Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds kort is er bij ons op de zaak en VoIP geïnstalleerd. Alles werkt zoals het moet werken. Vaste telefoons zijn prima in te stellen en de software draait naar behoren. Het gaat om een compleet systeem van Xelion met telefoons van Aastra er bij (6730i), prima combo.

Nu hebben we ook enkele buitendienstmedewerkers die voorzien zijn van een Dell Latitude E5510 laptop, zelf werk ik op een desktop.

Nu wil het vreemde dat de Tiptel 112 USB hoorntjes bij mij op de desktop prima werken zodra ik deze inplug. Xelion/Windows XP ziet het als een USB audio-device. Meteen na inpluggen kan ik het apparaat gebruiken zonder verdere instellingen te hoeven maken.

Op de Dell laptops wordt het hoorntje gezien door Windows XP maar wil het niet werken. Windows herkent het apparaat niet als een audio-device, terwijl op een ander type Dell laptop deze wel werkt (ook Windows XP).

Op mijn eigen MacBook doet de Tiptel 112 het ook prima. Kwestie van Xelion installeren en het hoorntje inprikken. Mac OS X ziet het hoorntje meteen als USB audio-device waardoor ik meteen de audioinstellingen kan maken.

Wat ik op de Dell Latitude's heb geprobeerd:
* Alle USB poorten geprobeerd, met en zonder de voeding van de laptop aangekoppeld, zonder succes
* Windows naar drivers laten zoeken maar die kunnen niet gevonden worden
* Updates van Windows laten doen voor zover nog niet gedaan, zonder succes

Rest mij dus de vraag wat ik nog meer zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kennelijk is de combinatie uitzonderlijk.

Iemand wel ervaring met de Tiptel 112 toestellen of andere USB apparaten die het niet doen op de USB poorten van de Dell Latitude E5510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het hier gaat om werk laptops mag ik hopen dat er Pro support bij is gekocht , laat de Dell helpdesk het lekker uitzoeken voor je

Ik zal je het eerste verklappen wat ze gaan zeggen : doe eens een bios update
En ik moet zeggen , hoe vreemd ook , het kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb inderdaad gezien dat er een BIOS update beschikbaar is maar de Dell helpdesk kon mij niet vertellen wat er was bijgewerkt en of de USB poorten een bepaalde beperking hebben m.b.t. te leveren stroom.

De eerstvolgende keer als een buitendienstmedewerker binnenkomt met een laptop gaat deze de update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Inmiddels BIOS update gedaan, XP volledig bijgewerkt, alle Dell drivers geïnstalleerd die voor het betreffende apparaat beschikbaar zijn… Nog steeds geen soelaas, XP herkent de TipTel 112 niet.

Het ligt óf aan de USB poorten óf aan Dell óf het ligt aan XP, mijn MacBook en de andere XP stations herkennen het apparaat wel, zonder problemen.

het ICT bedrijf ziet er ook geen heil meer in. Case closed zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Soms heb je in de bios een optie USB legacy support oid.
Misschien dat dat nog kan helpen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Daar kan ik nog naar gaan kijken.

Feit is dat XP wel de melding geeft dat het apparaat niet herkend wordt.

Als deze USB hoorntjes het niet gaan doen dan zal de baas naar de intertoys moeten om een willekeurig ander headsetje te gaan proberen, die dingen kosten toch bijna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Je zou natuurlijk Xelion kunnen vragen wat het probleem zou kunnen zijn.
Maar ik heb altijd gezeik met Dell en softphones.
Heb je al een clean install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Ligt iig niet aan XP aangezien Vista blijkbaar hetzelfde probleem heeft:
The combination Tiptel 112 USB phone + Latitude E5510 results in a "Device not recognized" from Vista (Enterprise SP2). Change the T112 by any other model OR the E5510 by any other model and it works. Extensive search have revealed that the problem arises very early, during the USB-high speed negotiation. We think that the Tiptel a USB 1 device is, while the Latitude attempts to negotiate a USB 2 conversation.It is NOT a power surge. No workaround has been found yet (settings, cabling, etc..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Xelion staat hier buiten, die blijft vrolijk doordraaien tijdens het inprikken van de Tiptel 112. Sterker nog, Xelion support zelfs dit toestelletje, op onze Dell desktops en mijn MacBook werkt het perfect namelijk.

@Nielsen: Kijk, dit biedt meer perspectief en betekent simpelweg dat we kunnen ophouden met zoeken en een willekeurig andere headset kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen
  • Laatst online: 30-08 22:20

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Dit kan je waarschijnlijk oplossen door de hoorn aan te sluiten via een USB-hub.

Het probleem met de Tiptel 112 is breder overigens. Ik heb er problemen mee gehad bij upgraden van Windows 7 naar 8 en 10. Onder 7 geen probleem, na een schone installatie 'not recognized'.

En dat terwijl ze nog wel werkten op vers door Dell met Win 8 geleverde laptops.

Dit heeft me jarenlang beziggehouden :-) en ook Tiptel was er verbaasd over.

Deze post
http://en.community.dell..../laptop/f/3517/t/19364869
bracht me op het idee het eens via een USB-hub te proberen en dat bleek - in mijn geval (nog maar getest op één systeem, een Dell Latitude 3540 - te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Ik denk dat dit niet meer echt zinvol is na 4 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

^^^ What he said.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.