Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik zoek een gigabit ethernet opvolger voor de wrt54g in die zin dat ik graag een recente router(met ingebouwde switch en wifimogelijkheden=een normale router) zou willen kopen waarvoor goede alternatieve firmware bestaat.

De Tomato firmware van de wrt54g was gewoon enorm handig.

Welke gigabit ethernet opvolgers dien ik volgens jullie te overwegen?
Mijn budget bedraagt ongeveer een 120€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DD=WRT geeft het gewoon aan op hun site http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices , ik zie alleen geen snelheden staan in de tabel. Ik heb zo'n vermoeden dat alles 100 mbit is, anders zou ik niet weten waarom het weggelaten is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de tp-link tl-wr1043nd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Of de wndr3700. voor de v2 weet ik nog niet zeker of er ook alternatieve firmware is. Voor de V1i ieder geval al wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de goeie reacties.

Zijn al deze DD WRT ondersteunde routers dan ook al ipv6 ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:08
DD-WRT is IPv6- ready, dus kies er maar één uit.

[ Voor 67% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-01-2011 00:32 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De TP-Link TL-WR1043ND ben ik nu echt serieus aan het overwegen. Enkel is de nieuwe 1.6 versie niet ondersteund door dd wrt en met het oog op de toekomstige ipv6 vind ik dit zeer belangrijk.

Hoe groot achten jullie de kans dat de huidige 1.6 versie ook door dd wrt zal ondersteund worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb die 1043ND ook, maar gebruik gewoon de standaard firmware. Erg prima dingetje overigens. Uit een oudere review van dit ding had ik over DD-WRT gelezen, maar ik zou denk ik niet gaan wachten op support van de nieuwe modellen (1.6 tot 1.8 als ik zo gelezen heb). Openwrt schijnt wel goed te zijn voor de nieuwe modellen (http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook je Linksys als AP instellen, en laten staan. Kan je een Gigabit router ZONDER WiFi kopen. Want je snelheid kan nooit hoger zijn dan 27 Mbps (de helft van 54, want WiFi is half duplex). Die Linksys kan je dan met een kabeltje aan de Gigabit koppelen, zodat je laptop, iPhone etc... via hem op het internet kunnen. De vaste PC's krijgen een kabel van de Gigabit router.
Pagina: 1