PHP installatie op FreeNAS loopt fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds 2 weken geleden ervaar ik een probleem op mijn FreeNAS server, meer bepaald met PHP.
Voor een bepaalde functie van mijn webserver volledig operationeel te maken, moest ik PHP upgraden naar de laatste versie, en ook bijbehorende extensies, etc... Nadat ik dit allemaal geupdate had, kon ik niet meer naar mijn interface van FreeNAS via mijn browser. Omdat het me maar niet lukte dit op te lossen, heb ik reeds een topic hier in NOS geopend die het probleem beschrijft.

Eens er vorderingen werden gemaakt, kwam ik tot de vaststelling dat ik me eigenlijk op een verkeerd spoor begaf. Ik was eigenlijk naar een oplossing aan het zoeken voor het probleem, maar dit probleem wordt dus door een ander probleem veroorzaakt. Hierdoor is mijn vorige topic dus eigenlijk volledig uit zijn context gerukt en geeft het de essentie van het probleem niet meer weer (en kreeg ik dus ook geen reacties).

Daarom open ik dus dit topic en verwacht zo meer gerichte hulp te ontvangen. Het probleem staat specifiek beschreven in de laatste posts van mijn vorige topic. Gelieve deze dus ook eens door te nemen (zie link in pijltje naast de titel).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Kan je niet beter Ubuntu server installeren?

Na het lezen van zijn vorige twee topics krijg ik erg het idee dat Freenas een niveautje te hoog voor je is. Daarnaast is er voor Ubuntu erg veel online documentatie beschikbaar, waarschijnlijk kom je dan zelf beter uit de voeten.