Ik heb in september mijn eigen pc gebouwd, maar nu ik goed ga testen op stabiliteit van het systeem kom ik op tegenstrijdige informatie.
prime95 = stabiel (één uur getest, nauwelijks hitte productie)
LinX = Niet stabiel (geeft bij max settings na 4/7 minuuten een error, hangt ook nog eens af van hoe vaak het is gedraaid in een uur)
OCCT = stabiel (zowel de OCCT test zelf als de inbegrepen Linpack +- 15 minuuten getest)
AMD stability test = stabiel (lijkt me een zwak programma, na een uur is de cpu nog redelijk koel)
superpi mod1,5 = stabiel (mooie snelheden voor een amd X6)
Mijn systeem is als volgt:
Mobo : Asus Crosshair IV Formula
CPU : AMD Phenom II X6 1090T @4.01 Ghz (CE/1 en turbo core uit)
CPU koeler : Noctua NH-D14 (met arctic silver 5)
RAM : GEIL, Black Dragon DDR3 1600 Mhz 8GB (4*2GB) (GB38GB1600C8QC) (Timings: 9-9-9-9-24)
PSU : Corsair TX 850W (maakt wel een hoog piepend geluid als het systeem zwaar belast wordt)
Als het goed is zijn dat alle benodigde gegevens voor stabiliteit, toch? (ik weet dat de psu genoeg stroom heeft want er zit op dit moment maar een gfx in, misschien over een tijdje een tweede)
Hopenlijk kunnen jullie me ermee helpen, want ik vind dit zelf zeer vreemd
prime95 = stabiel (één uur getest, nauwelijks hitte productie)
LinX = Niet stabiel (geeft bij max settings na 4/7 minuuten een error, hangt ook nog eens af van hoe vaak het is gedraaid in een uur)
OCCT = stabiel (zowel de OCCT test zelf als de inbegrepen Linpack +- 15 minuuten getest)
AMD stability test = stabiel (lijkt me een zwak programma, na een uur is de cpu nog redelijk koel)
superpi mod1,5 = stabiel (mooie snelheden voor een amd X6)
Mijn systeem is als volgt:
Mobo : Asus Crosshair IV Formula
CPU : AMD Phenom II X6 1090T @4.01 Ghz (CE/1 en turbo core uit)
CPU koeler : Noctua NH-D14 (met arctic silver 5)
RAM : GEIL, Black Dragon DDR3 1600 Mhz 8GB (4*2GB) (GB38GB1600C8QC) (Timings: 9-9-9-9-24)
PSU : Corsair TX 850W (maakt wel een hoog piepend geluid als het systeem zwaar belast wordt)
Als het goed is zijn dat alle benodigde gegevens voor stabiliteit, toch? (ik weet dat de psu genoeg stroom heeft want er zit op dit moment maar een gfx in, misschien over een tijdje een tweede)
Hopenlijk kunnen jullie me ermee helpen, want ik vind dit zelf zeer vreemd