Opzeggen telefoon verzekering (niet meer in bezit)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20
Ik heb al sinds 09-2007 een verzekering lopen op mijn HTC TyTNII. Deze heb ik toen bij het abonnement afgesloten (belcompany).

Nu is het abonnement natuurlijk al lang verlopen maar ik zag gisteren dat er nog steeds 20 euro per 3 maanden wordt afgeschreven. Ik ben altijd wezen varen en kijk niet zo vaak op mijn bankrekening, tenminste niet nauwkeurig naar de afschrijvingen.

Uiteraard wil ik de verzekering opzeggen want de telefoon heb ik al tijden niet meer en bovendien is het ding uberhaupt niets meer waard. Op de site las ik echter dat er een opzegtermijn van 3 maanden geldt en dat er stilzwijgend een jaar wordt verlengd. Volgens mij meende ik gelezen te hebben dat verzekeringen niet meer met een jaar verlengd mogen worden maar dat er een opzegtermijn van 1 maand geld na de initiele contractsperiode. Ik kan dit echter nergens via google concreet terugvinden. Ik kom wel op de site van het verbond van verzekeraars maar daar staat mijn verzekering niet op (Conner en Davis of safe sure heet het nu volgens mij).

Kan ik deze verzekering alsnog per direct opzeggen? Of heb ik pech en moet ik mijn jaar gewoon uitzitten.

(Ik ben niet uit op een juridische strijd, maar als ik volgens de wet zo kan opzeggen dan betaal ik namelijk nog maar 1x, stuur ik een aangetekende brief en blokkeer ik daarna deze verzekering. Kan het niet dan neem ik mijn verlies en betaal ik netjes de termijnen en stop ik alsnog)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Is er geen clausule waarin staat dat je de verzekering kan opzeggen zodra je er geen belang meer bij hebt (bijvoorbeeld zodra je het toestel niet meer hebt door bijvoorbeeld verkoop) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 23:20
Abonnementen mogen niet meer stilzwijgend verlengd worden, verzekeringen echter wel. Zit niks anders op dan je periode uit te dienen of hopen op coulance van de maatschappij waar dit loopt(Pro-Assist waarschijnlijk(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Vergeet het maar, je dient je term uit te zitten, ook een hoop moeite moeten doen om van die ***honden af te komen, uiteindelijk was ik te moe van het gezeur met die gasten, dus gewoon het jaar maar afbetaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Aantal verzekeraars doen er wel aan mee.

Telefoons niet volgens deze site:
http://www.verzekeringssi...1056/verzekering-opzeggen

Je wordt weer genaaid als mobiele telefoonbezitter.

Tijd om je voorwaarden door te spitten dus. Dat is de enige hoop.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Voorwaarden zeggen dat ik inderdaad gewoon moet uitzitten. Naja het is niet anders dan...

Overigens wel te krom voor worden, had mijn telefoon voor 25 euro maar aan cash4mobile verkocht als brave burger. Ik snap (let op ik snap, ik zou het niet doen) dat mensen het toestel gewoon express op de grond laten vallen en dan een claim indienen want eigenlijk is het te gek voor woorden dat je betaalt voor iets wat je niet meer in bezit hebt.

Anyhow, weer een wijze les en zal ze morgen even bellen of ik niet af mag kopen, dan ben ik er tenminste gelijk van af :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb andere ervaring met ze. Ik kon mijn contract met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen, wel in acht nemend dat ze niks terugbetalen en je hoe dan ook per 3 maanden betaalt. Dus als je opzegt met nog meer dan 1 maand binnen je huidige betaling dan ben je er klaar mee. Zeg je echter op met nog minder dan 1 maand binnen je huidige betaling dan komt er een volgende betaling van 3 maanden bij. Maar daarna ben je wel van ze af.

Dat is tenminste mijn ervaring.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 21:13

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zeg dat je telefoon gestolen is :'), vervolgens verzekeringsgeld claimen om je verzekering verder te betalen.

[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Heb je het (verzekerings)contract nog dat je kreeg toen je de telefoon kocht? Daar staat alle informatie op.
Je maakt het opzeggen moeilijker dan het zou moeten zijn! (met bellen en uitzoeken en topics...)
Ook ik heb een half jaar terug die exact dezelfde verzekering opgezegd voor mijn oude Samsung D600 die verzekerd was voor 16,50 per kwartaal sinds 13-10-2005.
Gewoon dit uitprinten en opsturen deed voor mij het doen ophouden;
OPZEGFORMULIER
Ze zeggen dat ze schriftelijk binnen 2 weken de opzegging per post bevestigen, maar ik heb nooit een brief gehad, maar de automatische incasso's zijn wel gestopt! Effe doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Nickalicious schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:51:
Zeg dat je telefoon gestolen is :'), vervolgens verzekeringsgeld claimen om je verzekering verder te betalen.

[/sarcasme]
Zelfs al wil je dit doen, dan heb je daarvoor een aangifte bij de politie voor nodig. En laat een valse aangifte nou strafbaar zijn...

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik ga inderdaad maar even die opzegbrief uitprinten en opsturen. Doe het wel aangetekend dan weet ik zeker dat het is aangekomen.

Ik had zelf ook al bedacht dat ik gewoon kan zeggen dat hij met varen in de zee is gevallen. Maar helaas zit ik zo niet in elkaar :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens mij moet je dan alsnog aangifte doen, maar dan van verlies.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Laten we dit soort discussies maar even laten voor wat ze zijn (ook al was het als grapje bedoeld; je ziet dat men erop verder gaat!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik wil toch even terug komen op mijn eerste reactie, die waarschijnlijk niemand gelezen heeft...
Die verzekering die je nu hebt gaat over een product wat je niet meer hebt, hoe kan je iets verzekeren dat je niet meer hebt? Dus gewoon die verzekeraar opbellen/mailen/faxen dat je de telefoon niet meer in bezit hebt en dat je daarom de verzekering per omgaande wilt opzeggen aangezien je er geen belang meer bij hebt.
Pagina: 1