Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

48p fanless gigabit switch

Pagina: 1
Acties:
  • 914 views

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb het volgende nodig:

-gigabit switch
-48p
-fanless

ik merk echter dat deze dun gezaaid zijn. volgende heb ik gevonden:

een d-link: http://www.dlink.com/products/?pid=DGS-1210-48
een hp: http://h10144.www1.hp.com...eries/overview.htm#J9280A

maar dan nog merk ik dat de "2510G-48" 40,5db genereert. Zou dit veel zijn? kan daar nie zo een gevoel op plakken :|

of bekijk ik beter richting 24p en stack ik ze?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan prima 24 poort switches gebruiken en die stacken, alleen van switch naar switch blijft de verbinding vaak wel steken op gigabit snelheid, dat betekent dat als de verbindingen veel van switch naar switch gaan ze alsnog beperkt zijn tot de snelheid van een enkele poort. Ik denk dat die HP ook niet veel geluid zal creëren, nu is 40,5dB aardig wat maar de vraag is waar het gemeten is. Zou niet weten wat, op de fans na, nog herrie moet veroorzaken.

Die D-link is trouwens niet fanless, zitten twee stille fans in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Wat is nu precies het probleem? Dat je een 48p fanless gigabit switch nodig hebt, of de geluidsproductie?

Als ik "40db" door google haal krijg ik dat dit tussen fluisteren en praten in ligt.
40 dB(A) : zachte conversatie; rustige kamer; 's nachts in een woonwijk
Iets meer info zou ook wel handig zijn. Waarom maak je je druk om die 40db bijvoorbeeld? Hangt die in de meterkast of slaap je ernaast (zal wel niet, maar bij wijze van).

In de Pricewatch staan trouwens nog wat meer switches, moet je alleen zelf kijken welke 48p/24p zijn en welke niet (kon ik niet op filteren).

[ Voor 4% gewijzigd door crizyz op 25-01-2011 09:38 ]

• devuysts
Het is een ingewikkelde opzet die ik niet omiddellijk wou beschrijven. Maar omdat je aandringt:

We moeten in totaliteit een 6 tal lokalen verbinden met een centrale switch (is reeds L3) op een ander verdiep.

In 3 van de lokalen komen alle UTP kabels eerst centraal vooraan in het lokaal samen. hier moet een fanless switch worden geplaatst (rechtstreeks patchen is niet mogelijk) die ook gb moet zijn omdat de pc's er sccm-gewijs worden gedeployed. het is bovendien een examenlokaal, een groter argument voor stillere hardware heb je niet denk ik?

De andere lokalen zijn rechtstreeks met de switchafdeling op dat verdiep verbonden. daar worden ook gb switches voorzien, maar is het geluidsniveau minder belangrijk.

het hele zooitje wordt dan met de L3, op dat ander verdiep, verbonden.
ik verlies al heel snel het overzicht als mijn noden in acht neem: sccm+app-v streaming (audio-video wordt zeker belangrijk).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In dat geval kan je denk ik prima die 40dB 48poort switch nemen, in een examenlokaal is het alsnog rumoerig genoeg om ver boven het lawaai van die switch uit te komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:07
Wellicht een raar idee, maar bestaat er geen mogelijkheid om die switches dan in een afgesloten patchkastje te hangen in ieder lokaal ?

Op het HBO waar ik heb gezeten, hing in ieder lokaal een klein patchkastje (volgens mij max 12u hoog) waarin de switches hingen. Die kastjes dempen volgens mij ook voor een groot deel het (eventuele) lawaai van de switch.

Dit maakt het geheel uiteraard nog wat meer hufter/user proof ;)

[ Voor 8% gewijzigd door nextware op 25-01-2011 15:03 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik neem aan dat er ook computers staan in het lokaal? Deze (48 computers) zullen waarschijnlijk al meer herrie maken -- in hoeverre je dat herrie noemt :9 -- dan een stille switch.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 25-01-2011 15:06 ]

• devuysts
het zijn laptops. dus geen herrie aan de client kant :p

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:01
devuysts schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:58:
het zijn laptops. dus geen herrie aan de client kant :p
Ook laptops maken geluid en 40Db ga je dan niet horen in een ruimte met 40 man met laptops.

• devuysts
ok, good enough, thx!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
OM maar even terug te komen op de discussie :)

Ik heb de 2510G in de 24 poorts en 48 poorts versie. Is het voor thuisgebruik mogelijk om de fans eruit te halen of uit te schakelen? Of beter gesteld, kan het kwaad?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:57
ondanks dat je beter een nieuw topic had kunnen starten i.p.v. aanhaken bij een 5 jaar oud topic.

Waarom denk je zelf dat er fans zitten in een dergelijke switch? Niet voor de sier in ieder geval.
Waarschijnlijk zal door het uitschakelen van de fans de levensduur van zo'n switch erg beperkt gaan worden.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kbloem schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:13:
OM maar even terug te komen op de discussie :)

Ik heb de 2510G in de 24 poorts en 48 poorts versie. Is het voor thuisgebruik mogelijk om de fans eruit te halen of uit te schakelen? Of beter gesteld, kan het kwaad?
Je loopt het risico dat de switch vast loopt of instabiel word etc. De fans zitten er niet voor niets in.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Zullen we het op persoonlijke voorkeur houden? Ik open liever geen nieuwe topics als er al bestaande zijn.

Inderdaad, ze zitten er niet voor niets in. Wat ik me gewoon afvraag is dat deze dingen natuurlijk voor zakelijk gebruik gemaakt zijn en dus kunnen opereren onder zware load. Maar wat doet die load voor thuisgebruik? Kan me voorstellen dat ze amper warmte genereren. De rede dat ik dit vraag is omdat er ook een 2510 versie is waar geen fans in zitten. Kan me niet voorstellen dat dat een compleet ander model is. Er zitten geen 4 Gigbit uplink poorten in en de 24 poorten zijn slechts 10/100. Dit doet me dus vermoeden dat deze beperkingen erin zitten om hitte te voorkomen onder volle belasting.

[ Voor 30% gewijzigd door Kenny_026 op 05-02-2016 11:37 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt natuurlijk ook een mod uitvoeren en een en ander voorzien van nette koelblokken. Zeker in een meterkast (waar het koel is) zal dat goed werken :-)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

kbloem schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:31:
Zullen we het op persoonlijke voorkeur houden? Ik open liever geen nieuwe topics als er al bestaande zijn.
Maar om nu een topic uit 2011 weer in de active topics van de originele topicstarter te zetten, is ook niet alles.

Een switch omvat een processor (of iets vergelijkbaars) en andere componenten die elektriciteit o.a. omzetten in warmte. Deze warmte moet afgevoerd worden. Als jij deze warmte niet afvoert, dan gaat er geheid iets stuk. Misschien niet na 1 week, maar wel veel sneller dan bedoeld.

Een versie zonder actieve koeling heeft misschien eter passieve koeling (koelribben etc.) waardoor de warmte makkelijker afgegeven wordt aan de omringende lucht.

Modden zoals hierboven aangegeven is natuurlijk ook een idee. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Equator op 05-02-2016 11:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.