Toon posts:

Club3D theatron agrippa + front panel audio?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Club3D Theatron Agrippa kaart gekocht, maar hoe kan ik gewoon gebruik blijven maken van Front Panel HD geluid op de voorkant van mijn kast?
Bij mijn weten zit er daar geen aansluiting voor op de geluidskaart, dit is de datasheet: http://www.club-3d.com/isotope/c/cms-thagr.pdf

Kan ik gewoon de drivers van de onboard audio de-installeren en dan nog gebruik maken van de Front Panel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geluidskaarten zijn audiodevices, en iets als een X-Fi zou je zelfs als Hi-Fi kunnen bestempelen. Waarom dump je dan een vraag erover in Overige Hardware, in plaats van het in Audio & HiFi te posten :?

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat bij pricewatch de geluidskaarten onder overig staan, dus ik dacht laat ik het daar maar posten. IMO gaat audio & hifi meer over speakers, versterkers en dat soort dingen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 20:40

The Zep Man

🏴‍☠️

De Agrippa (gebaseerd op de CMI8770) heeft helaas geen AC'97 of HD uitgang. Hierdoor mis je een koptelefoonuitgang en microfooningang. Je kan niet je front-panel aansluiten op deze geluidskaart. Je front-panel kan alleen op je oude (onboard) geluidskaart gebruikt blijven worden. Dat wordt schakelen tussen gebruik.

Een alternatief is dat, wanneer je de analoge 3.5mm stereo uitgang op de achterkant niet gebruikt omdat je alleen digitaal geluid uit gebruikt (de CMI8770 heeft ondersteuning voor DD Live en DTS Interactive), en wanneer je de microfooningang niet gebruikt, dat je deze signalen van de Agrippa doorlust naar de front-uitgangen met een zelfgemaakte kabel/adapter. Dan nog heb je kans dat je softwarematig het één en ander moet omschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 25-01-2011 22:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:01:
De Agrippa (gebaseerd op de CMI8770) heeft helaas geen AC'97 of HD uitgang. Hierdoor mis je een koptelefoonuitgang en microfooningang. Je kan niet je front-panel aansluiten op deze geluidskaart. Je front-panel kan alleen op je oude (onboard) geluidskaart gebruikt blijven worden. Dat wordt schakelen tussen gebruik.

Een alternatief is dat, wanneer je de analoge 3.5mm stereo uitgang op de achterkant niet gebruikt omdat je alleen digitaal geluid uit gebruikt (de CMI8770 heeft ondersteuning voor DD Live en DTS Interactive), en wanneer je de microfooningang niet gebruikt, dat je deze signalen van de Agrippa doorlust naar de front-uitgangen met een zelfgemaakte kabel/adapter. Dan nog heb je kans dat je softwarematig het één en ander moet omschakelen.
Ok, en het werkt dus ook niet door gewoon de drivers van onboard installed te houden, en dan de geluidskaart installeren (met drivers)? Zodat de koptelefoon verzorgt wordt door de onboard en de surround e.d. door de Club3D?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:17:
[...]

Ok, en het werkt dus ook niet door gewoon de drivers van onboard installed te houden, en dan de geluidskaart installeren (met drivers)? Zodat de koptelefoon verzorgt wordt door de onboard en de surround e.d. door de Club3D?
kan wel.. alleen je zal dan wel zelf aan moeten geven binnen je OS welke uitvoer er dan gebruikt moet worden..

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem inmiddels gemonteerd en vind hem echt ge-wel-dig. Ik wil nooit meer terug naar onboard :) Zelfs met muziek van youtube in 240p hoor ik verschil. Trouwens dat stekkertje van Front Panel zat toch in de weg dus die moest eruit.

Maar nog even een vraagje: in de driver (Xear 3D) moet je de invoer selecteren, als je stereo hebt doe je 2 channel en dan gaat het over alle 6 in mijn geval, speakers heen.
Maar hoe zit het met games? Moet ik dan iedere keer handmatig op 6 CH selecteren of gaat dat toepassingsgestuurd?

Als ik op het vraagteken druk staat er niks bij over games namelijk, gewoon MP3, WMA, WAV: 2 CH en DVD met Dolby Digital: 6 CH als uitleg...

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 15:55
Ik heb ook deze kaart, zit bij mij aangesloten op een mengpaneel. Maar wat een kaart voor het geld zeg! :)
Pagina: 1