Probleem
Ik heb het probleem dat ik met LibreOffice 3.3 een beperkt aantal kolommen heb van 256 terwijl dit er 16.384 zouden moeten zijn in een .xlsx bestand. Ik heb hierbij RC2, RC3 en RC4 geprobeerd en elke keer geeft dit hetzelfde resultaat. Bij het opslaan wordt overigens geen foutmelding gegeven. Ik zie overigens wel meer dan 256 kolommen.
Wat heb ik geprobeerd
Wellicht is het iets heel simpel wat ik over het hoofd zie, maar ik zit hier al een paar dagen mee. Als iemand suggesties heeft hoor ik ze graag. Alvast bedankt.
Ik heb het probleem dat ik met LibreOffice 3.3 een beperkt aantal kolommen heb van 256 terwijl dit er 16.384 zouden moeten zijn in een .xlsx bestand. Ik heb hierbij RC2, RC3 en RC4 geprobeerd en elke keer geeft dit hetzelfde resultaat. Bij het opslaan wordt overigens geen foutmelding gegeven. Ik zie overigens wel meer dan 256 kolommen.
Wat heb ik geprobeerd
- Ik heb dus de RC2, RC3 en RC4 geprobeerd. Bij elke doet het probleem zich voor.
- Gekeken in andere sheets in hetzelfde bestand, maar die zijn leeg.
- Geprobeerd met OpenOffice.org 3.2, bij opslaan in .xlsx bestand wordt een foutmelding geven: "The document contains more rows than supported in the selected format. Additional rows were not saved."
- Daarnaast heb ik een verse installatie gedaan door de oude te verwijderen en opnieuw te installeren. Bij het installeren heb ik geen foutmeldingen aangetroffen. (NB. Ik installeer overigens enkel Writer, Calc en Impress).
- Verder heb ik ook gezocht met google en GoT met de termen in verschillende combinaties in het Nederlands en Engels: LibreOffice, .xlsx, kolom, (256) limiet. Echter niets relevant kunnen vinden.
Wellicht is het iets heel simpel wat ik over het hoofd zie, maar ik zit hier al een paar dagen mee. Als iemand suggesties heeft hoor ik ze graag. Alvast bedankt.
[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 24-01-2011 16:12 ]