gedonder met vodafone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 11:42
Een hele goede middag,

Wij zitten hier thuis met een kleine situatie waar ik toch wat vraagjes over heb. Mijn zusje had een telefoonabonnement bij Vodafone voor 2 jaar. Na die 2 jaar wilde ze naar een andere provider overstappen (Ben). Ik heb haar toen daarbij geholpen, nummerbehoud aangevraagd en voor de zekerheid ook nog Vodafone een brief gestuurd. Die brief was voor de zekerheid zodat als Vodafone de overdracht naar Ben niet zou regelen het abonnement in ieder geval afgesloten werd.

Nu is het abonnement goed geregeld, het nummer is behouden, maar toch kregen we een brief van Vodafone dat het abonnement te laat was afgesloten en dat we even het komende jaar konden gaan betalen (100,-). Nu ben ik het hier op meerdere manieren niet mee eens:

- Het was wel degelijk op tijd afgesloten (2/3 maanden voor het aflopen van het contract).
- Ik dacht zelf dat de wet tegenwoordig voorschrijft dat na een contract van 1 of 2 jaar het alleen nog maar verleng mag worden zonder de klant te informeren voor een duur van 1 maand, niet voor een heel extra jaar.

Nu kunnen wij Vodafone op geen enkele manier berreiken, meerdere telefoonnummers hebben we geprobeerd, maar het is mij nooit gelukt om iemand aan de lijn te krijgen. Ondertussen zijn we in gebreken gesteld. Ik denk niet dat ze voor die 100 euro veel gaan doen, maar wat kunnen wij nog doen?

Weet iemand meer over dit soort situaties?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Synch schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:27:
Nu kunnen wij Vodafone op geen enkele manier berreiken, meerdere telefoonnummers hebben we geprobeerd, maar het is mij nooit gelukt om iemand aan de lijn te krijgen.
Misschien kun je aangeven welke nummers je hebt gebruikt, en hoelang je gewacht hebt. Dat een klantenservice slecht bereikbaar kan zijn, is bekend, maar hoe vaak en hoelang geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Dit soort kwesties niet telefonisch uitvechten.
Alles schriftelijk doen anders heb je geen bewijs!

Bovendien bel ik regelmatig met de Klantenservice en zijn ze altijd bereikbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 110209 op 25-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De belangrijkste vraag is, vanaf wanneer was het nummer geporteerd naar BEN? Dus vanaf wanneer kon je zusje gaan bellen vanaf haar BEN-simkaart met het oude-vodafone nummer?

Als dit nu voor de einddatum is geweest, dan kan je waarschijnlijk met een telefoonspecificatie van BEN heel duidelijk aangeven dat Vodafone met modder gooit.

Als extra ondersteuning de telefoonspecificatie erbij gooien van degene die ze heeft gebelt. Daar staat namelijk haar mobiele-nummer op.

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 25-01-2011 15:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Conflicten met bedrijven passen beter in SF, TP is bedoeld voor de technische kant. Een tikje naar het juiste subforum dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Dat je een heel jaar moet gaan betalen lijkt in mijn ogen geheel onredelijk. Ze kunnen je hooguit een maand abonnementsgeld opleggen. Echter als jij meer dan een maand voor einddatum van het contract je opzegbrief hebt gestuurd sta jij in je recht. Ik kan echter niet uit je verhaal opmaken wanneer je een brief naar Vodafone hebt gestuurd.
Ik zou gewoon even naar het klantenservicenummer bellen (0900-0940 (45 cent per gesprek) en even vragen om opheldering. Ze kunnen in het systeem wel zien op welke datum jij opdracht hebt gegeven tot beëindigen van het abonnement en ze kunnen jou vast vertellen waarom jij een heel jaar moet gaan betalen in plaats van bijvoorbeeld 1 maand (indien je de opzegbrief te laat hebt verstuurd).
Je zou ook kunnen mailen met de klantenservice, moet je even via de site van Vodafone doen. Dan heb je in ieder geval wat op papier staan ;)
Mochten ze je niet goed kunnen helpen gewoon een brief sturen naar Vodafone met de situatie en gebeurtenissen uitgelegd en even wachten op reactie.
Die 100 euro zou ik in ieder geval nog niet betalen. Eventueel wel het bedrag voor 1 maand abonnementsgeld (12,50?) overmaken als je inderdaad de opzegbrief minder dan 1 maand van tevoren hebt ingestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Haazzz op 25-01-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Synch schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:27:
Een hele goede middag,

Wij zitten hier thuis met een kleine situatie waar ik toch wat vraagjes over heb. Mijn zusje had een telefoonabonnement bij Vodafone voor 2 jaar. Na die 2 jaar wilde ze naar een andere provider overstappen (Ben). Ik heb haar toen daarbij geholpen, nummerbehoud aangevraagd en voor de zekerheid ook nog Vodafone een brief gestuurd. Die brief was voor de zekerheid zodat als Vodafone de overdracht naar Ben niet zou regelen het abonnement in ieder geval afgesloten werd.

Nu is het abonnement goed geregeld, het nummer is behouden, maar toch kregen we een brief van Vodafone dat het abonnement te laat was afgesloten en dat we even het komende jaar konden gaan betalen (100,-). Nu ben ik het hier op meerdere manieren niet mee eens:

- Het was wel degelijk op tijd afgesloten (2/3 maanden voor het aflopen van het contract).
- Ik dacht zelf dat de wet tegenwoordig voorschrijft dat na een contract van 1 of 2 jaar het alleen nog maar verleng mag worden zonder de klant te informeren voor een duur van 1 maand, niet voor een heel extra jaar.

Nu kunnen wij Vodafone op geen enkele manier berreiken, meerdere telefoonnummers hebben we geprobeerd, maar het is mij nooit gelukt om iemand aan de lijn te krijgen. Ondertussen zijn we in gebreken gesteld. Ik denk niet dat ze voor die 100 euro veel gaan doen, maar wat kunnen wij nog doen?

Weet iemand meer over dit soort situaties?

alvast bedankt!
toon volledige bericht
-Wanneer heeft Ben je nummer geporteerd (Dus wanneer hebben ze aan vodafone doorgegeven dat ze het nummer overnemen ? indien langer dan 1 maand voor einde contract, heb jij gelijk.)

-Wanneer had jij je brief opgestuurd mbt opzeggen abonnementen? (indien langer dan 1 maand voor einde contract, heb jij gelijk.)

-Het is wettelijk bepaald dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand idd, dus als je contract idd verlopen was, dan mogen ze maximaal 1 maand van je incasseren.

Je kan bellen met Bel 0900-0940 en je krijgt iemand aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Dank voor alle info!
gambieter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Misschien kun je aangeven welke nummers je hebt gebruikt, en hoelang je gewacht hebt. Dat een klantenservice slecht bereikbaar kan zijn, is bekend, maar hoe vaak en hoelang geprobeerd?
We hebben 3 nummers geprobeerd (0900-0940, 06 54 50 01 00 en het nummer van credit administration 043 351 4525). Bij de 1e en laatste heb ik beide al 3 kwartier aan de lijn gehangen (lijkt me niet onredelijk kort...). Het 2e nummer had geen mogelijkheid om een persoon te spreken (ik word doorverwezen naar de website).

Op de voorkant van het contract (van Ben) staat de leveringsdatum, welke 12-10-2010 is. Het contract bij Vodafone is op 11-11-2010 afgelopen. Op de site van Ben zie ik onder Mijn Abonnement echter staan dat de activatiedatum 16-11-2010 is. Ik denk dus dat ik niet goed heb gekeken en dat we toch een aantal dagen te laat waren (hoewel je je dan kan afvragen of Vodafone niet expres een beetje langzaam is geweest om ons net over die contractduur heen te pushen..).

De datum dat we het contract bij Ben hebben aangevraagd en de brief naar Vodafone hebben verstuurt dat het contract opgezegd kon worden is 06-10-2010 (niet onredelijk laat lijkt mij?)

Dan nog blijft het een feit dat we dan maar 1 maand hoeven te betalen i.p.v. de "resterende abonnementskosten tot einde contract i.v.m. beëindiging overeenkomst" (1 jaar) zoals hun het noemen. Aangezien we volgens de data inderdaad te laat waren met opzeggen kan ik ook geen copieen opsturen naar Vodafone. Ik ga denk ik eerst nog maar eens aan de telefoon hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Synch schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:52:
Dank voor alle info!

[...]

We hebben 3 nummers geprobeerd (0900-0940, 06 54 50 01 00 en het nummer van credit administration 043 351 4525). Bij de 1e en laatste heb ik beide al 3 kwartier aan de lijn gehangen (lijkt me niet onredelijk kort...). Het 2e nummer had geen mogelijkheid om een persoon te spreken (ik word doorverwezen naar de website).

Op de voorkant van het contract staat de leveringsdatum, welke 12-10-2010 is. Het contract bij Vodafone is op 11-11-2010 afgelopen. Op de site van ben zie ik onder Mijn Abonnement echter staan dat de activatiedatum 16-11-2010 is. Ik denk dus dat ik niet goed heb gekeken en dat we toch een aantal dagen te laat waren (hoewel je je dan kan afvragen of Vodafone niet expres een beetje langzaam is geweest om ons net over die contractduur heen te pushen..).

De datum dat we het contract bij Ben hebben aangevraagd en de brief naar Vodafone hebben verstuurt dat het contract opgezegd kon worden is 06-10-2010 (niet onredelijk laat lijkt mij?)

Dan nog blijft het een feit dat we dan maar 1 maand hoeven te betalen i.p.v. de "resterende abonnementskosten tot einde contract i.v.m. beëindiging overeenkomst" (1 jaar) zoals hun het noemen. Aangezien we volgens de data inderdaad te laat waren met opzeggen kan ik ook geen copieen opsturen naar Vodafone. Ik ga denk ik eerst nog maar eens aan de telefoon hangen.
toon volledige bericht
Ik heb toch sterk het idee, dat je vodafone abonnement niet in 2010, maar in 2011 afliep, althans ik denk dat dit bij vodafone zo in hun systemen staat...

Ik zou ff een vodafone winkel binnen wandelen die kunnen het ook zo voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Nope ik heb het originele Vodafone contract hier voor me, het is ingegaan op 11-11-2008 met een contractduur van 24 maanden (dus 11-11-2010 lijkt mij dus de einddatum van het contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Eerst zeg je 2/3 maanden, nu is het dus net iets meer dan een maand voor het contract afloopt.

Maar goed, ivm nummerbehoud is je contract net 5 dagen later ingegaan. Ik zou dus gewoon even netjes een brief sturen dat het waarschijnlijk fout is gegaan met het overdragen van het nummer aan BEN en of ze dat willen corrigeren.
Mijns inziens zal dat niet zo'n probleem opleveren.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Jup heb je gelijk in, ik ga dat en nog even klantenservice proberen dus beiden eerst maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Even een update:

Ik heb nog wat gebeld en een mailtje gestuurd, en nu beweren ze dat wij zelf het abonnement hebben verlengd, en dat daarom de opzegtermijn (en dus maximale verlenging) van 1 maand niet geldt. We kregen de volgende mail:

Geachte ***,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op 16-10-2010 hebben wij uw verzoek ontvangen om het nummer te beeindigen en over te zetten naar een andere provider.
Dit verzoek hebben wij op 16-11-2011 uitgevoerd volgens onze Algemene voorwaarden.

Omdat de verlenging aangevraagd op 10-09-2010 door u zelf is aangevraagd, geldt niet een opzegtermijn van 1 maand. Dit geldt alleen als het abonnement stilzwijgend verlengd wordt.

Momenteel staat er een bedrag open van € 98,69. vriendelijk verzoeken wij u dit bedrag aan ons over te maken. zodra de betaling bij Vodafone is bijgeschreven, kunt u het dossier als afgehandeld beschouwen.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Nou hebben we nooit dat abonnement laten verlengen, aangezien we al langer wilden overstappen naar Ben. Nu kan ik wel terug sturen: nee dit is niet waar, maar daar schiet niemand wat mee op. Heeft er iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als hun zeggen dat er een verlenging is aangevraagd, moeten ze daar bewijs van hebben. Dus vraag dat bewijs gewoon op. Kunnen ze dat niet, lijkt het me dat zo klaar als een klontje.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Vraag na hoe die verlenging is aangevraagd? Via de telefoon: vraag om de opname. Via post: vraag om kopie van formulier. Via website: vraag om een IP log oid.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Synch schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:09:
Nou hebben we nooit dat abonnement laten verlengen, aangezien we al langer wilden overstappen naar Ben. Nu kan ik wel terug sturen: nee dit is niet waar, maar daar schiet niemand wat mee op. Heeft er iemand nog ideeën?
Ik zou wel gewoon nee dat is niet waar zeggen en om het bewijs vragen.
Ik neem aan dat zij een bewijs van het verlengen hebben..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat je de zaken voor je zusje behartigt: is je zusje misschien telefonisch benaderd voor het aflopen van haar contract? Providers willen dit nog wel eens doen om je als klant te behouden. Als ze aan de telefoon, een maand voor het einde van het aflopen van haar abonnement, "ja" heeft gezegd op een dergelijk aanbod heb je geen poot om op te staan. Je moet het dus niet alleen bij de providers zoeken maar ook even goed je zusje ondervragen (en niet volgens de Zaanse methode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

B0MBACI schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:12:
[...]

Ik heb toch sterk het idee, dat je vodafone abonnement niet in 2010, maar in 2011 afliep, althans ik denk dat dit bij vodafone zo in hun systemen staat...

Ik zou ff een vodafone winkel binnen wandelen die kunnen het ook zo voor je nakijken.
Zoals ik het je eerder voorstelde, waarschijnlijk heeft ze via de telefoon een verlenging aanbod gekregen en die geaccepteerd.
Pagina: 1