Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Hallo allemaal,

Ik had een Hp laptop Dv7 met 500 gb harde schijf en 4gb RAM. Nu is het moederbord gestorven en heb ik een nieuwe laptop gekocht. Een Hp dv6 3190ed. Ik heb gezien dat er extra slots in Hp laptops zitten om uit te breiden, kan ik het RAM geheugen uit de oude laptop halen en dit in de nieuwe laptop monteren? En is het ook mogelijk om die Hardeschijf te gebruiken?

Mvg
assn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:46
Ik zie dat er in de dv6 3190ed 2 geheugenslots zitten (volgens laptopshop.nl). Als je één geheugenmodule van 4GB hebt, kun je die uit de oude laptop erbij in doen (mits het beide ddr3 is). Als ik er vanuit ga dat je de HP DV7-4180SD hebt (4GB RAM + 500GB HDD), zou het in principe kunnen, mits dat er dus nog een geheugenslot vrij is.

De harde schijven kun je ook in één systeem doen. Houd er wel rekening mee dat je eerst de schijf van de andere laptop nog even formatteert (of de eerste keer zeker weet dat hij van de goede schijf boot, en direct even de harde schijf uit de oude (kapotte) laptop formatteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ok dank u wel, Hoe zou ik het beste de harde schijf kunnen formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:46
als je boot (zorg dus dat je vanaf de goede schijf boot), zijn er in de windows verkenner een of meer harde schijven bijgekomen. Selecteer één van die (moet één voor één), en klik met de rechtermuisknop op de partitie. Klik op formatteren en klik op start.