[iPad] This Device Isn't Eligible For the Requested Build

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
ik heb het probleem dat ik de iPad geüpdate heb naar 4.2.1 Helaas is hier een aanpassing in geweest met het voltage voor de USB. Mijn kaart lezer met CF kaart is niet meer te gebruiken. Nu probeer ik te downgraden, maar krijg ik de volgende melding. "This Device Isn't Eligible For the Requested Build"

Gebruikte software voor de downgrade:
iPad1,1_3.2.2_7B500_Restore.ipsw
Itunes versie 10.1.1(4)

Toegevoegd aan de host file: 74.208.10.249 gs.apple.com

Tevens de volgende regels geprobeerd in de host file
17.151.36.30 gs.apple.com
74.208.105.171 gs.apple.com
17.112.176.11 gs.apple.com
127.0.0.1 gs.apple.com (hier krijg ik logische wijze de melding dat de update server niet bereikbaar is)

Wat is de beste manier op te downgraden naar versie 3.2.2 vanaf versie 4.2.1.

Met versie 4.2.1 is voor mij de iPad geheel waardeloos, aangezien ik deze gekocht heb voor het lezen van RAW files vanaf een CF kaart

Edit: Bellen met Apple heeft geen zin die zetten je dood leuk een kwartier in de wacht met als antwoord “vervelend, maar u heeft pech” Downgraden onder steunen wij niet. Je mag het als klant weer zelf uitzoeken. Terwijl het probleem voort komt uit de upgrade. Wel wordt bevestigd dat de release notes niet voorzien in deze specifieke informatie.

Hoop dan ook dat iemand mij, hiermee op gang kan helpen met de downgrade naar iOS 3.2.2

[ Voor 19% gewijzigd door Daan_ op 26-01-2011 12:36 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 19:32

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Het trucje dat je beschrijft - het gebruiken van Sauriks server voor de controle van je downgrade - werkt enkel als je SHSH's bij hem op de server staan. Is je iPad eerder gejailbreakt geweest? Dan heb je in Cydia de keuze gehad of je deze data aan hem wilde afstaan, in je eigen belang. Is dit niet het geval geweest, dan moet je deze SHSH's met de hand hebben bewaard, bijvoorbeeld d.m.v. TinyUmbrella. Als je dit hebt gedaan dan kun je TinyUmbrella opnieuw gebruiken voor het downgraden.

Mocht je je iPad nog nooit gejailbreakt hebben en het hele SHSH-verhaal je niets zeggen, dan zijn er geen mogelijkheden meer om te downgraden.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Dankje voor je antwoord. Ja had deze opgeslagen op de Server van Sauriks, helaas wil downgraden niet lukken. Had gehoopt dat er nog een andere mogelijkheid was.

Heb de iPad inmiddels opgeborgen in zijn doos, aangezien ik er niks aan heb op deze manier. Nu maar hopen dat er een update komt die het weer mogelijk maakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik TinyUmbrella eens om te kijken of je wel de sleutels van 3.2.2 hebt kunnen opslaan. Voor hetzelfde geld was dat al niet meer mogelijk toen je 'm kocht. Uiteraard kan je dat ook al achterhalen door te kijken naar de datum van aanschaf (of JB) en de release datum van 4.2.

Zou er geen JB tweak zijn om dit op te lossen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13

KneoK

Not in a million lightyears

Het maakt je iPad een stuk minder mobiel maar het schijnt dat met een powered USB hub de boel wel werkt, dus hub aan de cam kit, kaartlezer aan de hub en uitlezen die hap :)

Ik meen ergens gelezen te hebben dat USB apparaten nog maar maximaal 20mA uit de iPad mogen trekken wat voorheen 100mA zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Dat voltage van 100mA na 20mA is gegaan na de update is mij bekend. Nadat ik ben gaan zoeken waarom de kaartlezer nier meer werkte. Een USB hub met voeding is geen optie, als je op reis bent !!

Hoop dan ook een oplossing te vinden in de vorm van een downgrade of een andere mogelijkheid om software matig voltage aan te passen. Beste zou zijn als Apple dit gaat corrigeren. Dit laatste zou wel niet gebeuren. iPad inmiddels in de doos en plekje gegeven in de schuur, aangezien deze nu waardeloos is geworden voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Na een totale reset of een backup terug zetten met 3.1.3? Weet niet of dit kan, maar misschien een idee. Als je de iPad jailbreakt op 4.2.1 dan kon je dit toch aanpassen in een *.plist bestandje?

[ Voor 30% gewijzigd door Vitruvius op 03-02-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze USB hub met accu een oplossing?
http://www.usbfever.com/i...iew.php?products_id=1340#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
Doe hier eens een letterlijke copy/paste van je hosts file. Probeer daarnaast eens in een CMD venster met admin rechten het commando ipconfig /flushdns. Kans bestaat dat de servers van Apple nog gecached zijn ;)

Let wel, dit geldt voor een Windows PC.
Pagina: 1