Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Mijn vriendin wilt solliciteren, maar omdat ze al ruime tijd ergens werkt is haar CV behoorlijk verouderd. Ze kon helaas geen ouder exemplaar meer vinden, maar wilt toch haar werkverleden in kaart brengen.

Nu kan ik me herinneren, zo'n overzicht gezien te hebben bij het invullen van mijn belastingaangifte ... maar is deze informatie ook nog ergens te achterhalen zonder dat je een heel belastingformulier/applicatie moet invullen?

Google levert zo snel even niets op, of ik moet al op de verkeerde termen zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Site van het UWV, even inloggen met je digid :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Naboo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:55:
Site van het UWV, even inloggen met je digid :)
Wow, zelfs voor een overheidssite is dit een dramatisch onoverzichtelijk gedoe. Is er ook een manier om werkgevers van voor 2010 te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www.uwv.nl/particu...-UWV/uitleg-mijn-uwv.aspx

Onderaan > De gegevens over uw arbeidsverleden controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Die link had ik gevonden, daarna krijg ik een overzicht met welke jaren ik gewerkt heb. Vervolgens staat er:
Uw loongegevens en dienstverbanden kunt u zien via Controleer hier uw loongegevens en dienstverbanden. Dit geldt ook voor de gegevens over 2010.
En vervolgens staan daar alleen gegevens over 2010. Dus ik krijg wel te zien dat ik de jaren ervoor gewerkt heb, maar bij welke werkgever kan ik dan niet vinden. Ik vraag me dus af of dat op de site van het uwv niet kan of dat ik ergens scheel overheen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dipsausje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:
[...]

Wow, zelfs voor een overheidssite is dit een dramatisch onoverzichtelijk gedoe. Is er ook een manier om werkgevers van voor 2010 te zien?
De site is inderdaad erg ruk. Wat je eventueel zou kunnen doen, is een overzicht opvragen bij het UWV. Deze is wel overzichtelijker.
Ik weet niet of ze het doen hoor, maar ik ben werkloos en toen ik dus bij het Werkbedrijf langs ging, kwam ik er achter dat het in hun systeem wel keurig staat.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Hmm zoveel maakt het mij niet uit, heb alles hier nog gewoon zelf liggen. Was alleen nieuwsgierig naar dat overzicht nadat ik er hier over las, benieuwd hoe het nou geregistreerd staat.

Maar dan denk ik dat de De_Bastaard er dus even na moet bellen bij het UWV, als online inderdaad alleen de details over 2010 te zien zijn. Edit2: aan onderstaand te zien ben ik een bijzonder geval en zou je ook over voorgaande jaren moeten kunnen zien...

[ Voor 42% gewijzigd door Dipsausje op 25-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dipsausje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:
[...]

Dat staat er gewoon bij mij, zelfs stages uit de jaren 90. Volgens mij komt het gewoon uit je belastinggegevens.
De site is trouwens wel 3 keer veranderd intussen, maar ik verwacht niet dat er daardoor dingen uit het overzicht verdwijnen :p

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 25-01-2011 12:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Dipsausje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:35:
Die link had ik gevonden, daarna krijg ik een overzicht met welke jaren ik gewerkt heb. Vervolgens staat er:

[...]

En vervolgens staan daar alleen gegevens over 2010. Dus ik krijg wel te zien dat ik de jaren ervoor gewerkt heb, maar bij welke werkgever kan ik dan niet vinden. Ik vraag me dus af of dat op de site van het uwv niet kan of dat ik ergens scheel overheen kijk.
Voor mij staat er heel mijn arbeidsverleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Thanks voor de link, maar bij mij staat er ook maar een gedeelte! Ik heb vorig jaar bij de aangifte gezien in welke periodes ik voor welk bedrijf gewerkt heb, maar nu zie ik dat helaas niet. Bij mij laten ze inderdaad ook alleen maar de periode van 2010 zien.

Als ik op ' mijn arbeidsverleden' klik, zie ik wel een flink aantal jaren waarin ik gewerkt zou hebben, maar weer niet bij welk bedrijf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 13:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op basis van haar sofi/BSN nummer bij de bedrijven waar ze gewerkt heeft navragen in welke periode dit was? Ze weet neem ik aan wel de namen nog van de bedrijven?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
Falcon schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:47:
Op basis van haar sofi/BSN nummer bij de bedrijven waar ze gewerkt heeft navragen in welke periode dit was? Ze weet neem ik aan wel de namen nog van de bedrijven?
Ik zit in dezelfde situatie en 1 van de bedrijven waar ik gewerkt heb bestaat niet meer.

UWV site helpt ook niet. De gegevens daarop zijn incompleet. Maar dat kan te maken hebben met de volledige ramp die de UWV ICT heet.

Gelukkig heeft de ABP in mijn geval wel een goed overzicht. Inclusief van voor 2010 en inclusief namen van werkgevers. Wat daar dan weer lastig aan is, is dat ik niet inzie hoe zo'n papiertje kan dienen als bewijs aan instanties in het buitenland. Om te beginnen is alles uiteraard in het Nederlands (ook de UWV tabelletjes). Verder is het letterlijk een bladzijde met een tabel, data en namen van werkgevers. Geen functie omschrijving, geen waarmerk, geen logo, geen bladzijde nummer, geen documentnummer, geen handtekening van een verantwoordelijke, etc. Hier heb je denk ik niet veel aan in het buitenland.

Lastig dat we in Nederland niet iets hebben als een certificaat van arbeid, zoals de meeste andere landen wel hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door GeoBeo op 13-12-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11

BLACKfm

o_O

GeoBeo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:11:
[...]
Ik mag hopen dat de AOW gegevens niet uit de databank van de UWV komen, want dan zijn er heel veel mensen die over een jaar of 30 onterecht geen AOW gaan ontvangen.
AOW krijg je over de tijd dat je in Nederland woont, niet over hoelang je ergens gewerkt hebt.
Aanvullend pensioen heeft vrij weinig met de AOW te maken, dat komt uit de potjes die je opbouwt door ergens te werken (of zo nodig zelf verzorgt).

[ Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 13-12-2019 17:19 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
BLACKfm schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:17:
[...]

AOW krijg je over de tijd dat je in Nederland woont, niet over hoelang je ergens gewerkt hebt.
Aanvullend pensioen heeft vrij weinig met de AOW te maken, dat komt uit de potjes die je opbouwt door ergens te werken (of zo nodig zelf verzorgt).
Daar heb je helemaal gelijk in. Heb dat stukje weggehaald.

Desalniettemin hoop ik dat de gemeentelijke bestandsadministratie (die nu anders heet) niet kapot is tegen de tijd dat ik recht heb op AOW uitkering :P Als het UWV stuk kan, dan kan die database vast ook stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 16:49
hier lijkt een urgente te ontbreken om een 8 jaar oude topic te kicken :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.