Toon posts:

Electronicawinkel It's failliet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.922 views

Onderwerpen

• ps3player
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-04-2015
Electronicawinkel It's failliet (klik)

TILBURG - IMpact Retail, het moederbedrijf van elektronicawinkels It's Electronics, Modern.nl en Prijstopper, vraagt dinsdag surseance van betaling aan.
© ANP

Op de website van het bedrijf is te lezen dat alle 118 winkels en webshops per direct gesloten zijn.

Het bedrijf onderzoekt de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en de webshops. Bij IMpact Retail zijn 980 mensen in dienst.

Bovenstaande komt zojuist van nu.nl

Ik hoop niet dat 1 van jullie net als ik gisteren nog wat besteld heeft in de webshop van It's modern of prijstopper.....

Eens kijken hoe dit af gaat lopen ;w

[Voor 11% gewijzigd door ps3player op 25-01-2011 09:36]

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:34
Ze hebben het over It's.
En het moederbedrijf van nog twee andere zaken.
Maar dat wil niet zeggen dat ze alle 4 omvallen.

Abort, Retry, Quake ???

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus die btw loze dagen van laatst waren gewoon een laatste sparteling om proberen te overleven? Komt bij mij niet als een grote schok, kwam zelf eigenlijk nooit bij IT's, hadden naar mijn idee niet echt een reputatie vergelijkbaar met de BCC bijvoorbeeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ps3player
aZuL2001 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:28:
Ze hebben het over It's.
Het moederbedrijf Impact retail vraagt surriance van betaling aan, wat betekend dat alle onderliggende entiteiten ook failliet kunnen gaan.

Alle winkels en webshops zijn van impact retail, wat dus betekend dat als de top omvalt de rest ook meegaat.

[Voor 14% gewijzigd door ps3player op 25-01-2011 09:32]

• ed31
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2018
Enige nuance is wel op zijn plaats......
It's is (nog) niet failliet!!

Ga je anders svp eerst verdiepen in de betekenis van surseance van betaling

Ik ken voorbeelden van bedrijven die na een surseance "gewoon" doorgegaan zijn na orde op zaken gesteld te hebben. Dat was overigens een concurrent van me, dus best wel teleurstellend >:)

Succes en sterkte gewenst aan de medewerkers die geen salaris ontvangen :o

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• 238498
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-08-2014
ed31 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:31:

Ik ken voorbeelden van bedrijven die na een surseance "gewoon" doorgegaan zijn na orde op zaken gesteld te hebben. Dat was overigens een concurrent van me, dus best wel teleurstellend >:)

http://www.nu.nl/economie...awinkel-its-failliet.html

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Op de site van itsonline staat nu het volgende:
Beste It's Electronics bezoeker,

IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, reorganiseert

De directie van IMpact Retail, het moederbedrijf van It’s Electronics, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dat betekent op dit moment dat onze winkels en webshop gesloten zijn.

Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht. Mochten wij geen gegevens van u hebben, dan kunt u via dit webformulier uw gegevens achterlaten. Mocht u andere vragen hebben, dan kunt u mogelijk antwoord vinden op deze pagina Vragen en Antwoorden.

De directie van IMpact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en webshop. Vanzelfsprekend streven wij er naar om u als klant hierbij zo minmogelijk overlast te bezorgen. Er hebben zich hiervoor al verschillende mogelijke partners gemeld. Wij houden u daarover via de website www.impactretail.nl op de hoogte.

Directie
IMpact Retail
Afwachten denk ik..

ping 127.212.23.124

• ps3player

Ik weet wat het betekend, maar vanwege bron mag je de tekst en inhoud niet aanpassen volgens mij :?
Het staat me bij dat ze vorig jaar of het jaar ervoor ook al moeilijk zaten en toen doorgestart zijn, onder die nieuwe naam....

Ik vrees dus dat ik m'n centen kwijt ben en geen product krijg, btw, sta hier bij de it's in de heuvelstraat Tilburg, en idd, hartstikke dicht!

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:05

itsalwaysme

Graast voor DB

aZuL2001 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:28:
Ze hebben het over It's.
Het moederbedrijf valt om, dus de onderliggende ook.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
ps3player schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:34:
[...]

Ik vrees dus dat ik m'n centen kwijt ben en geen product krijg, btw, sta hier bij de it's in de heuvelstraat Tilburg, en idd, hartstikke dicht!
Als je iets hebt betaald dan is het toch van jou en dan kun je je ding toch gewoon ophalen bij de curator? Het is anders als het om facturen en openstaande rekeningen gaat, maar als je fysiek iets hebt gekocht en dus al hebt betaald, dan valt het niet meer onder hun inboedel, ook al staat het in hun magazijn, toch? Of zit het toch anders?

• 14124
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-10-2016
Ik heb op een zaterdagochtend in de ITS (apeldoorn) gevraagd of we een apparaat uit de vitrine konden bekijken, maar daar moesten nog batterijen in. "Op zaterdagen doen we dit niet meneer" was het kortaf.

Dat was ook meteen de laatste keer dat ik daar voet binnen heb gezet.

• ps3player
Is toch anders, zodra het bedrijf echt failliet is , dan sta je achteraan in de rij om je geld terug te krijgen.
Eerst komt de belastingdienst, hun eigen leveranciers, dan nog een hoop anderen en dan jij pas.

Weinig kans dus, maarja het zijn maar 3 tientjes, maar toch :(.

Eens kijken waar dit heen gaat, het verbaasd me in iedergeval niks, service was (erg) laag en prijzen in verhouding hoog.
Gordijnstok schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:41:
Ik heb op een zaterdagochtend in de ITS (apeldoorn) gevraagd of we een apparaat uit de vitrine konden bekijken, maar daar moesten nog batterijen in. "Op zaterdagen doen we dit niet meneer" was het kortaf.

Dat was ook meteen de laatste keer dat ik daar voet binnen heb gezet.
Zal ook gewoon niet meer gaan, alles is dicht ;)

[Voor 35% gewijzigd door ps3player op 25-01-2011 09:42]

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
itsalwaysme schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:36:
[...]

Dat hoeft niet perse, het is nog steeds mogelijk dat its bijvoorbeeld wordt overgenomen door een andere investeerder en zo een doostart kan maken.

• ps3player
Dan nog kan die investeerder er voor kiezen om niet de schulden over te nemen en alleen de naam te kopen bijvoorbeeld...

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:05

itsalwaysme

Graast voor DB

ik222 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:44:
[...]

Dat hoeft niet perse, het is nog steeds mogelijk dat its bijvoorbeeld wordt overgenomen door een andere investeerder en zo een doostart kan maken.
Ja klopt, maar dan is het eigenlijk niet meer hetzelfde bedrijf.
Wel jammer, Radio Modern (ja heel vroeger) was toch wel een mooi en bekend bedrijf.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• sebasmeer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-09 14:21
Zat er al jaren aan te komen. Erg vervelend voor de werknemers.

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:34
itsalwaysme schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:36:
Artikel op Nu is intussen aangepast.
Eerder ging het alleen over It's, en dat het moederbedrijf surseance (voor It's dan) aanvroeg.
Tenminste, zo was het te interpreteren. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Spongerobie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13:32

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

De It's was zoiezo volgens mij niet zon spetter van een winkel, die keer dat ik er kwam was het altijd zoeken naar een verkoper die mij dan meestal vrij weinig kon vertellen..
Ook echte concurentie konden ze volgens mij niet meer leveren, nu MediaMarkt en Saturn veel meer ruimte winnen.

Om het toch een beetje luchtig te houden vind ik hier wel een harde tweet van MMEnschede:
Mediamarkt Enschede @ Twitter
It's over... Wij wensen het personeel van It's sterkte de komende tijd. Voor alle garantie gevallen kunt u bij MM Enschede terecht!.

[Voor 0% gewijzigd door Spongerobie op 25-01-2011 10:10. Reden: Kanlose Typo]

Dagelijks Stekkie /// Steam Profile

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
ps3player schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:47:
Dan nog kan die investeerder er voor kiezen om niet de schulden over te nemen en alleen de naam te kopen bijvoorbeeld...
Dat kan allemaal maar dat is puur speculeren. In elk geval is het nog veel te vroeg voor de conclusie dat it's failliet is en mensen hun geld kwijt zijn.

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Spongerobie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:51:
De It's was zoiezo volgens mij niet zon spetter van een winkel, die keer dat ik er kwam was het altijd zoeken naar een verkoper die mij dan meestal vrij weinig kon vertellen..
Ook echte concurentie konden ze volgens mij niet meer leveren, nu MediaMarkt en Saturn veel meer ruimte winnen.

Om het toch een beetje luchtig te houden vind ik hier wel een harde tweet van MMEnschede:

[...]
Wat jij zegt, daarnaast werd ik meer arrogant aangekeken dan echt geholpen. Had ik toch een vraag, werd ie but beantwoord.. Verder was het aanbod en de prijs ook niet je van het.
Dit bericht verbaast me weinig, zeker in deze tijden.

• 318025
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:30:
Dus die btw loze dagen van laatst waren gewoon een laatste sparteling om proberen te overleven? Komt bij mij niet als een grote schok, kwam zelf eigenlijk nooit bij IT's, hadden naar mijn idee niet echt een reputatie vergelijkbaar met de BCC bijvoorbeeld.
En ik had er nog een iPod touch 4G 8GB ook besteld, die zou ik vandaag kunnen gaan afhalen, ik vraag me af hoe nu verder zal gaan, ik wou eerst nog kijken om te annuleren, direct ING gebeld die trekken geen betalingen terug.

Nu kan me echt niks meer schelen of de die iPod touch 4G 8GB bij MM goedkoper zou zijn, ik wil nu dat ding gewoon zo snel mogelijk want geld terug krijgen hoef je niet op rekenen lijkt me.

[Voor 13% gewijzigd door 318025 op 25-01-2011 10:14]

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-06 11:05

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ach, gelukkig verliep de garantie van mijn wasmachine en koelkast toch dit jaar :+

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:06
YipMan schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:59:
direct ING gebeld die trekken geen betalingen terug.
Net zoals elke andere bank ja, klopt ;)

Nickname does not reflect reality

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ik heb er in de 7 jaar dat ik er heb gewerkt (tot ongeveer 3 jaar geleden) zo'n ontzettend wanbeleid de revue zien passeren, werkelijk onvoorstelbaar. Dat het nu dan zo ver is gekomen, verbaast me geen moment.

Voor degenen die er nu nog werkzaam zijn, erg treurig.

• 318025
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Net zoals elke andere bank ja, klopt ;)
Ik voel wel beetje voor lapje gehouden, maar denk dat ze die bestellingen gewoon af gaan handelen.

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Waar denk je dat je premie voor betaalt? Die mensen krijgen hun salaris echt wel hoor. Het is hier geen ontwikkelingsland waar je vanaf nu ineens geen geld meer krijgt... Je krijgt het alleen niet meer van je baas.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• JohnKimble
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-03-2011

JohnKimble

Meest populaire Tweaker 2010

Kansloze zaak. Heb er ooit een TV gekocht waar ik bij de verkoper nog 150 euro af kon pingelen! Voor de rest is het zaak met slechte service en aanbod. Sinsdien ook niks meer gekocht.

Disagree with me? That's dumb 'cause I'm Kimble and I'm AWESOME

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-06 11:05

Naboo

#WINNING!! DUH!

mphilipp schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Waar denk je dat je premie voor betaalt? Die mensen krijgen hun salaris echt wel hoor. Het is hier geen ontwikkelingsland waar je vanaf nu ineens geen geld meer krijgt... Je krijgt het alleen niet meer van je baas.
Uitbetaling via het UWV wordt echter pas in gang gezet en uitgekeerd als het bedrijf ECHT failliet is verklaard ;)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:15

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Er kan hier op het forum natuurlijk prima gediscussieerd worden over de ontstane situatie bij It's, maar dit is niet de juiste plek voor het delen van ervaringen en roepen hoe slecht ze wel niet zijn.

Er zal zo direct door iemand van de crew een nieuw topic geopend worden om deze kwestie te bespreken, met een duidelijke topicstart met een aantal standaard regels die we voor dit soort topics hanteren.

Aan de topicstarter: mocht je nog eens zo'n nieuwsbericht tegenkomen, neem dan even contact op met de crew (sfmods@tweakers.net), we hebben liever niet dat gebruikers zelf topics openen over dit soort gevoelige kwesties.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee