Toon posts:

Wireless N router + PCI advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen jaren heb ik verschillende routers en PCI-kaarten geprobeerd en nooit ben ik echt tevreden geweest. Allen kenden flinke nadelen. De één viel regelmatig weg, de ander had nauwelijks bereik en anderen bleken weer enorm traag of gingen snel kapot. Met drie laptops en een desktop in huis kom ik niet onder wireless uit, maar ik heb er genoeg van om continue nieuw spul te kopen en uit te proberen gebaseerd op halve reviews.

Ik ben vandaag de hele dag op zoek geweest, maar vind geen fatsoenlijke reviews en benchmarks van verschillende producten. Het zijn allemaal gebruikersreviews waarvan de één vijf sterren geeft en de ander één. Zo weet je nog niets. Bovendien vind ik het lastig te achterhalen hoeveel Mbit een router kan routeren.

Ik heb 120/10 Mbit van Ziggo. Dit werkt nog niet, maar dat is een ander verhaal. Ik wil simpelweg het maximale uit deze verbinding halen zonder heel het huis vol kabels te leggen. Hardware-advies is dus meer dan welkom! Het liefst enigszins betaalbaar natuurlijk.

Eisen:
- Hoge doorvoersnelheid. Als ik 'N' koop, dan wil ik geen router die maar 40 Mbit kan routeren.
- Goed bereik. Alles staat redelijk dicht bij de router zonder obstakels, dus dat moet geen probleem zijn.
- Liefst router en card van hetzelfde merk.
- Stabiele verbinding.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:08:
Eisen:
- Hoge doorvoersnelheid. Als ik 'N' koop, dan wil ik geen router die maar 40 Mbit kan routeren.
- Goed bereik. Alles staat redelijk dicht bij de router zonder obstakels, dus dat moet geen probleem zijn.
- Stabiele verbinding.
Dit voldoet aan al je eisen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwaga.com/info/connector/plaatjes/utp1.gif

Als alles serieus dicht bij je router staat, waarom zou je dan moeilijk gaan doen? Kabels kan je hedendaags met gemak wegwerken, en leveren een veel hogere snelheid. Veel betere ping, en een stuk betere stabiliteit.

Wat heb je zelf al gevonden? Want Tweakers is geen helpdesk...

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2011 13:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 17:17
:') ghehe, kabeltje is het beste.

maar ik zou voor een setje van bijvoorbeeld netgear gaan.

heb zelf een WNR3500L die perfect werkt met Ziggo.

[ Voor 22% gewijzigd door renedis op 24-01-2011 13:28 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:08:
Is geen garantie voor onderstaande...
- Stabiele verbinding.
Dat is met wireless sowieso niet "by design". 0.5Mbps doorvoer is ook stabiel...

Laat ik het even anders zeggen; in de Ziggo-topics staan verschillende posts over routers met WLAN waar mensen tevreden over zijn. Neem aan dat je dat al had gelezen en gekeken of dat ook goede/betrouwbare routers zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R > Ik weet het. Voor de desktop is dat inderdaad het beste, echter met de laptops is enige mobiliteit toch wel lekker.

renedis > Ik heb nog nooit Netgear producten gehad. Ik zal eens kijken of ik wat meer hierover kan vinden.

Max3400 > Met stabiel bedoel ik dat het netwerk niet telkens wegvalt. Ik kan geeneens een bestand van Rapidshare e.d. voltooien omdat de verbinding na een minuut of 10 verbroken wordt. Met de router (linksys) van mijn buurman kan dat wel zonder enige problemen. Die is echter weer een stuk trager. Zo blijf je natuurlijk bezig, daar ben ik mij van bewust.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat gebruik je nu dan voor een apparatuur, router en netwerkkaarten in laptops/desktops?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik werk al een tijdje met deze Linksys E2000 Selectable Dual-Band Wireless-N Router

In combinatie met
Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N

Mijn internet is alleen niet zo snel als dat van jou, maar intern bestanden verzenden haalt makkelijk snelheden van 25MB/s(~250Mbit)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog eens naar de reviews in de pricewatch te kijken en zag hier: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND met 63 positieve reviews. Nu heb ik in de bezoeker van Tweakers wel vertrouwen, helemaal wanneer het er zo veel zijn. En de router heeft een extra gratis switch en USB share. Harstikke handig voor mij. Hardwareinfo is ook positief.
Maar TP-Link zegt mij helemaal niets en is behoorlijk low-budget. Ik heb geen zin om over een maand weer alle zooi te moeten vernieuwen. Zijn die reviews een beetje betrouwbaar? Of heeft iemand persoonlijk ervaring met deze router?

Nivk > De laatste twee jaar (sinds N) ben ik gestart met Asus en gebruik ik nu Belkin. Ik ben een groot fan van Asus mobo's, maar hun netwerk producten vind ik niet best. De router ging kapot en de pci heeft soms kuren dat hij niets kan ontvangen en een dag later weer uistekend signaal heeft zonder dat er ook maar iets gewijzigd is. Daarna Belkin geprobeerd. Dit is ook niet best. Het signaal is overal zeer sterk, maar de doorvoersnelheid van de router is maar 60 Mbit. Daarnaast heb ik continue verbinding, maar lijkt de router af en toe toch stiekem weg te vallen omdat Rapidshare downloads e.d. altijd onderbroken worden zonder dat de verbinding wegvalt. Daarnaast wisselt de snelheid enorm. De ene keer heb ik de volle snelheid, de ander keer gaat het zo traag dat internet niet vooruit te branden is. Rechtstreeks op de modem heb ik dan geen problemen.

Beatboxx > Is een USB adapter net zo goed als een PCI?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 11:53 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:29:
Ik zit nog eens naar de reviews in de pricewatch te kijken en zag hier: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND met 63 positieve reviews. Nu heb ik in de bezoeker van Tweakers wel vertrouwen, helemaal wanneer het er zo veel zijn. En de router heeft een extra gratis switch en USB share. Harstikke handig voor mij. Hardwareinfo is ook positief.
Maar TP-Link zegt mij helemaal niets en is behoorlijk low-budget. Ik heb geen zin om over een maand weer alle zooi te moeten vernieuwen. Zijn die reviews een beetje betrouwbaar? Of heeft iemand persoonlijk ervaring met deze router?

Nivk > De laatste twee jaar (sinds N) ben ik gestart met Asus en gebruik ik nu Belkin. Ik ben een groot fan van Asus mobo's, maar hun netwerk producten vind ik niet best. De router ging kapot en de pci heeft soms kuren dat hij niets kan ontvangen en een dag later weer uistekend signaal heeft zonder dat er ook maar iets gewijzigd is. Daarna Belkin geprobeerd. Dit is ook niet best. Het signaal is overal zeer sterk, maar de doorvoersnelheid van de router is maar 60 Mbit. Daarnaast heb ik continue verbinding, maar lijkt de router af en toe toch stiekem weg te vallen omdat Rapidshare downloads e.d. altijd onderbroken worden zonder dat de verbinding wegvalt. Daarnaast wisselt de snelheid enorm. De ene keer heb ik de volle snelheid, de ander keer gaat het zo traag dat internet niet vooruit te branden is. Rechtstreeks op de modem heb ik dan geen problemen.

ik heb hem, wat wil je weten?
p.s., hier alvast de simulator http://www.tp-link.com/simulator/TL-WR1043ND/index.htm

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:29:

Deze werkt net zo goed als andere PCI apparaten(bij mij dan)

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb al redelijk wat routers versleten (vreemde hobby ik weet het..)
Op dit moment heb ik de TP-Link router en ik moet eerlijk zeggen dat dit de beste router is die ik tot nu toe heb gehad! Geweldig draadloos bereik en zeer stabiel! Vanaf het moment dat ik m heb, heeft 'ie me nog geen enkele keer in de steek gelaten.
Daarnaast wist 'ie nog 200 kilobyte per seconde meer uit m'n (wifi) verbinding te halen _/-\o_ (Ik zit nu op 1,8MB/s download met m'n 20Mbit lijntje)

Mijn vorige router een sitecom gaming geval (weet de naam ff niet) met 300N was lang niet zo betrouwbaar en snel!

Je kan je absoluut geen breuk vallen over deze router! (figuurlijk dan...)

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:45
Totaal met etimm eens, heb ook van alle merken gehad en deze tplink komt totnu toe beste uit te test, met wifi is stabiel en snel zelfs de usb voor deze type routers is sneller dan de broadcom gebaseerde chip zoals linksys e2000 en wrt610n(2/3MB/s), met tplink haal ik met mijn usb stick 9MB/s lees/schrijf van wan naar lan kan i 254MBit/s routen, van lan naar lan 984Mbit/s, en wifi met 150n usb stick haal ik constante snelheid van 6MB/s(+- 93Mbit/s).

Ook kan je op de tplink router dd-wrt firmware installeren zodat je router ineens 100dingen meer kan zoals vlans en andere zaken.

[ Voor 12% gewijzigd door devil-strike op 25-01-2011 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind eigenlijk alleen maar positieve reviews en gebruikerservaringen. Ik ga er voor. Ik zal hier wel posten hoe hij bevalt.

Bedankt voor de replies. Hij is inmiddels al onderweg! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inmiddels binnen. Tot dusver ben ik nog een klein beetje gemixed qua tevredenheid, maar wellicht mis ik een instelling o.i.d.

+ De verbinding is stabiel. Ik kan down- en uploaden zonder dat het een keer onderbroken wordt. Zelfs van sites waar ik niet kan resumen.

+ De LAN verbinding is veel sneller dan op de Belkin, die kon maar 60 Mbit routeren.

- Op mijn mini-laptop is de snelheid drastisch achteruit gegaan. In plaats van 60 Mbit (via de Belkin Router), haal ik maximaal 10 Mbit. Bovendien wisselt de snelheid enorm. Het gaat van 10Kb/s naar 100KB/s naar 1MB's om vervolgens weer terug te vallen. Elke paar seconden wisselt de snelheid dus met alles. Dit is op XP en Ubuntu hetzelfde.

- Ik heb ook een nieuwe TP-Link PCI 300n gekocht met 3 antennes. Voor de desktop moet het signaal door twee keer dubbelglas heen en 4m overbruggen, leek mij niet te veel, maar ik kan mij vergissen. Ik haal met de Belkin 50Mbit, met de TP-Link 70 Mbit zonder WPA2 en met 60 MBit. Dit valt mij tegen, want ik heb volgens allerlei tools wel gewoon een uitstekende verbinding en 300Mbps. Met Ubuntu haal ik exact hetzelfde.

Iemand hier nog tips / trucs voor? Of wellicht een goed setup bestandje voor de router dat ik kan gebruiken? Ik heb al gewisseld van channel, alleen N ingesteld, geen beveiliging, etc. etc. maar tot dusver heeft niets resultaat gehad. Uiteraard heb ik de firmware geupgrade.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05

lordsnow

I know nothing

Ik haal met de Belkin 50Mbit, met de TP-Link 70 Mbit zonder WPA2 en met 60 MBit. Dit valt mij tegen, want ik heb volgens allerlei tools wel gewoon een uitstekende verbinding en 300Mbps. Met Ubuntu haal ik exact hetzelfde.

Een snelheid van 55 - 60Mbps via een draadloze 300N verbinding is vrij normaal voor een single-file-copy aktie, van PC naar PC. Bij meerdere threads tegelijkertijd kan je er iets meer uit persen, zo rond de 75 - 80Mbps. Let wel: draadloos is half-duplex. Verzenden en ontvangen gaat dus niet tegelijkertijd maar om en om. Dat betekend dat als je iets kopieert draadloos van PC1 naar PC2 de helft van je draadloze snelheid gebuikt voor het verzenden en de andere helft voor het ontvangen.

Verwijderd

TS, nog tevreden met die router? Ik mis namelijk reacties van je in dit topic of je uiteindelijk toch een andere router heb genomen.
Pagina: 1