Goedenavond tweakers.net,
Voordat je begint met dit te lezen, begrijp dan even dit:
- Ik heb thuis ISDN
- Mijn router is een Thomson 789vn
- Ik zou graag de volle 8mbit willen halen van mijn abbo ( net zoals mijn buurman die 50m van mij af woont )
Ik ben een gigantisch leek op dit gebied, maar ik gooi mezelf toch even in de strijd.
Op dit moment denk ik dat ik in het bezit ben van wat lijkt 2 ISRA punten, is dit mogelijk?
Ik ben laatst even nagegaan waarom we zo'n lage download snelheid hebben
( max 512 kb/s .. gemiddeld 450 kb/s )
Nou kwam ik erachter dat ik gewoon simpelweg "vergeten was" de splitter tussen de lijn en modem te plaatsen.
Dus ik kwam vandaag aan het tracken. Waar ging die DSL kabel nou heen vanaf mijn router? ( 789vn )
Hier kwam ik uit: wat lijkt een oud ISRA ( klopt dit? )

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's (mobieltje)
Wij hebben een zaak thuis, dus na wat googelen wist ik ook waarom dit kastje hier zat. Maar, de DSL die gaat naar 2 stekkers in dat kastje zelf.
----> Heb ik nou hiermee de "DSL" direct verbonden met de grond kabel?
Als tweede zag ik dit kastje:

Die niet verbonden is met iets! er zit wel een telefoon-wandcontactdoos aan vast, maar deze hangt gewoon los in de meterkast. Waar dient deze voor als men ISDN heeft? moet ik deze niet aansluiten? zal dat aansluiten effect hebben of moet KPN deze aderen activeren via de centrale?.
Kan iemand mij even wegwijs maken?
Groeten.
Voordat je begint met dit te lezen, begrijp dan even dit:
- Ik heb thuis ISDN
- Mijn router is een Thomson 789vn
- Ik zou graag de volle 8mbit willen halen van mijn abbo ( net zoals mijn buurman die 50m van mij af woont )
Ik ben een gigantisch leek op dit gebied, maar ik gooi mezelf toch even in de strijd.
Op dit moment denk ik dat ik in het bezit ben van wat lijkt 2 ISRA punten, is dit mogelijk?
Ik ben laatst even nagegaan waarom we zo'n lage download snelheid hebben
( max 512 kb/s .. gemiddeld 450 kb/s )
Nou kwam ik erachter dat ik gewoon simpelweg "vergeten was" de splitter tussen de lijn en modem te plaatsen.
Dus ik kwam vandaag aan het tracken. Waar ging die DSL kabel nou heen vanaf mijn router? ( 789vn )
Hier kwam ik uit: wat lijkt een oud ISRA ( klopt dit? )

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's (mobieltje)
Wij hebben een zaak thuis, dus na wat googelen wist ik ook waarom dit kastje hier zat. Maar, de DSL die gaat naar 2 stekkers in dat kastje zelf.
----> Heb ik nou hiermee de "DSL" direct verbonden met de grond kabel?
Als tweede zag ik dit kastje:

Die niet verbonden is met iets! er zit wel een telefoon-wandcontactdoos aan vast, maar deze hangt gewoon los in de meterkast. Waar dient deze voor als men ISDN heeft? moet ik deze niet aansluiten? zal dat aansluiten effect hebben of moet KPN deze aderen activeren via de centrale?.
Kan iemand mij even wegwijs maken?
Groeten.