Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik heb momenteel een HTC Desire (Android) en gebruik met mijn gratis Google Apps standard is dus vrijwel vanzelfsprekend. Nu mag ik mijn abo verlengen en wil ik ondanks ik zeer tevreden ben over Android eens een uitstapje maken naar Blackberry.
Nu vraag ik me dus af wat wel en niet blijft werken als ik overga gezien ik geen BES/Google Apps Enterprise wil nemen voor een priveaccount (1 domein account met paar alliasen).

Ik natuurlijk uitgebreid op internet gezocht maar met wisselend resultaat... pushmail van Google Apps Standard zou werken (las wel ergens veel problemen met 2-way sync :S ) en over de calender ook weinig kunnen vinden met zekerheid. Google Sync zou kunnen helpen maar vraga me af of het niet kan met de geintregeerde manieren/apps.

Wie kan mij antwoord geven op mijn situatie want ik kom er echtn iet meer uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er is inderdaad een Google Sync app die je calendar en contacs up 2 date kan houden. Maak er zelf ook gebruik van en werkt perfect. Mijn overstap van de HTC desire naar een BB ging dus feilloos. Ook Google Talk is aanwezig als App, en werkt ook op push basis.

Mail van google gebruik ik niet, maar lijkt me logisch dat die net als alle andere e-mail providers ook zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Helaas werkt Gmail of Google Apps mail op de Blackberry verschrikkelijk kut. Al stel je handmatig de imap server in (door een foutief wachtwoord in te voeren kan je zelf een server in vullen, echt belachelijk omslachtig).

- Het blijft een POP3 achtige manier. mijn telefoon vind bijna altijd dat ik heleboel ongelezen berichten heb, al heb ik ze dagen geleden al gelezen en verwijderd.

- nieuwe mail wordt wel direct gepushed (dus toch imap)

- alle emailmappen van google apps mail of gmail zijn niet zichtbaar.

- ik krijg als gevolg daarvan ALTIJD een melding van nieuwe mail, al zijn dat emails die direct gefilterd worden naar submappen.

Oftewel, Gmail of Google Apps mail op de Blackberry is zo goed als onbruikbaar. Dat de Blackberry HET communicatieplatform zou zijn valt dus enorm tegen want ik neem aan dat bovenstaande niet uniek is voor Google maar voor alle IMAP mail.

Alleen voor enterprise accounts zal email vast goed geregeld zijn...

Op mn prive Android telefoon heb je K9. Dan zie je gewoon precies de gmail email mappen en krijg je alleen een melding als je mail in je inbox ontvangt. Ook zie je in je inbox alleen inbox emails. Bij de Blackberry zie ik dus gewoon alle emails...

Enorme tegenvaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Hmm niet voor niks mijn server dus uit het stof getrokken om weer een Exchange servertje op te zetten P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
De push functie voor je mail is fantastisch op de BB. Dat werkt feilloos. IMAP is een ander verhaal. Het protocol wordt ondersteund, maar niet volledig benut. Het enige wat gesynced wordt (met de standaard mail functie) is verwijderde berichten.
Het beheren van mappen ed is niet mogelijk. Natuurlijk zijn er veel 3rd party apps die hierin kunnen voorzien, maar daarmee heb ik geen ervaring.
Verder is het wel mogelijk om meerdere accounts of aliassen te koppelen aan je BIS account.

Sinds kort (BIS 2.3) wordt ook je kalender gesynced met je google agenda. Echter slechts voor 1 agenda / account. Of dit nieuwe protocol bij alle providers reeds beschikbaar is weet ik niet. Bij Vodafone iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Heb nog niet mn USB stick binnen om SBS2011 op mijn server te kunnen zetten dus zit nog eventjes vast aan de tijdelijke Google Apps. Push werkt idd goed net als agenda (MTV Mobile)alleen heel iritant dat mijn contactpersonen wel gesynced worden maar eenmalig en de email ook slecht gesyncd wordt. Ben benieuwd of er nog een oplossing voor gaat komen, maarja nog even wachten en dan BESX :D
Pagina: 1