Live display stream naar TV

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo, wij hebben een tv met blu-ray speler beneden staan en boven een leuke pc. Nu wil ik graag spelletjes doen op de tv beneden (naar het idee Wii/PS3/Xbox), maar ik heb geen zin nonstop mijn desktop te moeten verkassen. Ik wil dus graag een manier vinden om het beeld op mijn scherm naar de tv te krijgen, en dit zonder een kabel te hoeven trekken. We hebben DLNA (maar zoals ik al zei, het moet live gebeuren, on demand spul daar heb ik niks aan), en uiteraard heb ik ethernet en electriciteit op mijn kamer, en we hebben een draadloze router. Ik zou zeggen dat bijna elke mogelijkheid openstaat, behalve het trekken van een kabel.
Ik kan alleen weinig oplossingen vinden die betaalbaar zijn. Het maakt me niet uit of ik nou een draadloos heb tussen een ontvanger en receiver, over draadloos internet, over IP (let op: desbetreffende ethernet kabel zal door een ethernetswitch en een router gaan!), AC powersocket of over DLNA, als ik maar echt het beeld van mijn computer op de tv kan krijgen. Ik heb maar een paar oplossingen gevonden, maar volgens mij moet het simpele DVI>CAT5 converter-blokje zonder routers of splitters ertussen gaan, wat betekent dat ik tweede ethernetkabel nodig heb, en die dus moet aanleggen. Verder heb ik alleen oplossingen gevonden in de honderden tot duizenden euros, wat ik echt niet kan betalen.

Weet iemand van een techniek om dus voor een beetje normale prijs beeld van mijn pc naar de tv te krijgen over een afstand van 1 verdieping?
Als ook usb kan worden doorgestuurd zou dat mooi zijn, maar dit is geen must.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-02 23:33
Remote Desktop al eens bestudeerd? Zeg niet dat het de ideale oplossing is, maar helpt je misschien een heel eind?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Niet goedkoop en ook maar de vraag of het op die afstand gaat werken: Wireless HDMI. Zoiets dus: http://www.amazon.com/exe...026FCGLI/wirelesshdmi-20/

Verder heb je denk ik weinig opties. Hoe is je TV met het internet verbonden? Via WiFi?
significant schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:56:
Remote Desktop al eens bestudeerd? Zeg niet dat het de ideale oplossing is, maar helpt je misschien een heel eind?
Dat werkt echt niet zomaar voor 3D spellen op 1920*1080 ;)

[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 24-01-2011 22:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ja, de tv (of beter, de blu-ray speler) is verbonden met het internet via Wi-Fi.
En Remote Desktop is inderdaad mijn gedachte langsgekomen, maar wil je een beetje resolutie, wat detail en niet een latency van hier tot tokio, dan gaat dat vrij lastig. Wat trouwens misschien leuk erbij te vermelden is, is dat ik een laptop heb die ik op de tv kan aansluiten. Die laptop, daar wil ik eigenlijk niet op gamen (de spellen die ik in mijn hoofd heb, die leuk zijn met zijn allen, draaien veel te traag), maar als je een beetje redelijke vorm van pc>pc streaming kent dan is mijn problem ook al mooi. De oplossingen die ik hiervoor ken zijn echte remote control oplossingen, en zijn absoluut lelijk voor dit soort gebruik
Ik ben zelf wel een dergelijke oplossing met draadloos tegengekomen, maar die zat tegen de 300 euro (voor sommigen onder ons niet duur, maar ik als arme student zijnde vind dat echt wel veel). En naar mijn weten zijn de meesten nog wel duurder, dus ik zat eigenlijk aan display-over-IP te denken, maar daarvoor vind ik na een flinke zoektocht drie oplossingen (twee ervan zelfs boven 1600 dollar, dan kan ik net zo goed drie consoles kopen en nog geld overhouden, de ander die geen router of splitter accepteert naar mijn weten).

Ik heb idd het liefste 1920*1080, maar je kan niet altijd veeleisend zijn dus wat minder mag ook wel. 480p met enorm detail verlies of grote latencies zijn uiteraard compleet verboden. 1080p is een luxe, maar het moet wel een beetje redelijk blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 24-01-2011 23:36 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ook al zou die blu-ray speler via wireless-N verbonden zijn zal je daar nooit soepel een 3D spel overheen krijgen. De goedkoopste optie is toch om te gaan slepen met dat ding (of ide TV op jouw kamer zetten :P )

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Het is mogelijk een kabeltje van de tv naar de router te leggen. Dat hebben wij alleen niet gedaan uit gemakzucht. If we can do without, why bother?
Mijn pc hoeft alleen het beeld te streamen he? Ik zou zeggen dat het geen verschil maakt of ik aan het gamen ben of niet (behalve dan dat mijn videokaart het moet kunnen bijbenen, omdat gamen wat zwaarder is). Maar je zit natuurlijk wel ermee dat het prettig is als je wat minder bandbreedteverbruik heb door gebruik te maken van codecs, maar ik weet niet goed of dat normaal wel gebeurt of wat. Op zich laadt youtube in 1080p sneller dan dat ik het afspeel, dus dat kan zonder schokken, maar dan zal je dus wel met heftigere codecs zitten die de bandbreedte die je nodig hebt verminderen. Ik weet niet of dat in real-time mogelijk is. Nou is youtube-kwaliteit ook niet alles, maar er zijn daar wel filmpjes te vinden in een kwaliteit waarmee ik genoegen kan nemen. Maar goed, dat zal wel een slecht vergelijkingspunt zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28
Het geheel draait dus op een Blu-ray speler, dus RDP/VNC gaat 'em niet worden. Via wireless N is de latency ben ik bang te groot, dus is ook geen optie. Ik denk dat de enige optie overblijft is het draadloze HDMI of VGA te gebruiken.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik zei in een andere post (was ik vergeten erbij te vermelden) dat ik wel mijn laptop naar beneden mee kan nemen en op de tv aansluiten. Alleen kan die niet goed gamen (onder andere wat heftige emulators). Komt ook een beetje doordat de videochip wat apart is en de desbetreffende emulator er niet goed mee om kan gaan.
Ik ken alleen geen VNC die een beetje kwaliteit doorstuurt en een beetje latencyvrij is.

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-02 22:33

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Kunnen daar splitters/routers dan tussen?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee, dat zeker niet.

D'r zit geen hele DHCP client in e.d. :P

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 25-01-2011 00:02 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je beneden spelletjes op de computer boven wilt spelen ben je er natuurlijk niet met alleen maar het beeld naar beneden te brengen. Je moet de computer boven ook kunnen bedienen. Lastig spelletjes spelen anders. :+

Ik denk dat je naar een KVM extender zou kunnen kijken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik weet niet wat je speelt voor een games.. maar er komen een hoop halve oplossingen voorbij. Dan kun je volgens mij beter gewoon een klein PCeetje voor beneden kopen voor wee 100 euro uitgeeft aan halve meuk. Maar misschien denk ik te praktisch. Bedoel remote play op de PC om PS3 games te spelen werkt al beroerd op een bedraad netwerk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik heb na flink zoeken iets gevonden dat misschien aardig in de buurt komt van wat ik wil.
Orb. Het heeft LAN-support, zo staat in de FAQ, dus je hoeft neit per se via het internet te streamen. Ik weet niet of het doet aan screen capture. Ik gebruik liever geen virtuele webcam, ik heb er nog geen gezien van degelijke kwaliteit.
Ik moest wel even de FAQ goed doorspitten, want Orbs primaire doel is toch meer het streamen van media over het internet, en dan met name opgeslagen bestanden.
Orb zou best wel eens een grote faal kunnen worden, maar dat kan je pas achteraf weten.

Voor de controllers e.d. hoopt ik dat ik dit via bluetooth op zou kunnen lossen. Hierbij is natuurlijk de kans dat het signaal beneden veel te zwak is, maar mijn bluetooth dongle is wel redelijk sterk. Ik heb overal in huis ontvangst (dan moet ik erbij zeggen dat het gemiddelde koophuis toch wel een goede slag groter is), daar heb ik al mee geexperimenteerd. Ik heb alleen door het gebrek aan beeld beneden niet kunnen testen of mijn signaal nog dusdanig sterk is dat het ook bruikbaar is.

Ik moet alleen nog even wachten tot mijn moederbord binnenkomt (hopelijk morgen), zodat ik mijn desktop weer werkend krijg, en dan kan ik veel gaan testen.

EDIT: Waar ik al bang voor was: orb is drie keer niets. Een heleboel fancy en ik heb er nog niets aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 25-01-2011 14:58 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08

icecreamfarmer

en het is

Amanoo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:22:
Ik heb na flink zoeken iets gevonden dat misschien aardig in de buurt komt van wat ik wil.
Orb. Het heeft LAN-support, zo staat in de FAQ, dus je hoeft neit per se via het internet te streamen. Ik weet niet of het doet aan screen capture. Ik gebruik liever geen virtuele webcam, ik heb er nog geen gezien van degelijke kwaliteit.
Ik moest wel even de FAQ goed doorspitten, want Orbs primaire doel is toch meer het streamen van media over het internet, en dan met name opgeslagen bestanden.
Orb zou best wel eens een grote faal kunnen worden, maar dat kan je pas achteraf weten.

Voor de controllers e.d. hoopt ik dat ik dit via bluetooth op zou kunnen lossen. Hierbij is natuurlijk de kans dat het signaal beneden veel te zwak is, maar mijn bluetooth dongle is wel redelijk sterk. Ik heb overal in huis ontvangst (dan moet ik erbij zeggen dat het gemiddelde koophuis toch wel een goede slag groter is), daar heb ik al mee geexperimenteerd. Ik heb alleen door het gebrek aan beeld beneden niet kunnen testen of mijn signaal nog dusdanig sterk is dat het ook bruikbaar is.

Ik moet alleen nog even wachten tot mijn moederbord binnenkomt (hopelijk morgen), zodat ik mijn desktop weer werkend krijg, en dan kan ik veel gaan testen.

EDIT: Waar ik al bang voor was: orb is drie keer niets. Een heleboel fancy en ik heb er nog niets aan.
Hey ik zit nu met hetzelfde probleem en vroeg mij af of je ondertussen al iets gevonden had?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:33
Met een threadnecro van anderhalf jaar is de kans redelijk klein dat de TS nog zal reageren..

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Pagina: 1