Toon posts:

Spelletjes maken op Amiga

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaren geleden had je een zeer makkelijk programmatje om zelf spelletjes te maken op de amiga. Weet iemand of die ergens te krijgen zijn, en of deze ook op de normale pc gedraaid kunnen worden.

Zarar

Verwijderd

Standaard op de PC draaien zal niet gaan, hoewel er wel goeie Amiga emulators voor de PC te vinden zijn. Bijvoorbeeld the Ultimate Amiga Emulator, UAE.
Er is ook een windoze versie van, WinUAE.
(te vinden met zoekmachine, weet link ff niet)

Je moet trouwens wel aan dumps van de originele amiga ROM zien te komen, daar heeft Commodore officieel nog steeds copyright op. (en ook daarvoor kun je creatief met je zoekmachine omgaan >:))

Je spelletjes die je met zoiets maakt kun je natuurlijk ook alleen maar spelen met een Amiga, of een emulator.

Hoewel ik er zelf nooit mee gewerkt heb, zijn er ongetwijfeld ook wel zulke paketten voor de pc, waarbij je dus wel gewoon exe's maakt. Verwacht er echter geen nieuwe Quake of Unreal mee te maken....

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55

AceRimmer

What a guy...

Voor de PC is er (o.a.) DIV gamestudio.
Die ligt voor zo'n 40,- op computerbeurzen.

Heeft een eigen programmeertaal die op basic / pascal en een beetje C lijkt.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ook geen quake te maken, het leek me wel leuk om weer iets zoiets te doen. Het mooiste wat ik destijds gemaakt heb was een stuk erger dan Kaptain Comic.
Ik ga zaterdag naar PC Discount zal effe rondneuzen, misschien dat ik het kan vinden

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Hmm, ik zag dit topic voorbij schieten en dit lijkt me de ideale gelegenheid om even mijn zooi aan de man te brengen. :) (beetje offtopic.... dat wel)

Ik heb nog 1000 (ja, duizend) diskettes met amiga spellen en utils. als iemand interesse heeft mag hij 't gratis op komen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry geen interesse, ik zoek wel voor een vriend van mij een NES (Nintendo 8-bit)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

De bekendste game dingen voor amiga waren:
-S.U.E.C.K.
-A.M.O.S.
-Blitz basic (my favorite)
De originele doos staat nog boven mijn pc :)

ahh those were the days ....

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
nou pluis daar kan je mij wel happy mee maken :) laat maar ff weten waar je woon dan kom ik graag langs voor de disks

Verwijderd

http://i.am/godflesh

Amiga Emulation Nation

je kunt "requests" posten op mijn forum...

:)

nieuwe design gaat heel binnenkort online!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
-Blitz basic (my favorite)
Is er nu ook voor PC/Windoze;

Meer info: http://www.blitzbasic.com/
Pagina: 1