Toon posts:

e-bug.de rommelt met de prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de shopreview geven sommigen aan dat e-bug.de met de prijzen rommelt. http://tweakers.net/shopreview/3580/e-bug.html
En ik loop daar ook steeds tegenaan.

Soms klopt de prijs op hun website inderdaad met de prijzen in de pricewatch.
Maar vaak is het product er ineens niet meer of is de prijs een heel stuk hoger.
Na even zoeken blijken ze voor elk product meerder prijzen te hebben, die steeds worden aangepast.

Dit lijkt me eenvoudig na te gaan, en als e-bug.de inderdaad dat bewust doet, dan lijkt het me beter als ze niet meer in de pricewatch opgenomen worden.

Mijn wenslijst geeft nu nooit de goede prijs aan. Pas wanneer ik bij de bestelkosten e-bug.de verwijder, dan zie ik de betrouwbare winkels die het ook echt voor die prijs verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Heb je al geprobeerd de onjuiste prijzen door middel van een prijsmelding door te geven? Ik wil je verzoeken dit te doen als je weer een foutieve prijs tegenkomt. Het is voor ons te veel werk om alle prijzen langs te lopen om fouten te gaan zoeken. We zullen dan extra aandacht besteden aan deze shop en meldingen met extra spoed oppakken.

Melden doe je door middel van het icoontje naast de prijs:
Prijsmelding maken

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat probeerde ik, maar even later was de prijs weer anders, en vervolgens was de link naar het product niet meer geldig. Daar is geen beginnen aan.

Bijvoorbeeld dit geheugen: pricewatch: GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC
Op dit moment klopt de prijs en de link naar het product weer, terwijl dat gisteren heel anders was.
Bij e-bug.de zoeken naar "GVP38GB1333C9DC" geeft op dit moment 1 resultaat, maar die prijs is dan weer hoger dan in de pricewatch.

Als er prijsverschil is, dan wordt het verschil gemaakt door www.e-bug.de of shop.e-bug.de.
Als je bij een product de "www" naar "shop" wijzigt en andersom, dan verandert ook de prijs.
Vervolgens wordt de pricewatch nog beinvloed doordat de prijs soms tijdelijk laag is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Ik heb het doorgespeeld naar de verantwoordelijke contactpersoon. Laten we hopen dat E-bug de zaken verbetert. Mocht dit niet gebeuren, wordt er verdere actie ondernomen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat e-bug hetzelfde doet in Duitsland.
Bij de preisvergelijkingssites wordt verwezen naar http://shop.e-bug.de, maar zodra ik op een categorie klik of naar een product zoek, dan spring ik over naar http://www.e-bug.de, en zijn alle prijzen hoger.
Ook het goedkope eerste product heeft dan meteen de hogere prijs.
Proberen om het goedkoper te krijgen door de "www" door "shop" te veranderen werkt niet meer als het in het winkelmandje zit. In het winkelmandje blijven dan de dure staan (dit is niet helemaal zeker, het hangt van mijn referrer-blocker af).

Misschien dacht e-bug dat ze de nederlandse tweakers ook in de maling konden nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 13:58 ]