Geen beeld via HDMI wel gewoon via VGA

Pagina: 1
Acties:

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb recentelijk een lcd aangeschaft en wou hier graag mijn laptop op aansluiten

De laptop
HP elitebook 8540w
SPECS

Wat volgens mij het belangrijkste is dat er een ATI firepro in de laptop steekt. HP heeft ervoor gekozen een displayport eraan te hangen.

Ik heb dus een heel mooi displayport-hdmi kabeltje gekocht en deze aangesloten. Hierbij krijg ik helemaal geen beeld. Terwijl in de eigenschappen van beeldscherm hij perfect herkent wordt met de daarbij behorende resoluties. (nagezocht in de handleiding van de TV).

Vervolgens heb ik de laptop aangesloten via de VGA poort op de TV- dit werkt prima. Maar zou toch graag de HDMI gebruiken ;)

De tv
Deze is voor mij relatief onbekend. Het is een salora LED2431. Ik kon het model niet op de salora site vinden. Maar deze komt het dichtste bij
LINK
Deze ondersteunt een resolutie van 1920-1080 op 60Hz (gecheckt in de handleiding van de tv)

|Wat heb ik geprobeerd
Tv terug gezet naar factory reset. Niets geholpen
Tv pas aangesloten als de laptop aan staat, het typische windows 7 geluid van nieuwe hardware gevonden is duidelijk te horen 8)7
Tv aangesloten terwijl laptop uitstaat en opgestart --> geen beeld
Op de laptop een zekere resolutie en Hz te pushen, geen resultaat
Nieuwste videokaart drivers van HP site afgeplukt, geen resultaat

Ik ben er doorheen |:( En die handleiding van de TV wordt je ook niet echt vrolijk van.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Is het DP->HDMI blokje wel actief?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Debian23
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:53:
Is het DP->HDMI blokje wel actief?
Dit is gewoon een passieve kabel volgens mij.
deze dus

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dat werkt dus niet met een digitaal signaal. Sorry, maar je zult zo'n een moeten halen:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

En dan een goedkope DVI-HDMI kabel van een paar euro.

• Debian23
  • Niet online
Is dat niet alleen nodig bij eyefinity opstellingen?
Balen. Maar wat dan wel raar is, waarom herkent hij hem wel in 'eigenschappen van beeldscherm' met daarbijbehorende resoluties?

EDIT:

Een medestudent kreeg het geheel wel werkend (zelfde laptop). Dit is wel enorm frustrerend |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Debian23 op 24-01-2011 21:17 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Vraag het dan aan de medestudent. AFAIK is het IDD een verplichting bij Eyefinity, maar ik nam aan (Heb dus geen bevestiging!) dat je bij een standaard DP ook een actieve adapter nodig was.

• Debian23
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:55:
Vraag het dan aan de medestudent. AFAIK is het IDD een verplichting bij Eyefinity, maar ik nam aan (Heb dus geen bevestiging!) dat je bij een standaard DP ook een actieve adapter nodig was.
Dat is het frustrerende, het was gewoon plug and play :(

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Debian23 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:02:
Is dat niet alleen nodig bij eyefinity opstellingen?
Balen. Maar wat dan wel raar is, waarom herkent hij hem wel in 'eigenschappen van beeldscherm' met daarbijbehorende resoluties?

EDIT:

Een medestudent kreeg het geheel wel werkend (zelfde laptop). Dit is wel enorm frustrerend |:(
Heel makkelijk uit te leggen. je ligt blijkbaar net in een grijs gebied met jouw laptop. het gebied in digitale techniek van of wel, of niet. in jouw geval NIET, in dat van je medestudent wel.
Waarom dat hij wel herkent wordt? jouw laptop reageert op de info die hij van de TV krijgt. de info (dus beeld) van je laptop naar je TV wordt niet goed herkent door de TV en dus laat hij niets zien.

erg jammer, maar het beste is inderdaad een Actieve adapter halen.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Debian23
  • Niet online
Inmiddels is het probleem alweer opgelost. Een andere (passieve) displayport --> hdmi kabel werkt perfect. Dus deze gaat retour ;)

bedankt voor de hulp...
Pagina: 1