Tecra 8100 doet moeilijk met 256MB in Slot B

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zit hier met een nogal maf probleem. Voor mijn neus ligt een (zo goed als nieuwe) Toshiba Tecra 8100. Omdat het beestje nog _zo_ netjes is heb ik besloten om er wat geld aan te besteden er een fijne laptop van te maken voor wat simpel internetwerk en MSN. Een tijdje terug heb ik 2 reepjes van 256MB p/s (PC100, low density) besteld. Deze hebben een paar maanden prima gewerkt op de laptop. Op een gegeven moment begon de laptop raar te doen (BSOD's, over de meest uiteenlopende dingen). MemTest gedraaid, bomvol met fouten. Nja duidelijk, 1 reepje was gewoon helemaal overleden. Even gemaild, heb vandaag een nieuwe ontvangen.

Dus ik stop de nieuwe 256MB in de laptop, ding aangezet en na 5 minuten begint Chrome zomaar foutmeldingen te geven.. Ik vond het al raar en niet veel later sloot Windows Live Messenger ook plotseling af. Voordat ik "shit" kon zeggen zag ik em alweer, een BSOD. MemTest cd opgezocht en ja hoor, weer veel fouten. Alleen als ik elk reepje apart test, dan hebben ze geen fouten! Dus ik begon te twijfelen aan Slot B (Slot A doet het goed, Slot B kan je niet apart testen, want Slot A moet eerst gevuld zijn). Dus ik stop mijn oude 128MB reepje erin samen met de 256MB in Slot A en het ding start vrolijk op! MemTest lekker door laten draaien, helemaal geen fouten. Nu doet Slot B het dus opeens wel?! Het lijkt erop dat Slot B niet meer van 256MB reepjes houdt...

Iemand met een idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kickje na 24hr.

- Config 1: Werkt
Slot A: 128MB
Slot B: 256MB (dus het werkt wel, maar alleen wanneer in Slot A slechts 128MB zit en geen 256MB!)

- Config 2: Werkt
Slot A: 256MB
Slot B: 128MB

- Config 3: Werkt niet
Slot A: 256MB
Slot B: 256MB

Laptop ondersteunt officieel ook 512MB in totaal (heb ik ook 2 maanden mee gewerkt). Alle geheugenmodules zijn getest met MemTest, geen fouten aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kickje na 2 maanden. :+