Corsair 1x4 GB DDR3 1333 @ 1.5v
PSU: Corsair VX550
GPU: sapphire HD5870
Koeling: CM hyper TX3 push-pull (tijdelijk) + extra fan over de mosfets
Voor de 3.25 GHz OC heb ik de standaard power-management dingen uitgezet in de bios (C-states, speedstep, etc), en ook turbo heb ik uitgeschakeld. Baseclock verhoogd naar 155, mem divider op 8 (komt uit op ddr3 1240, iets onder spec).
De voltages:
RAM : 1.5v (stock, aangezien dit niet overclocked is)
VTT: 1.25
Vcore: 1.25
Deze instellingen zijn stabiel in prime en linX, maar volgens mij zijn dit veel te hoge voltages voor deze snelheid. De temperaturen komen overigens niet boven de 65 graden uit met deze settings.
Bij hogere overclocks boot ik wel naar windows (zelfs met 191x21 kom ik in windows op STOCK voltage), maar zodra ik een stresstest opstart hangt alles vast en moet ik de voeding uitzetten om te rebooten.
De vraag is nu, doe ik iets verkeerd, of heb ik gewoon pech gehad en een slechte chip/mobo gekregen? Zelf vermoed ik dat het toch aan het moederbord ligt, want de processor werkt op stock snelheid op redelijk lage voltages (2.8 ghz op 0.96-1.0 volt prime stabiel).
Mocht er meer info nodig zijn laat het me dan weten
Alle hulp/advies is welkom!
Eerst maar even de volledige specs:
Mobo: Gigabyte H55N-USB3
Proc: Intel i5 760
RAM: Corsair 1x4 GB DDR3 1333 @ 1.5v
PSU: Corsair VX550
GPU: sapphire HD5870
Koeling: CM hyper TX3 push-pull (tijdelijk) + extra fan over de mosfets
Voor de 3.25 GHz OC heb ik de standaard power-management dingen uitgezet in de bios (C-states, speedstep, etc), en ook turbo heb ik uitgeschakeld. Baseclock verhoogd naar 155, mem divider op 8 (komt uit op ddr3 1240, iets onder spec).
De voltages:
RAM : 1.5v (stock, aangezien dit niet overclocked is)
VTT: 1.25
Vcore: 1.25
Deze instellingen zijn stabiel in prime en linX, maar volgens mij zijn dit veel te hoge voltages voor deze snelheid. De temperaturen komen overigens niet boven de 65 graden uit met deze settings.
Bij hogere overclocks boot ik wel naar windows (zelfs met 191x21 kom ik in windows op STOCK voltage), maar zodra ik een stresstest opstart hangt alles vast en moet ik de voeding uitzetten om te rebooten.
De vraag is nu, doe ik iets verkeerd, of heb ik gewoon pech gehad en een slechte chip/mobo gekregen? Zelf vermoed ik dat het toch aan het moederbord ligt, want de processor werkt op stock snelheid op redelijk lage voltages (2.8 ghz op 0.96-1.0 volt prime stabiel).
Mocht er meer info nodig zijn laat het me dan weten
Alle hulp/advies is welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door dunedanh op 25-01-2011 14:55 ]