Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386630

Topicstarter
Beste,

Even een vraag waar jullie misschien snel antwoord op weten.
Ik sta ingeschreven op een bepaald adres (X), maar woon nu tijdelijk in een andere stad (A) voor mijn stage. Nu ben ik afgestudeerd en heb een baan gevonden in die tijdelijke stad A. Het idee is om mij uit te gaan schrijven in stad X en in te schrijven in stad A zodra ik genoeg verdien om alle verzekeringen te kunnen dragen.Dat is in mijn huidige baan niet mogelijk dus blijf ik nog even ingeschreven in stad X.

Maar nu de vraag: welk adres vul ik in op het contract voor mijn baan/ voor de loonadministratie? Moet dat per definitie de stad/adres zijn waar je ook ingeschreven staat (i.v.m. wet en regelgeving) of maakt dat niets uit? Kan ik ook gewoon mijn tijdelijke woonadres opgeven?

Heb namelijk geen zin om strafbare dingen te doen.. (brave borst ben ik toch) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-06 06:57

EoG

BOFH

Het adres waar je nu op staat ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 23:00

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik woon op papier nog bij mijn ouders thuis, echter woon ik al jaren bij mijn vriendin, ik geef dat gewoon op voor de administratie en wordt al jaren niet lastig over gedaan.
Ik moet me nog steeds een keer laten overschrijven, alleen duurt dat een tijdje en moet ik er vrij voor nemen en dus er nog niet van gekomen.
Maar een officiele en woonadres kunnen gewoon verschillen, wordt niet lastig over gedaan (hoewel het in mijn geval altijd minder kilometers als declaratie opleverde), misschien dat bij meer declaratie er wel lastig over gedaan kan worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 386630 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:09:
Ik sta ingeschreven op een bepaald adres (X), maar woon nu tijdelijk in een andere stad (A) voor mijn stage. Nu ben ik afgestudeerd en heb een baan gevonden in die tijdelijke stad A. Het idee is om mij uit te gaan schrijven in stad X en in te schrijven in stad A zodra ik genoeg verdien om alle verzekeringen te kunnen dragen.Dat is in mijn huidige baan niet mogelijk dus blijf ik nog even ingeschreven in stad X.
Twee antwoorden:
1. geef bij je werkgever het officiele adres van inschrijving op. werkgevers communiceren beroepsmatig nogal wat met met de belastingdienst en het UWV. deze instanties hebben toegang tot GBA. Dan komen de gegevens tenminste netjes overeen.
2. ik snap niet hoe je woonplaats zo'n groot verschil kan maken in de kosten van verzekeringen. Hooguit een handvol euro's per maand op de autoverzekering. Maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste t_captain

De kosten voor zorgverzekering, overlijdensrisicoverzekering komen er in mijn geval nog bij. Ik mag dan namelijk niet meer onder de polis van mijn ouders vallen als ik een ander woonadres heb.
Dat is al gauw zo'n 200 euro extra. Dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zorgverzekering heb je sowieso een verzekeringsplicht. Volgens mij betaal je altijd premie voor verzekerden boven de 18. Wat je daar zou uitgeven zouden je ouders dus weer besparen.

Overlijdensrisico is pas echt nodig als je ook nabestaanden hebt die je over je graf heen wil blijven verzorgen. Denk aan aan vrouw en kinderen. In andere gevallen is een begrafenispolisje natuurlijk wel zo aardig t.o.v. je nabestaanden, maar die zijn niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prima, maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik blijf de situatie zoals nu houden (tijdelijk woonadres en ingeschreven op ander adres). Wat ik alleen wil weten is wat handiger is om door te geven van adres aan een werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat was mijn antwoord #1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor het 'papierenwerk' gewoon je ingeschreven adres, voor alle correspondentie je tijdelijk woonadres.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En welk adres zet je dan op je C.V. bedenk ik me net.... woon of ingeschreven adres? Want als je woonadres nou gelijk is aan de werkplaats kan dat weleens in je voordeel uitpakken (woont lekker dicht bij/flexibeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 12:52

Robtimus

me Robtimus no like you

MeNTaL_TO schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:13:
Ik moet me nog steeds een keer laten overschrijven, alleen duurt dat een tijdje en moet ik er vrij voor nemen en dus er nog niet van gekomen.
offtopic:
Als je een DigiD hebt moet je eens kijken op de website van je gemeente. Bij sommige gemeentes kun je verhuizingen gewoon online doorgeven. Dat heb ik ook gedaan met mijn verhuizing afgelopen november. Ik ben alleen naderhand langsgeweest om het gratis welkomstpakket op te halen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 386630 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:09:
Prima, maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik blijf de situatie zoals nu houden (tijdelijk woonadres en ingeschreven op ander adres). Wat ik alleen wil weten is wat handiger is om door te geven van adres aan een werkgever.
Als je ziek wordt, en men stuurt de arbodienst langs ter controle, moet dat wel het adres zijn waar je woont.

Als je bijvoorbeeld op papier verderweg woont dan je daadwerkelijk woont, ben je dus ook aan het frauderen als het aan komt op reiskostenvergoeding.

Een ander postadres opgeven kan natuurlijk altijd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 23:00

MeNTaL_TO

The future is not set

IceManX schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:18:
[...]

offtopic:
Als je een DigiD hebt moet je eens kijken op de website van je gemeente. Bij sommige gemeentes kun je verhuizingen gewoon online doorgeven. Dat heb ik ook gedaan met mijn verhuizing afgelopen november. Ik ben alleen naderhand langsgeweest om het gratis welkomstpakket op te halen.
Bedankt voor de tip, zal eens kijken of Schiedam en Utrecht dit accepteren, is nog steeds geen goede reden voor mijn luiheid, woon al 8 jaar in Utrecht nu en had iets van zolang ik geen parkeervergunning nodig heb, kan het altijd nog, val toch niet meer onder de verzekering van mijn ouders.

Ontopic, bij ziekenverzuim kan je altijd een verpleegadres opgeven, dat geef je dan op als verblijfadres.

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-01-2011 15:22 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die overwegingen maakte ik ook...
Ik kan toch ook gewoon aangeven aan mijn werkgever dat ik op een tijdelijk woonadres zit (en dus graag ook de loonstrookjes en correspondentie daar wil ontvangen) maar dat het voor de officiële administratie misschien handiger is om mijn ingeschreven adres te gebruiken?

NB: volgende keer toch maar op mijn C.V. noteren
- naam/adres:
- (tijdelijk) woonadres
Dan kunnen ze zelf bepalen wat ze op het contract invullen...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 386630 op 24-01-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 12:52

Robtimus

me Robtimus no like you

MeNTaL_TO schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:22:
[...]

Bedankt voor de tip, zal eens kijken of Schiedam en Utrecht dit accepteren, is nog steeds geen goede reden voor mijn luiheid, woon al 8 jaar in Utrecht nu en had iets van zolang ik geen parkeervergunning nodig heb, kan het altijd nog, val toch niet meer onder de verzekering van mijn ouders.
http://www.utrecht.nl/sma...s_u_in_utrecht_komt_wonen

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 00:38

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Officieel moet je ingeschreven staan op het adres wat je hoofdverblijf is. Simpeler kan ik het niet maken.
Je moet je binnen vijf dagen nadat je daadwerkelijk bent verhuisd inschrijven bij de gemeente. Zie de wet GBA hieronder.
Artikel 66

1.De ingezetene die zijn adres wijzigt, is verplicht binnen vijf dagen na de wijziging van het adres bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn nieuwe adres heeft, schriftelijk aangifte van adreswijziging te doen. Indien een ingezetene geen woonadres heeft, dient hij een briefadres te kiezen en is hij verplicht overeenkomstig het bepaalde in de vorige volzin aangifte van adreswijziging te doen.
2.Hij doet in die aangifte mededeling van het nieuwe en het vorige adres.

woonadres:
a. het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
b. het adres waar, bij het ontbreken van een adres als bedoeld onder a, betrokkene naar redelijke verwachting gedurende drie maanden ten minste twee derden van de tijd zal overnachten;
(disclaimer: ongecontroleerde bron, 1e hit in google "wanneer moet ik een verhuizing inschrijven?")

Daarnaast, als je van je salaris niet eens in staat bent om je verzekeringsplichten na te komen, zou ik 'ns heel snel naar je arbeidscontract kijken, want ik ga er dan van uit dat je minder dan het minimum(jeugd)loon krijgt en dat is wettelijk niet toegestaan. Of je hebt natuurlijk veel overbodige verzekeringen. WA-inboedel is aan te raden, maar mag niet duurder zijn dan € 7,50 p.m. Begravenisverzekering kan aardig zijn als je lief voor je nabestaanden wil zijn, maar kost, als je jong bent, ook niet veel meer dan 'n tientje per maand. De verplichte ziektekostenverzekering is +/- € 100 pm als je enigszins gezond bent en niet te veel aanvullende verzekering nodig hebt. Ik denk dat je echt wel meer dan € 150 (verzekeringskosten) + € 200 (leefgeld) netto gaat verdienen... En ja, ik weet dat dat niet je vraag is, maar aangezien je het zelf aandraagt als reden waarom je je niet wilt inschrijven, acht ik het legitiem om die reden te onderzoeken, zodat hij eventueel weg kan vallen je je zonder problemen kan inschrijven.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het hele verhaal uitleggen, dan snappen jullie mijn motieven misschien beter:

a. ik studeer nu nog en ben voor een stage tijdelijk bij iemand ingestrokken
b. ik heb mijn niet uitgeschreven uit stad X omdat het tijdelijk bedoeld was en ik als studentje geen 350 euro kon ophoesten
c. nu heb ik per 1 feb een baan gevonden voor 2 dagen in de week, toevallig in de stad waar ik tijdelijk verblijf
d. dat verdient nu nog niet genoeg om mijn vaste lasten te kunnen dragen
e. daarom wil ik ingeschreven blijven staan in stad X totdat ik fulltime werk.
f. zodra ik genoeg verdien schrijf ik mij in op de plaats waar ik definitief verblijf.

En gezien ik bij mijn werk een contract moet tekenen, vroeg ik mij af welk adres ik moet invullen.
Maar ben er al uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 00:38

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Waarvoor moet je dan € 350 ophoesten? Of bedoel je die € 350 uit mijn voorbeeld? Zelfs als je niet ergens anders ingeschreven staat, kom je onder het grootste deel van die kosten toch niet uit (€ 100 ziektekosten + € 200 leefgeld): of je nu thuis staat ingeschreven of niet, die kosten moet je toch wel betalen. En als je ouders die nu betalen, kunnen ze dat ook doen als je uitgeschreven bent. Het scheelt hooguit 'n paar euro op 'n collectiviteit waar je dan geen gebruik meer van kan maken.

En juist voor deze kosten, hebben ze studiefinanciering uitgevonden... die wordt nl. hoger als je niet thuis woont...

Dus nee, ik snap je motieven nog steeds niet. Zeker niet als ik bedenk dat je met 1 a 2 dagen in de week al voldoende verdient (ook met minimumloon!) om aan die € 350 te komen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1