• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 19:16
Unox !
Ik ben nu al een klein maandje aan het zoeken op diverse forums en natuurlijk zo'n beetje alle topics in het Mediaspelers en HTPC topic, maar ik kom er simpelweg niet uit.
De situatie:
Ik heb dan eindelijk vandaag de overstap gemaakt van mijn trouwe CRT beeldbuis naar een Samsung PS42C450 plasma scherm.
En nu moet ik een keuze gaan maken of ik hier een HTPC ga aanhangen of een Mediaplayer.
Wat heb ik nu aan apparatuur staan:
1 x Sony DVP-NS333 dvd speler | oud en word zelden gebruikt, coaxial, optisch en scart uitgangen.
1 x Harman Kardon AVR330 | Mijn hometheater versterker, géén HDMI, wel optische ingang.
1 x Synology DS110J | Nasje, aangesloten op een gigabit lan, hier staan alle films en muziek op.
1 x PC, Intel E2180, 2 GB geheugen, 465 GB HD, Asus P5W DH Deluxe, ATI X1600 grafische kaart met DVI uitgangen.
En dan natuurlijk nog mijn 5 B&W speakers, maar die doen er verder niet toe.

Wat is mijn gebruik:
Films downloaden, 80% bestaat uit de bekende video_ts mappen, 15% zijn iso's en de resterende 5% zijn MKV's.
Muziek downloaden, dit is 95% MP3 en de rest is WMA of FLAC

Wat wil ik:
Iets wat simpel te gebruiken is en alles afspeelt wat ik download, ook mijn ega moet dit alles kunnen bedienen, aangezien die nu al moord en brand schreeuwt.

Het probleem met een HTPC is dat het meubel waar het in moet komen slechts een kleine 40cm diep is.
Voor de HK moest ik aan de achterzijde al een stukje weg zagen omdat de kabeltjes al buiten de kast kwamen. (ook hier weer moord & brand geblér) en mijn ega vind het niet makkelijk om te bedienen.
De PC zoals hij er nu staat draait op WIN7 en werkt gewoon via het toetsenbord & muis, map opzoeken op de NAS, ifo aanklikken en Power-DVD speelt het spul netjes af.
Nadelen: past niet in de kast, geen HDMI, omslachtig en te moeilijk voor de ega gevolgd door nog meer moord en brand.

Het probleem met de mediaspeler:
Speelt niet alles af ?
NAS niet simpel toegankelijk ?
Moeilijk te bedienen ?

Ik heb gekeken naar de AC Ryan PlayOn! HD Mini en de Xtreamer Mediaplayer voor wat betreft de mediaspelers.
Maar ik lees nergens iets over het gemak waarmee deze te zijn bedienen door de ega, de Xtreamer Mediaplayer leest geen video_ts mappen ?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn ongetwijfeld wel mensen op Tweakers die met dezelfde problemen te kampen hebben (lees ega's die moord en brand schreeuwen) en op zoek zijn naar dé oplossing (of deze reeds gevonden hebben.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Voor het gemak kan je anders op youtube kijken. Daar staan genoeg filmpjes in hoe de mediaspeler werken. NAS + mediaspeler is geen probleem. DLNA werkt hierop en kan je vanaf afstand films streamen naar de mediaspeler. Dit geld natuurlijk ook voor een HTPC

Verwijderd

De Dune mediaspelers zitten een paar segmenten hoger qua prijs, maar spelen wel zo goed als alles af en zijn erg makkelijk te bedienen. Mapping naar je NAS aanmaken en ze hoeft alleen het pijltje te gebruiken om er naartoe te navigeren en op ok te drukken om op de NAS rond te snuffelen naar de film. Je kunt ook isntellen dat hij VIDEO_TS mappen herkent en automatisch afspeelt, zonder de ifo te hoeven selecteren.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 19:16
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:47:
De Dune mediaspelers zitten een paar segmenten hoger qua prijs, maar spelen wel zo goed als alles af en zijn erg makkelijk te bedienen. Mapping naar je NAS aanmaken en ze hoeft alleen het pijltje te gebruiken om er naartoe te navigeren en op ok te drukken om op de NAS rond te snuffelen naar de film. Je kunt ook isntellen dat hij VIDEO_TS mappen herkent en automatisch afspeelt, zonder de ifo te hoeven selecteren.
Die heb ik in een vogelvlucht even bekeken, maar de goedkoopste is inderdaad al redelijk aan de prijs.
Bovendien is er geen versie zonder harde schijf, tenminste niet een die ik kon vinden ?
Ik wilde het eigenlijk wat een de lagere kant houden :X Het is echter wel een tip die ik even in de smiezen houd. Als dit inderdaad alles afspeelt wat ik wil, en makkelijk te bedienen is...
barry457 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:40:
Voor het gemak kan je anders op youtube kijken. Daar staan genoeg filmpjes in hoe de mediaspeler werken. NAS + mediaspeler is geen probleem. DLNA werkt hierop en kan je vanaf afstand films streamen naar de mediaspeler. Dit geld natuurlijk ook voor een HTPC
Dit heb ik al gedaan, je komt er wel een paar tegen, maar ze spreken eigenlijk geen van alle over het gebruiksgemak, tenminste er word niet echt over uitgeweid. 90% gaat over de mogelijkheden en aansluitingen en niet echt het gemak van bedienen.

Maar jullie raden dus allebij een mediaplayer aan boven een HTPC als ik het goed begrijp ?
Enige motivatie ? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 24-01-2011 16:00 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05-2025
Gooi op je pc gewoon Mediaportal met de streamedMP Skin. Afstand bediening van Harmony erbij. Mooier wordt het niet. Kun je ook online content bekijken als youtube en uitzendinggemist. Makkelijk alle info over je films erbij. Kijk hier even http://www.pcbymp.nl/
Ik heb ook een AC ryan gekocht voor een family lid maar dat is toch magertjes en traag. Je moet door veel menu's.

Anders WIndos 7 met Mediacenter. ook simpel.
Mijn Meissie kan niet meer zonder de HTPC met mediaportal, vooral voor al haar series die heel mooi bijgehouden worden.