In onze huidige omgeving hebben we 2 ESX hosts die op (een oude) 3.5.2 versie draaien. Omdat de subscription al lang verlopen was hebben we ervoor gekozen nieuwe licenties aan te schaffen en daarbij 2 nieuwe ESX hosts.
Onze oude vCenter (2.5) draait op een losse fysieke bak. Deze gaat in de nieuwe situatie gevirtualiseerd worden. De VMDK / VMFS storage staat op een FibreChannel SAN.
Wat is nu wijs?
- Nieuwe ESX bakken optuigen
- vCenter daarop installeren en apart mgmt netwerk configgen
- Storage koppelen aan ESX bakken
- VM's uitzetten en 'add to inventory' doen vanuit de datastore? ?
Daar zit eigenlijk mijn grootste vraag, hoe ga ik het makkelijkste de VM's naar de nieuwe ESX hosts zetten? Of kan ik een ESX 4.1 machine toevoegen in mijn 3.5.2 hosts inventory en daartussen vMotionen?
Wat zie ik over het hoofd?
sidenote : updaten van de oude omgeving heeft niet veel zin omdat we daar geen recht op hebben ivm verlopen subscription.
Onze oude vCenter (2.5) draait op een losse fysieke bak. Deze gaat in de nieuwe situatie gevirtualiseerd worden. De VMDK / VMFS storage staat op een FibreChannel SAN.
Wat is nu wijs?
- Nieuwe ESX bakken optuigen
- vCenter daarop installeren en apart mgmt netwerk configgen
- Storage koppelen aan ESX bakken
- VM's uitzetten en 'add to inventory' doen vanuit de datastore? ?
Daar zit eigenlijk mijn grootste vraag, hoe ga ik het makkelijkste de VM's naar de nieuwe ESX hosts zetten? Of kan ik een ESX 4.1 machine toevoegen in mijn 3.5.2 hosts inventory en daartussen vMotionen?
Wat zie ik over het hoofd?
sidenote : updaten van de oude omgeving heeft niet veel zin omdat we daar geen recht op hebben ivm verlopen subscription.