[Testcase] Autogarage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Afgelopen weekend een shoot gedaan bij een autogarage. Daar kwamen de volgende platen uit voort. Ze zijn trouwens niet allemaal zo artistiek (als ik ze al zo mag noemen). Sommige foto's van de serie (hier niet te zien) waren ook puur informatief vanwege beoogd gebruik. Vandaar ook dat de stijl soms misschien ietwat afwijkt.

1. Garagedeuren van de werkplaats.
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3bm2Ai6FI/AAAAAAAAATY/2m562TRHonU/s640/GarageVervoort%20%2812%20of%2076%29.jpg

2. Rondhangend gereedschap (perlucht, etc...)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3csyhOYEI/AAAAAAAAAVQ/5IcgCKM5FnM/s640/GarageVervoort%20%2841%20of%2076%29.jpg

3. Remschijf in kleur
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3ctXZZ5fI/AAAAAAAAAVY/UiIEpDtLlZE/s640/GarageVervoort%20%2843%20of%2076%29.jpg

4. Remschijf in zwart/wit
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3ct1Ji_RI/AAAAAAAAAVc/el7PWG8dfo8/s640/GarageVervoort%20%2844%20of%2076%29.jpg

5. Steeksleutels (tools of the trade)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3dFYP6wdI/AAAAAAAAAWA/9YjpQOKcVlc/s640/GarageVervoort%20%2852%20of%2076%29.jpg

6.Extra zware brug voor bedrijfsauto's.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3cgzsUUoI/AAAAAAAAAVE/ZUS-qHT5Hjc/s640/GarageVervoort%20%2838%20of%2076%29.jpg

slightly off-topic
7.Auto uit het assortiment close up:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_9cf63y-vNVQ/TT3cGtRL9DI/AAAAAAAAAUc/kiaoXrfJUVU/s640/GarageVervoort%20%2828%20of%2076%29.jpg

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Nice, maar je zwart wit is te hard contrast. Hele stukken detail vallen weg in het donker. Dat kan een artistieke keuze natuurlijk, maar ik vind het zonde.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:23:
Nice, maar je zwart wit is te hard contrast. Hele stukken detail vallen weg in het donker. Dat kan een artistieke keuze natuurlijk, maar ik vind het zonde.
Welke foto('s) bedoel je dan met name? Alle zwart wit of alleen de remschijf of ook de brug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

voornamelijk nr 6. Volgens mij zit er nog van alles in de plafond wat best interessant kan zijn

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:51:
voornamelijk nr 6. Volgens mij zit er nog van alles in de plafond wat best interessant kan zijn
Zal eens kijken wat ik daar nog kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Niets mis met de foto, maar zo niet interessant
2) Te druk.., z/w was beter geweest
3) te donker
4) Prima! (mogelijk schijf zelf iets meer in het midden, nu is het schijf+rem in het midden)
5) Dof te kort, voorgrond en achtergrond erg opvallend t.o.v. focusgebied. Zou wel een mooie foto kunnen worden.
6) Wit in balk met de 6000 kg is over-exposed. Verder niet heel interessant
7) Nice, z/w?

Zijn er geen grote, verweerde drukinstallaties of een hoek met afgedankte materialen? Waarschijnlijk niet nodig voor je opdracht, maar toch.

Voor zulke locaties ben ik toch voor zwart/wit. Kleuren leiden erg af van het industriele dat zo'n locatie moet uitstralen. Zelfs voor een brochure of website vind ik zwart/wit voor zoiets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Opzich leuke foto's maar toch klopt er iets niet.
Ten eerste; je presenteert een serie, de foto's moeten dus iets met elkaar te maken hebben. Maar jouw selectie is niet consistent. Het voelt als een verzameling bij elkaar geraapte shots.
Je laat maar een paar elementen zien van de garage, dan weer materiaal, het gebouw, auto's. Je gooit zwart wit en kleur door elkaar zonder echt een goede reden. Daarnaast mis ik een beetje het karakter van de garage. 2 foto's gaan duidelijk over de garage, de rest zijn tools ect.

De foto's 1,4,5,6 zouden een serie vormen maar dan nog is het niet bijster interessant. 7 past echt helemaal niet in het rijtje. Het gaat over de garage niet over een auto.

Ik hoop dat ik niet te hard ben geweest, maar uit eigen ervaring vind ik dat eerlijk commentaar het beste is.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Gizzy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:54:
[...]

Zal eens kijken wat ik daar nog kan ophalen.
En kijk even hoe zwart je het uberhaupt wil hebben. Ik zelf vind enige grijswaarden altijd een stuk mooier ipv dat snoeiharde zwart wit, wat mijn inziens vooral een modetruucje is uit de jaren 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:30
1) Leuk voor op de webpagina van het bedrijf.
2) Dof is niet echt super. had mooier geweest als de hele slang scherp was
3) Als het plaatje groter(verder af) was geweest misschien een mooirer geheel.
4) Mooie foto, misschien schijf meer naar het midden.
5) Dof te kort, voorgrond en achtergrond erg opvallend t.o.v. focusgebied. Zou wel een mooie foto kunnen worden.
6) Waar is de 6k kilo auto?
7) Ster is mooi subtiel weggezet.

Hele rare vraag, maar wat is nu het onderwerp van de foto serie?
1,2(z/w versie),4,5 zou een onderwerp kunnen zijn.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:09:
1) Niets mis met de foto, maar zo niet interessant
2) Te druk.., z/w was beter geweest
3) te donker
4) Prima! (mogelijk schijf zelf iets meer in het midden, nu is het schijf+rem in het midden)
6) Wit in balk met de 6000 kg is over-exposed. Verder niet heel interessant
7) Nice, z/w?

Door nummer 2 ook zwart wit te maken, past die ook wat meer bij de serie. Twee vliegen in een klap.

Zijn er geen grote, verweerde drukinstallaties of een hoek met afgedankte materialen? Waarschijnlijk niet nodig voor je opdracht, maar toch.

Voor zulke locaties ben ik toch voor zwart/wit. Kleuren leiden erg af van het industriele dat zo'n locatie moet uitstralen. Zelfs voor een brochure of website vind ik zwart/wit voor zoiets mooier.
Bedankt voor de input. Ga ik wat aan doen. Moet in de zomer weer terug als het weer wat beter is voor de buiten shots.

Nee afgedankte zooi was er niet. Ik moet zeggen het was een zeer nette garage. Geen urban exploring te doen zeg maar. De brug met 6000kg zo geschoten om daar de aandacht op te vestigen, misschien iets te zeer overbelicht. 6000kg kan niet op elke brug.
MenN schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:54:
Opzich leuke foto's maar toch klopt er iets niet.
Ten eerste; je presenteert een serie, de foto's moeten dus iets met elkaar te maken hebben. Maar jouw selectie is niet consistent. Het voelt als een verzameling bij elkaar geraapte shots.
Je laat maar een paar elementen zien van de garage, dan weer materiaal, het gebouw, auto's. Je gooit zwart wit en kleur door elkaar zonder echt een goede reden. Daarnaast mis ik een beetje het karakter van de garage. 2 foto's gaan duidelijk over de garage, de rest zijn tools ect.

De foto's 1,4,5,6 zouden een serie vormen maar dan nog is het niet bijster interessant. 7 past echt helemaal niet in het rijtje. Het gaat over de garage niet over een auto.

Ik hoop dat ik niet te hard ben geweest, maar uit eigen ervaring vind ik dat eerlijk commentaar het beste is.
Nee niet te hard geweest. Misschien niet altijd even leuk, maar wel goed om te horen hoe wat beter kan.
Onderwerp was de garage an sich. Dus het autobedrijf. Ik ben er geweest met het doel foto's te maken voor de website waar ze mee bezig zijn. Het was voor mij de eerste shoot en voor de garage ook ;) .

Ik kan voor een showcase dus beter eigenlijk echt een wat specifieker onderwerp kiezen. Of gereedschap in de garage of het gebouw. En daar dan 2 showcases van maken zeg maar?
De auto had ik ook een beetje als offtopic erbij gedaan omdat ik die zelf wel mooi vond. Misschien inderdaad gewoon een solo testcase van kunnen maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Gizzy op 26-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:30
Wat ik zou doen in jouw situatie is met de informatie die je nu hebt is terug gaan.
je kunt nu van te voren al een beetje bepalen wat je gaat schieten, je kent de omgeving.
probeer ook sommige foto's over te doen, je zult zien dat ze beter worden omdat je nu weet wat je wilt schieten.
probeer ook eens je camera schuin te houden of andere hoek(hoger/lager), of ga op de brug staan en maak een over view foto. ik weet niet of je een groot hoek hebt, maar dat is zeker een optie.

Voor de brug, ik zou de 6000 kg proberen uit te beelden door een grote bus er op te zetten.
niet iedereen weet dat niet alle bruggen tot 6000 kg kunnen.
dat een grote bus zwaar is is iedereen duidelijk. ;)

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Leuke set, maar zoals al gezegd buiten de context van de opdracht weinig consistent.
De remschijf in zwartwit en het hangend gereedschap zijn wat mij betreft erg geslaagd.
De garagedeuren zijn naar mijn mening wat vreemd afgesneden. Groothoek + liggende foto had wellicht beter gepast. Hetzelfde geldt voor de weegbrug ; door het harde zwart/wit moet je wéten dat het een weegbrug is, omdat een hoop context wegvalt in 't harde contrast.
Maar genoeg gezeur van een medetweakert. :P

Was de opdrachtgever tevreden? Dat is namelijk het belangrijkste bij een opdracht.
Op de tweede plaats komt de vraag of jij tevreden bent.
Als beiden met ja beantwoord kunnen worden is het een geslaagde opdracht. :) Simple as that.

Sowieso, hoe beviel het werken in opdracht? Smaakt 't naar meer?
Ik heb de andere foto's uit de shoot ook even bekeken, en het viel me op dat je vooral binnen wat moeite leek te hebben met de belichting. In zo'n garage is het licht natuurlijk klote, maar met statief en goed bijlichten kom je 'n aardig end.

Overigens, ik doe zelf bijzonder weinig opdrachten, maar ik positioneer mezelf dan ook niet als fotograaf, maar als beeldend kunstenaar. Ik maak voornamelijk (>90%) autonoom/vrij werk dus.
Uitzonderingen bij mij zijn portretten, en zelfs dan ben ik heel erg autonoom (door sommigen wel omschreven als eigenwijs). :P

[ Voor 13% gewijzigd door MarcelG op 18-04-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
MarcelG schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:05:
Leuke set, maar zoals al gezegd buiten de context van de opdracht weinig consistent.
De remschijf in zwartwit en het hangend gereedschap zijn wat mij betreft erg geslaagd.
Was de opdrachtgever tevreden? Dat is namelijk het belangrijkste bij een opdracht.
Op de tweede plaats komt de vraag of jij tevreden bent.
Als beiden met ja beantwoord kunnen worden is het een geslaagde opdracht. :) Simple as that.

Sowieso, hoe beviel het werken in opdracht? Smaakt 't naar meer?
Ik heb de andere foto's uit de shoot ook even bekeken, en het viel me op dat je vooral binnen wat moeite leek te hebben met de belichting. In zo'n garage is het licht natuurlijk klote, maar met statief en goed bijlichten kom je 'n aardig end.

Overigens, ik doe zelf bijzonder weinig opdrachten, maar ik positioneer mezelf dan ook niet als fotograaf, maar als beeldend kunstenaar. Ik maak voornamelijk (>90%) autonoom/vrij werk dus.
Uitzonderingen bij mij zijn portretten, en zelfs dan ben ik heel erg autonoom (door sommigen wel omschreven als eigenwijs). :P
Ja binnen was inderdaad lastig, grote ruimte en weinig licht. Daarnaast was de tijd redelijk beperkt, dus kon ik mijn studio flitslampen niet opzetten. Ik heb me moeten behelpen met mijn flitser en remote trigger.

Opdrachtgever was in ieder geval tevreden. Voor een eerste keer en gezien de beschikbare tijd, was ik zelf ook tevreden. Het smaakt zeker naar meer, maar dan vooral architectuur of portretten. Huwelijken ed. wil ik gewoon niet aan. Ik zet mezelf ook niet echt neer als fotograaf, ben wat dat betreft gewoon nog een amateur. En deze klus was ook zodanig ingestoken, no cure no pay.

De feedback ga ik een volgende keer zeker meenemen. In de zomer moet ik wellicht een keer terug. Er staan dan andere auto's voor de deur en we willen de werkplaats wellicht met open deuren een keer op de plaat zetten. Betere voorbereiding moet dan ook een hoop doen.

Pagina: 1