Kubuntu 10.10 muis lag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deus4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Zojuist heb ik op mijn gloednieuwe Dell E6510 Kubuntu 10.10 geïnstalleerd (2.6.35-22). Alles lijkt te werken, behalve de muis. Ik heb een standaard usb muis, toevallig ook van het merk Dell, ingeplugd. Bij het bewegen van de muis ondervind ik een soort van 'lag'. Als ik de muis beweeg dan blijft de cursor om de zoveel seconden eventjes hangen, om daarna weer gewoon verder te bewegen. Razend irritant om mee te werken. Hetzelfde probleem doet zich voor bij het gebruik van mijn touchpad. Iemand een idee hoe ik de oorzaak van dit probleem kan achterhalen?
Het gekke is dat ik ditzelfde probleem met andere hardware, i.e. andere systemen/muizen etc, met eerdere versies van ubuntu in het verleden ook al eens heb gehad. Helaas nooit een oplossing gevonden.

Ps. indien extra informatie/logs zou helpen om de oorzaak van dit probleem te achterhalen, vraag dan gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deus4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Het lijkt erop dat het probleem opgelost is geraakt. Het installeren van nividia drivers voor de vga kaart was de oplossing. Voor de mensen die dit topic lezen en hetzelfde probleem hebben:

1. sudo apt-get install nvidia-current
2. restart computer
3. sudo nvidia-xconfig
4. restart x-server (KDE): sudo /etc/init.d/kdm restart