Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
In verband met het aflopen van een lease contract heb ik afgelopen weekend een eigen auto gekocht. Het lease contract loopt in de tweede week van maart af, alleen heb ik niet veel zin om kosten voor twee auto's te betalen.

Het zou mij het beste uitkomen als de bijtelling stopt per eind februari, doordat ik dan de auto inlever. Weet iemand of dit mogelijk is? Of hoe het zit als de auto half in de maand ingeleverd wordt, betaal je dan bijtelling voor de halve maand?

Hail to the king baby!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Overleg met de partij die het contract heeft aangeboden :) Mij lijkt het logisch dat je er niet zomaar onderuit kan komen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Aangezien bijtelling tegenwoordig volledig door de werkgever geregeld wordt, zal je werkgever het moment bepalen waarop je bijtelling stopgezet zal worden. Logischerwijs zal dat zijn op het moment dat je de auto inlevert, maar dat hangt af van hoe de werkgever dat administratief regelt. Het is in ieder geval mogelijk om bijtelling over een aantal dagen in de maand te berekenen in door te belasten.Wellicht is het het eenvoudigst en het snelst om even met personeelszaken te bellen... :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toen ik bij mijn oude werkgever mijn leaseauto prive overnam, is mijn bijtelling op de datum van de koop stopgezet door de administratie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Op het moment dat je je auto bij je werkgever inlevert, stopt ook de periode waarover de bijtelling wordt berekend. Volgens mij gaat die berekening op de dag nauwkeurig.

Je zou dus in overleg met je werkgever je zakelijke auto kunnen inleveren.

Verwijderd

maar krijg je van de zaak een nieuwe auto die je niet prive gaat rijden?

zo ja dan moet je voor je huidige auto ook een km registratie bijhouden, en over het totale jaar niet boven de 500km prive uitkomen.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb het even nagevraagd, ik kan de auto al eind van de maand inleveren. Dan heb ik geen bijtelling over februari, dus dat komt goed uit. Dan staat de auto waarschijnlijk tot begin maart bij het bedrijf.

@X.Excel: nee, ik ga een privé auto rijden, dus geen lease meer.

Hail to the king baby!

Pagina: 1