router met usb waarbij HD via internet bereikbaar is?

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 16:41
Misschien bestaat het wel niet en ik heb me al suf gezocht op de fabrikantenwebsites, maar ik ben op zoek naar een nieuwe router. Deze moet beschikken over een of liefst meer usb aansluitingen zodat ik een printer en harde schijf kan delen in het netwerk.

Ik heb op het oog:

D-Link DIR-655
Netgear WNDR 3700

Maar bij deze routers is me niet duidelijk of ik deze kan beheren op afstand?
Het zou mij makkelijk lijken om bijv. bestanden op afstand te kunnen benaderen.
OF weet iemand misschien of het met een andere router wel kan?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snap de vraag niet...

Hoe gaat een router een printjob wegsturen naar een printer zonder dat je "over internet" eerst connectie legt met een machine die de print-drivers heeft?

Hoe gaat een router "even" de SMB/NTFS-pernissies regelen op een willekeurige HDD die je erin prikt; volgens mij zijn hier apparaten zoals een NAS voor uitgevonden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 16:41
Ik hoef niet over internet te printen hoor. De router moet de mogelijkheid hebben om als 'printserver' te fungeren.... en dat kunnen deze 2 routers.
Ik vroeg me alleen af of er een router bestaat die een soort van NAS funktie heeft, doordat je er een harde schijf aan hangt en deze via een webinterface of zo te bereiken is??
Misschien bestaat dit wel niet en moet ik inderdaad dan aan een NAS gaan denken.
Heb nu in ieder geval een nieuwe router nodig.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:35
Kijk de handleiding of datasheet na van de betreffende routers en je weet alles wat er maar te weten valt van ze.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
tjerkpolle schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:09:
Ik hoef niet over internet te printen hoor. De router moet de mogelijkheid hebben om als 'printserver' te fungeren.... en dat kunnen deze 2 routers.
WNDR3700 heeft geen USB printserver standaard hoor. (WNDR3800 wel WNDR4000 weer niet)

[ Voor 29% gewijzigd door Nivk op 24-01-2011 16:40 ]