[EXCEL]Filterfunctie meerdere criteria

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Ik heb een adreslijst van heel Nederland. Deze wil ik filteren op provincie, omdat ik de adressen van een paar provincies maar ga gebruiken.

Ik leg een filter op de hele lijst. Vervolgens selecteer ik de postcodekolom en kies ik filter op tekst: 'begint met'. Maar daar kan ik maar één mogelijkheid kiezen, ik wil juist een EN functie gebruiken.

Voorbeeld: provincie Flevoland begint met 13, 38, 82 of 83. Ik wil met één filter die postcodes eruit halen. Ik heb al even gezocht, er staat veel geschreven over de filterfunctie, maar deze kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maak er eenmalig 'handmatig' een extra kolom met provincie-aanduiding en filter daar op.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
F_J_K schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:14:
Maak er eenmalig 'handmatig' een extra kolom met provincie-aanduiding en filter daar op.
Het zijn +1000 adressen dus dat gaat hem niet worden. Ik wil juist die filterfunctie gebruiken om het te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kan toch onder andere met een geavanceerd filter?
zoek dit eens op in de online help van excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:55:
dit kan toch onder andere met een geavanceerd filter?
zoek dit eens op in de online help van excel.
Dat geavanceerde filter werkte niet, maar ik had een invoerfout gemaakt. Oplossing:

Boven de adressen 5 rijen invoegen.
De eerste rij dezelfde kop geven als die boven de postcodekolom staat. Bij mij dus 'Bezoekadres postcode'.
Daaronder de postcodes in aparte cellen:
13*
38*
82* etc..

Nu op een cel in de adreslijst staan en op geavanceerd klikken. Criteriumbereik moeten de cellen zijn incl de benaming van de kolom. Die benaming had ik dus eerst achterwege gelaten, dan werkt ie dus niet.
:D