Probleem: hoe Russische zenders ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 16:47
Ik ben nieuw hier en heb de volgende vraag:
Mij vriendin is Russisch, vandaar dat ik aan het uitzoeken ben of het mogelijk is om Russisch zenders te ontvangen op tv. Ik heb al wat research gedaan, maar nog niet echt een goede oplossing gevonden. Wellicht dat iemand me kan helpen. Even een aantal dingen op een rij:

-Ik woon in een appartement dus een schotel is geen optie.
-Kijken op de pc is geen optie. Ik wil wel via de tv kunnen kijken en zappen.
-Heb deze site gevonden: www.kartina.tv . Vorm van iptv. Hiervoor moet je een settopbox voor aanschaffen (ong 200 euro) + maandelijkse abo kosten (ong. 15 euro). Ik vind dit eerlijk gezegd te duur en de kwaliteit is afwachten.
-Wellicht is streamen vanaf de pc een optie? Maar welke mediaplayer moet ik dan hebben (Boxee?) en hoe is het gebruiksgemak/beeldkwaliteit.
-Wellicht is Google TV in de toekomst een optie? Ik kan me voorstellen dat hiervoor wel apps worden ontwikkeld om internationale zenders op te bekijken. Op dit moment volgens mij nog niet in NL.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Webstreams afspelen is met veel mediaspelers mogelijk, alleen ligt de haalbaarheid in de beschikbare stream. Zolang de webstream geen beveiliging (DRM) gebruikt is het in de meeste gevallen wel mogelijk om deze rechtstreeks te onderscheppen met je mediaspeler. Of doormiddel van software op de computer, welke de stream ontvangen en dan weer doorstuurt naar je mediaspeler.

Ik zou dus eerst aanraden om een aantal streams op te zoeken en aan de hand van de specs daarvan opzoek gaan naar een oplossing.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
-Ik woon in een appartement dus een schotel is geen optie.
Je kan een schotel ook binnen plaatsen, als je een groot raam in de juiste richting hebt:

http://www.selkirkshire.d...aloguesat/windowdish.html

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 24-01-2011 16:21 . Reden: Link ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

Ik ben bang dat een schotel de enige echt werkende oplossing gaat worden. Deze mogen ze ook niet verbieden (europees recht - maar belangrijker ... er is een uitspraak van de hoge raad over!) maar ik kan me voorstellen dat je niet (gelijk) de juridische weg wilt bewandelen.
Wat je kan vragen is of je een schotel op dak mag laten plaatsen (laten plaatsen want dan zijn ze minder bang dat ie eraf waait), kan zonder schade met een verzwaarde tegelvoet.
Enige is de kabel naar binnen krijgen maar dat kan vaak langs de rook kanalen of via de gevel.

Je kan het altijd vriendelijk vragen en zover als mogenlijk meegaan in hun bezwaren (die altijd uiterlijk en veiligheid betreffen, beide onzin imho).

Ook kan je een schotel op ipv aan een balkon plaatsen, de sat hangt waarschijnlijk op een graad of 25 hoog dus je hebt geen zicht op de horizon nodig wat wel veel mensen denken.

voorbeeld betreft een eigen huis: http://zendamateur.com/vi...&hilit=onredelijk+bezwaar

echter geldt dit mi ook voor gehuurde appartementen:
nmiddels heeft deze hoge raad uitgesproken (en toevallig is dat ook nog in overeenstemming met het verdrag van rome) dat een vereniging, of dat nu een woningstichting is of een vereniging van huiseigenaren NOOIT EN TE NIMMER een verbod mogen uitspreken op het plaatsen van antennes. Ze mogen ALLEEN beperkingen stellen. Deze beperkingen kunnen bijvoorbeeld inhouden dat je antennes alleen aan de achterzijde van het huis mag plaatsen (zodat het vooraanzicht onaangetast blijft, meestal bij satelietschotels). Of dat een antenne tegen de achtergevel gemonteerd moet (meestal bij amateur- en 11m antennes) worden. Tot (ik dacht) 5 meter boven het top van het dak zou er zowiezo geen beperking moeten gelden voor soort en hoogte. Dus een X7000 van Diamond zou gewoon moeten kunnen (met de eventuele beperking aan de achterzijde van het huis (dus aan de achterzijde van de schoorsteen die misschien midden op het dak staat). Een avanti-frietbuil is misschien wat teveel van het goede.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:16
Mag ik vragen waarom schotel geen optie is? Zit zelf ook in appartement, volgens de huisbaas was het verboden. Tot buren overal wel 1 op het balkon begonnen te plaatsen. Dus Italiaanse vriendin en ik hebben hem gewoon maar op een voetje gezet op het balkon, werkt prima. (was maar 80 euro kwijt en FTA is perfect, moet wel zeggen dat m'n TV een interne SAT decoder heeft)

Daarvoor zaten we altijd online te kijken, laptop aan de TV aangesloten. Maar dat vond je geen optie.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 16:47
Kwam dit toevallig tegen: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=673202 Dat zou dus moeten werken? Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar een systeem zonder schotel, maar goed als dit de enige optie is.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien kijkt zijn apartement uit op het Noorden? Anyway, als je vrij uitzicht op het zuidoosten hebt: met een beetje mazzel kan je met een grote schotel een Russische sat (Intelsat?) ontvangen, die hangt net naast Turksat op 45 graden oost. Maar volgens mij zijn er ook zat Russische zenders op 'onze' Astra en Hotbird sats, ik zie bv deze aanbieder

Ah hier, Russische aanbieder op de Eurobird, 9 graden oost.

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 25-01-2011 10:25 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

vwb ontvangst moet dat wel werken, heb er ook ooit eentje gehad - werkt alleen met ongecodeerde zenders. Nadeel is dat de kwaliteit van de schotel zwak is, goedkoop plastic - maar om eea te proberen zeker goed genoeg, je kan er altijd een betere schotel bijkopen.

Voordat je begint zou ik eerst wel eens kijken welke satelliet je moet ontvangen en of je die kan zien.

Dit typende schiet er me nog een tweede mogelijkheid tebinnen: Misschien heeft ze vrienden e/o famillie met een goede internet verbinding (upload). Dan zou je eventueel een slingbox kunnen kopen en die ergens aan de analoge kabel kunnen hangen, dan heb je je eigen IP-televisie provider gemaakt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:28
mirod schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:08:
Kwam dit toevallig tegen: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=673202 Dat zou dus moeten werken? Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar een systeem zonder schotel, maar goed als dit de enige optie is.
Volgens mij moet je je er toch beter in gaan verdiepen wat je precies wilt ontvangen en of dat mogelijk is met een FTA ontvanger voor ik zo'n bouwmarkt ding zou kopen.
Dus welke zenders en van welke satelliet en heb je daar in je woning vrij zicht op de satelliet je kunt niet elke satelliet ontvangen na 45 oost wordt het hier moeilijk staat er een flat voor kun je het vaak vergeten.

Hier kun je bij uitgebreid zoeken de taal invullen krijg je een overzicht op welke satellieten er Russische zenders zitten.

http://nl.kingofsat.net/search.php
Pagina: 1