Draadloos muziek door het hele huis?

Pagina: 1
Acties:

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03-2025
Beste medetweakers,

Ik heb een Laptop gekocht met een harde schijf van 750GB. daarop staat mijn 250GB muziek collectie. Nu luister ik graag naar muziek en gebruik daarvoor mijn versterker. Ik heb op mijn versterker vier speakers aangesloten waarvan er twee in de woonkamer staan en twee in de keuken.

Nu had ik de vraag of het ook mogelijk is om met mijn laptop in de keuken te gaan werken en dan dmv het wireless netwerk of iets dergelijks de audio van de laptop direct af te spelen met de versterker die zich in de woonkamer bevind. Ook heb ik geen behoefte aan een gigantische zender die ik telkens mee moet slepen. en de te overbruggen afstand is +- 15 meter dus bleutooth werkt niet

Iemand een suggestie?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51
Niet goedkoop, wel mooi: http://www.sonos.com/

omniscale.nl

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 09:52
Je kunt het met een airport express doen, dit werkt vanuit iTunes of anders via Airfoil (niet gratis) vanuit elk ander programma.

Je kunt ook kijken naar oplossing van Sonos, hier heb ik alleen zelf geen ervaring mee.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Logitech heeft daar ook mooie oplossingen voor, je zou kunnen volstaan met softsqueeze en squeezebox server op je laptop en dan een reciever in de vorm van een: pricewatch: Logitech Squeezebox Receiver

Als je met itunes werkt, dan werkt een airport express ook meer dan goed.

[ Voor 11% gewijzigd door ransbal op 25-01-2011 16:00 ]