Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vliegen] Hoe zit dat nou met handbagage?

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 08:25
Ik ga donderdag naar Rome en we gaan vliegen :D. Omdat het goedkoper is te vliegen zonder koffers kan ik alleen handbagage meenemen en dat moet prima lukken. Echter zijn de regeles omtrent handbage erg onduidelijk. Vloeistoffen moeten in een aparte plastic tasje meegenomen worden, welke doorzichtig en hersluitbaar is. Zou ik dan een zip-lock bag meekunnen nemen en daar mijn flesjes in doen?

En hoe zit het met scheerapparaten, kan ik mijn elektrische scheerapparaat of Mach III meenemen?

Kan iemand mij hier mee helpen?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Er staat heel veel over dit onderwerp in de Ryanair FAQ: http://www.ryanair.com/nl/vragen/bagage :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dr. Horrible schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:01:
Ik ga donderdag naar Rome en we gaan vliegen :D. Omdat het goedkoper is te vliegen zonder koffers kan ik alleen handbagage meenemen en dat moet prima lukken. Echter zijn de regeles omtrent handbage erg onduidelijk. Vloeistoffen moeten in een aparte plastic tasje meegenomen worden, welke doorzichtig en hersluitbaar is. Zou ik dan een zip-lock bag meekunnen nemen en daar mijn flesjes in doen?
Let op: max 500 ml. Je moet ze bij de veiligheidsscreening eruit halen, in zo'n zakje doen en apart laten screenen. Taxfree wordt verzegeld.
En hoe zit het met scheerapparaten, kan ik mijn elektrische scheerapparaat of Mach III meenemen?
Ja.

Maar dit is toch redelijk makkelijk op het web te vinden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00
Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen zitten met een maximum van 100 milliliter per verpakking. De verpakkingen met vloeibare inhoud moeten in één transparante plastic zak zitten met een maximale inhoud van één liter.

Scheermes en scheerapparaat mag, ik zou trouwens maar een van de twee meenemen :). Om nog slimmer te zijn, koop je ter plaatse deo en tandpasta :).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maximaal 100 ml per flesje!

Signatures zijn voor boomers.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gambieter schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:08:
[...]

Let op: max 500 ml. Je moet ze bij de veiligheidsscreening eruit halen, in zo'n zakje doen en apart laten screenen. Taxfree wordt verzegeld.

[...]

Ja.

Maar dit is toch redelijk makkelijk op het web te vinden?
Alleen je Taxfree kan je dan niet meer mee terugnemen in je handbagage.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TrailBlazer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:11:
[...]

Alleen je Taxfree kan je dan niet meer mee terugnemen in je handbagage.
Taxfree shoppen richting Rome (binnen de EU) zal sowieso tegenvallen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Maasluip schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:07:
[...]

Maximaal 100 ml per flesje!
Check!

Bij de Etos enzo kan je deze krijgen. Stop dit gewoon in een ziplock zakje en klaar ben je. Probeer dit van te voren te doen in plaats van bij de scanner....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Van die grote verpakkingen zoals deodorant, scheerschuim e.d. mag je dus niet meenemen in je handbagage, als je dat wel doet flikkeren ze zonder pardon je splinternieuwe deo, scheerschuim e.d. weg :X

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2011 08:43 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:42:
Van die grote verpakkingen zoals deodorant, scheerschuim e.d. mag je dus niet meenemen in je handbagage, als je dat wel doet flikkeren ze zonder pardon je splinternieuwe deo, scheerschuim e.d. weg :X
Nee, ze vragen je wat je er mee wilt doen.

Wat mij na al die jaren nog steeds verbaast is dat er nauwelijks gel te koop is in verpakkingen kleiner dan 100ml. Een stuk aantrekkelijker dan een flinke kwam in een boterhamzakje meenemen.

• MuddyMagical
  • Laatst online: 20-11 19:35
Rukapul schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:52:
[...]

Wat mij na al die jaren nog steeds verbaast is dat er nauwelijks gel te koop is in verpakkingen kleiner dan 100ml. Een stuk aantrekkelijker dan een flinke kwam in een boterhamzakje meenemen.
Ja echt uitgebreid is het aanbod niet, maar als je niet te lang in het buitenland zit zijn de spullen van de Etos wel ok.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En max 500 ml totaal, voordat de TS denkt drinken mee te kunnen nemen ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:05
gambieter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:50:
[...]

En max 500 ml totaal, voordat de TS denkt drinken mee te kunnen nemen ;) .
Gewoon doen als iedere zuunige Hollander: Leeg flesje meenemen en na de check even naar het toilet. Wedden dat je niet de enige bent? :P

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:31

RnB

Ik zou gewoon een koffer inchecken, kost bij de meeste maatschappijen maar €20,- tot €25,- extra. Dan heb je al minder gezeik met maximaal gewicht en al je schoonheidsproducten. Ik kan me nog herinneren dat al mijn deo en gel werd ingenomen, nou.. zit je mooi mee. Dan maar een koffer inchecken, kan ik nog genoeg kleding meenemen ook.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RnB schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:33:
Ik zou gewoon een koffer inchecken, kost bij de meeste maatschappijen maar €20,- tot €25,- extra. Dan heb je al minder gezeik met maximaal gewicht en al je schoonheidsproducten.
Of wat kritischer zijn in wat je meeneemt, of die producten daar kopen.
Ik kan me nog herinneren dat al mijn deo en gel werd ingenomen, nou.. zit je mooi mee.
Gel? IJdeltuit :+ . Deodorant daarentegen is wel een eerste levensbehoefte (voor de omgeving) ;)

• monkel
  • Laatst online: 10:45
RnB schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:33:
Ik zou gewoon een koffer inchecken, kost bij de meeste maatschappijen maar €20,- tot €25,- extra. Dan heb je al minder gezeik met maximaal gewicht en al je schoonheidsproducten. Ik kan me nog herinneren dat al mijn deo en gel werd ingenomen, nou.. zit je mooi mee. Dan maar een koffer inchecken, kan ik nog genoeg kleding meenemen ook.
Het idee van goedkoop en makkelijk vliegen gaat dan een beetje op ... Als ik alleen handbagage heb, heb ik altijd zo'n plastic tasje als toilettas. Even shoppen bij de etos en klaar.

Over gel; er zijn ook kleinere potjes gel van de wat duurdere merken. Gebruik je die alleen als handbagage.

jeetje. beetje crea zijn! :)

[ Voor 10% gewijzigd door monkel op 25-01-2011 10:52 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gambieter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:35:
[...]

Of wat kritischer zijn in wat je meeneemt, of die producten daar kopen.

[...]

Gel? IJdeltuit :+ . Deodorant daarentegen is wel een eerste levensbehoefte (voor de omgeving) ;)
Als je zo'n harde deostick koopt mag die wel gewoon in je handbagage trouwens.

Verwijderd

Tip voor de TC: Bij de blokker kan je van die afsluitbare 100 ml-zakjes kopen die ook op het vliegveld geaccepteerd worden.

Vraagje dan van mij: Is het mogelijk om ergens op schiphol gewoon iets als een flesje water te kopen en dat te laten verzegelen? Zijn vorige keer half schiphol afgeweest maar nergens een winkel die water kocht wat ze verzegelen wilden. Gelukkig kregen we in het vliegtuig al snel drinken maar toch is het erg vervelend.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:12:
Vraagje dan van mij: Is het mogelijk om ergens op schiphol gewoon iets als een flesje water te kopen en dat te laten verzegelen? Zijn vorige keer half schiphol afgeweest maar nergens een winkel die water kocht wat ze verzegelen wilden. Gelukkig kregen we in het vliegtuig al snel drinken maar toch is het erg vervelend.
Je kunt na de veiligheidscontrole vaak gewoon een flesje drinken kopen. Ik heb meerdere keren gewoon wat gekoelde jus d'orange gekocht en zo meegenomen. Vaak vragen ze of ik het het vliegtuig mee in wil nemen, en dan zeg ik nee, of ik laat het verzegelen en maak het dan weer open buiten het zicht. Omdat je al door de veiligheidscontrole bent, is het geen probleem.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:52:
[...]

2 jaar geleden gooiden ze zonder pardon mijn nieuwe deo en gel weg. :(

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Je kunt na de veiligheidscontrole vaak gewoon een flesje drinken kopen. Ik heb meerdere keren gewoon wat gekoelde jus d'orange gekocht en zo meegenomen. Vaak vragen ze of ik het het vliegtuig mee in wil nemen, en dan zeg ik nee, of ik laat het verzegelen en maak het dan weer open buiten het zicht. Omdat je al door de veiligheidscontrole bent, is het geen probleem.
Hmm zal er eens beter op letten maar sowieso is het slecht dat ze bij de 'standaardwinkels' daar niet eens weten of je het mee mag nemen in het vliegtuig en zoja waar het wel kan.

Offtopic: duur topic dit, krijg er spontaan weer zin van om te reizen.

• zoxzo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11-2024
Bij zaken als blokker/marskramer/xenos etc kan je vaak ook kleine lege flesjes of potjes kopen om zelf te vullen met bijvoorbeeld zonnebrand, gel, etc

Op het grootste vliegveld in NL geldt dat:
Voor bestemmingen buiten Schengen (VS, UK, etc) heb je eerst de paspoortcontrole, dan weer een winkelgebied en pas bij de gate de veiligheidscontrole. Als in die winkels daar dus wat koopt zal je het moeten laten verzegelen en niet openen of opmaken/weggooien.
Binnen Schengen ga je eerst door de veiligheidscontrole heen en daarna heb je ook winkels, waar ze je aankopen wel kunnen verzegelen maar dat hangt af van je eindbestemming of het nodig is.
Daarnaast als je een overstap in Australie hebt doe je er beter aan om geen flessen ed >100ml te kopen want die ben je, verzegelt of niet, kwijt als ze in je handbagage zitten.

[ Voor 2% gewijzigd door zoxzo op 26-01-2011 00:26 . Reden: Op andere vliegvelden kan het volslagen anders geregeld zijn. ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ging ook naar de US met alleen handbagage omdat het destijds op Heathrow een enorme bende was met 50K stuks bagage die zoek waren, en geen tijd had om eventueel op bagage te moeten wachten.
Paar boxers, 2 shirts en sokken en een korte broek. Dat was 't wel denk ik :P

Kreeg van een vriendin die bij de DA werkte een tasje met daarin allemaal mini spullen, waaronder een klein potje deo en gel. Ideaal, en wist ik veel dat zoiets bestond; ik was van plan om daar gewoon alles te kopen zodra ik geland was.

Op de terugweg een tas vol kleren en schoenen meegenomen 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1