Toon posts:

NAS, shuttles en Ipad? Goed idee? Graag jullie hulp!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega Home Cinema liefhebbers,

Ik heb een systeem in mijn hoofd voor muziek en film in mijn hoofd. Hoe kan ik dit realiseren?

Ik wil graag een basis-station (NAS/HTPC) bij mijn TV en stereo in de huiskamer, en verder zo'n vier ontvangers door het huis heen, en deze bedienen vanaf een Ipad als ware het een soort Sonos ('ik ben nu in de badkamer en ik wil deze cd horen :-)'. Ik heb ook een touchscreen voor bediening in de huiskamer.

Configuratie zou dus zijn:
1. NAS/HTPC in de huiskamer. Bedienen vanaf een touchscreen als een soort 'soloos/sonos' systeem voor muziek en film, en de Ipad.
2. Ontvangers/Players (shuttles?) in vier andere kamers bij stereo's/tv's, deze wil ik graag 'future-proof' hebben zodat ik ze kan upgraden.
3. Alles kunnen bedienen vanaf een IPad
4. Verder vroeg ik me af of ik de antenne-kabels in huis kan misbruiken als netwerkkabels? Of zou ik dat moeten doen via het stroomnet? Alles draadloos lijkt me wat veel, toch?
5. Welke software moet ik dan zetten op de NAS en welke op de ontvangers/players.

Een heel verhaal, maar ik ben verbaasd dat ik niet meer topics vind over zo'n soort configuratie, of mis ik iets? Is er een betere oplossing?
Als er al een topic is, kunnen jullie me dan de link geven? Thanks voor jullie kostbare tijd en moeite.

Dennis.

Verwijderd

Laat ik binnenkort gaan verhuizen en hetzelfde als jij willen doen. :Y
Dus als je het niet erg vind.kijk/lees ik even mee. :O

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Leuk topic, maar wat heb je zelf al gevonden aan mogelijke apps?

Als ik op mijn iPad kijk, zie ik verschillende 'remote' apps waarmee je htpc/shuttles en dergelijke kunt bedienen. Zit daar niet iets tussen?

Je zult dus iets meer vooronderzoek moeten verrichten en je bevindingen hier dan posten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Kan Plex dit niet? Elke plek een mac mini wegzetten. Een centrale PMS (Plex media server) en elke installatie laten connecten naar deze. Via de iPad kun je Plex bedienen, echter weet ik niet of je kunt connecten naar de verschillende Plex installaties (clients). Ik vermoed echter dat dit wel kan.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

TMoose

Mooooooose !!

Voor audio squeezebox hardware gebruiken, en ipeng, of een andere ipad app als squeezebox controller.

Voor vidoe haal je een Dune smart mediaseler, en je gebruikt de dune remote app op je ipad om hem te bedienen. Momenteel is het alleen een kopie van de afstandsbediening, maar er is een actieve community, dus ik verwacht dat integratie met een medialibrary niet al te lang op zich laat wachten.

Je media staan natuurlijk op een nas/mediaserver die ook squeezecenter draait.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon