Alternatief voor DropCopy met lokale mappen

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om snel en makkelijk bestanden naar file of webservers te kunnen sturen is er het programma DropSpotCopy. Hiermee kun je vanaf je bureaublad een bestand naar een bepaald punt slepen waarna je kunt kiezen naar welke vooraf ingestelde locatie deze verstuurd moet worden. Scheelt het gebruik van FTP programma's bij kleine wijzigingen of toevoegingen.

Voor lokaal gebruik kan dit ook ontzettend veel tijd schelen, zeker als je niet je Dock vol wilt zetten met mappen die als aliassen dienen. Je zou ook aliassen op je bureaublad kunnen zetten maar daar wordt het ook niet netter van.

Is er iemand die een alternatief voor DropSpotCopy kent die de optie heeft om voor lokale mappen zoiets te doen?

EDIT: Had verkeerde naam in mijn hoofd. Het moet DropCopy zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 24-01-2011 23:24 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:25
Kan je in dropshot niet gewoon een verwijzing naar een lokale map maken?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het programma overigens niet ken en met een simpel zoekopdrachtje ook niet zo snel kan vinden. Het ligt misschien aan mij, maar een linkje is mogelijk verhelderend.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:26
Met Transmit kan je 'mounts' maken, dan zijn ze benaderbaar als 'Netwerk Shares' (dus gewoon via de Finder e.d) misschien is dat wat.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• sypie
  • Niet online
Jesse schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:52:
Kan je in dropshot niet gewoon een verwijzing naar een lokale map maken?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het programma overigens niet ken en met een simpel zoekopdrachtje ook niet zo snel kan vinden. Het ligt misschien aan mij, maar een linkje is mogelijk verhelderend.
Ik was in de war met de naam. Het moest DropCopy zijn: http://10base-t.com/macintosh-software/dropcopy/

@kaassouffle: Ik ga DropZone bekijken.

@ZpAz: Ik zoek eigenlijk iets wat een punt op mijn bureaublad maakt waardoor ik bestanden daar heen kan slepen die naar een vooraf ingestelde (lokale)map gaan. Als dat via de Finder gaat ben ik waarschijnlijk net zo snel met bladeren.

EDIT: DropZone draait hier, heb wat dingen aangepast naar mijn smaak. Er zitten best handige dingen tussen, die in DropCopy bijvoorbeeld niet zitten, zoals het verslepen van een bestand naar de printer zodat deze geprint wordt.

Ik denk dat ik het hier eerst eens mee ga proberen. Alternatieven zijn uiteraard welkom.

[ Voor 17% gewijzigd door sypie op 24-01-2011 21:36 ]

• sypie
  • Niet online
DropZone staat hier lekker te snorren. Ideaal en snel aanpasbaar programma. Het enige wat niet lukt is printen naar PDF.

Ik ben geen programmeur maar ik heb er iemand naar laten kijken om het voor elkaar te krijgen. Helaas gaat het niet vanwege het ontbreken van een terminal commando om een willekeurig document om te zetten naar PDF.

Iemand daar een idee voor?
Pagina: 1