macbook pro gejat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo luitjes
mijn macbookpro is gejat. mooi kut helemaal toen ik erachter kwam dat ik de doos thuis niet meer had en nu dus geen serial nr of mac adres weet.
hoe kan ik dit oplossen. heb een nr van de apple site maar die kan ik morge pas bellen.
heb verder alle bonnetjes om aan te tonen dattie van mij is.

ik las net al ergens dat ik via mn gmail zou kunnen zien offie online is geweest, waar zou ik dat kunnen
zien.

heb morge een afspraak bij de politie voor aangifte zou ze het liefst zoveel mogelijk info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 22:41

DefLite

Why so serious?

Zoals al in Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!? is gepost
Als je even naar je Gmail gaat, zie je onderaan de pagina iets in deze richting staan: "Laatste accountactiviteit: 17 minuten geleden op deze computer. Details". Klik je even op details, dan zie je je laatste sessies allemaal netjes staan. Mocht degene die jou MBP heeft gestolen ingelogd hebben op je Gmail kun je mooi zien vanaf welk ip-adres dat is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

onderin je gmail, zie je zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.makeuseof.com/images/gmail-hacked.png

daar kijken of je onbekende IP's ziet...
verder nadenken bij alles wat je hebt geïnstalleerd wat automatisch verbinding maakt met internet..

onlangs stukje over een hacker wiens Mac was gestolen.. grappig maar tevens leerzaam voor je situatie
YouTube: Defcon 18 Pwned By the owner What happens when you steal a hackers computer zoz part

verder sterkte! lijkt me goed kut om je machine kwijt te zijn op zo'n kutmanier

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 25-01-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je je Macbook Pro bij de Online Apple store gekocht? Dan staat op de bon als het goed is (bij mij tenminste wel) ook je serienummer. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 25-01-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Het is te laat natuurlijk voor de TS, maar nog even een tip voor mensen die preventief iets willen ondernemen: Prey Project

@TS: Gebruik je toevallig dropbox? Via de webinterface kan je daar ook het laatste IP achterhalen waarmee verbinding werd gemaakt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet verzekerd ben tegen diefstal, ben je hem kwijt.
De politie gaat hoogstwaarschijnlijk niks doen, behalve luisteren naar je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Geen MobileMe met Back to my Mac toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:10:
Als je niet verzekerd ben tegen diefstal, ben je hem kwijt.
De politie gaat hoogstwaarschijnlijk niks doen, behalve luisteren naar je verhaal.
Er zijn al genoeg voorbeelden geweest dat wanneer je met concrete gegevens komt, er wel zeker iets gedaan wordt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik zou toch eerder per direct al mijn wachtwoorden gaan aanpassen dan dat ik zou hopen dat iemand nog een keer zou inloggen en toegang tot mijn data zou krijgen. Een laptop is makkelijker vervangbaar dan wanneer iemand met je data/identiteit gaat rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

swtimmer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:18:
Ik zou toch eerder per direct al mijn wachtwoorden gaan aanpassen dan dat ik zou hopen dat iemand nog een keer zou inloggen en toegang tot mijn data zou krijgen. Een laptop is makkelijker vervangbaar dan wanneer iemand met je data/identiteit gaat rommelen.
Ik niet, beter maak je gewoon je dropbox leeg. Dan blijft hij in ieder geval connecten. Gmail is wellicht een ander verhaal, ik heb alles wat prive is (wachtwoord etc.) in een appart label staan. Gewoon dit label downloaden en wissen van Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Weten jullie deze nog? Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?
Dit haalde zelfs de landelijke media...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

@t TS, mocht je geen anti-diefstal progs hebben.
Zet even op een rijtje wat voor diensten / je allemaal automatisch inlogd

Dus gmail, hyves, facebook weet ik veel..
En probeer daarmee het IP te achterhalen.

Geef deze vervolgens aan de politie en dat is min of meer alles wat je kunt doen ( of met wat mensen zelf de dieven opzoeken natuurlijk als je de locatie hebt achterhaald ^_^) :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:40

GerritGekke

Gamechanger

Maar even serieus. Jou macbook is gestolen, het eerste wat de dief gaat doen is osX disc kopen/downloaden en osX gewoon opnieuw installeren. Hopende voor jou dat het een domme dief is en te nieuwschierig is en in jou prive x gaat sneupen.
Maar indien het eerste geval, dan gaat het nog heel lastig worden denk ik.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Password op de EFI (o.i.d.) kan een herinstallatie van OS X voor een groot deel voorkomen. Alleen als je geheugenbankjes gaat verwijderen werkt dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

interesse van TS in dit topic is blijkbaar ook gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Om het overschrijven van je HDD tegen te gaan kan je idd in EFI een wachtwoord plaatsen. je moet dan echt de macbook openmaken om EFI te resetten. :+
Anyway maak een gast account aan. zorg er voor dat er geen admin pass op dat account staat :) zorg er ook voor dat wel de TCP-IP settings vrij te editen is :)

Zodat deze wel op een netwerk kan worden geplaatst.
Zorg ervoor dat je SSH kan draaien op je mac :) en dat DYNdns niet zomaar gestopt kan worden.

Kortom. de nieuwe gebruiker kan gewoon werken op je mac. en jij kan je mac nog benaderen.

Staan in dat filmpje van ApNia ook nog wat leuke goede voorbeelden. VNC is leuk maar de gebruiker ziet dat er iets veranderd op zijn scherm.
VIA SSH kan je alles doen op je mac en je bestanden recoveren. telnet sessie opstarten naar de router van de gebruiker e.d.

Zo heb ik mijn mac ingesteld. Beveiligd maar niet te veilig.
Als je computer te veilig is ingesteld dan is het voor de dief een enkeltje naar de prullemand zo gedaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

apNia schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 01:17:

onlangs stukje over een hacker wiens Mac was gestolen.. grappig maar tevens leerzaam voor je situatie
YouTube: Defcon 18 Pwned By the owner What happens when you steal a hackers computer zoz part
Dat filmpje is echt hilarisch :P

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Underworld schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:43:
[...]

Dat filmpje is echt hilarisch :P