Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo Mensen!!

Even een vraagje aan jullie om wat meer duidelijkheid voor mezelf te scheppen.

Ik ben van plan om er een tweede baan bij te nemen voor drie avonden in de week en misschien zaterdagochtend erbij.

Ik werk nu al fulltime (40uur) en heb een bruto loon van 1950,- euro's. Sinds ik op mezelf woon merk ik dat ik regelmatig in de problemen kom kwa geld. Ik wil per maand wat uit kunnen geven maar ook gewoon lekker wat kunnen sparen.

Nu kwam de gedachte in me op om er een tweede baan bij te nemen voor bijv. maandag-dinsdag en donderdag avond en dan drie uur per avond.

Door deze constructie heb ik weer drie avonden minder om geld uit te geven en ik ben lekker bezig en daarnaast levert het natuurlijk wat extra geld op waarvan ik lekker kan sparen.

Hebben jullie misshien een idee wat voor werk ik zou kunnen gaan doen?
Ik werk momenteel in de IT maar wat mij betreft hoeft het niet iets in die richting te zijn.

Kan dit problemen opleveren met mijn huidige werkgever denken jullie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

ik weet niet wat je momenteel voor werk hebt, maar is het geen beter idee om je financiële situatie voor te leggen bij je werkgever. En misschien te praten over een eventuele loonsverhoging?

Maaruh, hoezo zit je soms krap bij kas dan? Spaar je niks op "voor het geval dat"?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je storingsdiensten of andere oproepdiensten draait kan het problemen opleveren, anders zal het wel meevallen. Als je wel in de IT wat gaat doen moet je ook kijken naar een concurrentiebeding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
Als je iets in de IT wilt gaan doen waarmee je leuke bijverdienste kunt hebben, dan zou ik gaan kijken naar het 'repareren' van computers of het maken van websites. In het eerste geval moet je dan denken aan het verwijderen van virussen, Windows installeren en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:55:
ik weet niet wat je momenteel voor werk hebt, maar is het geen beter idee om je financiële situatie voor te leggen bij je werkgever. En misschien te praten over een eventuele loonsverhoging?
Ik zou niet weten wat een werkgever te maken heeft met je financiele situatie. Als je niet rondkomt met je loon dan zijn je kosten wellicht te hoog. In ieder geval is het geen goede reden om een loonsverhoging te vragen imo. Mijn broer zit namelijk in hetzelfde schuitje. Hij heeft al 10 jaar werkervaring, werkt al 5 jaar bij hetzelfde bedrijf en zit nog steeds <€2000 bruto en buiten dat had hij geen noemenswaardige loonsverhoging gekregen. Dan heb je imo wel een reden om aan te geven dat je graag wilt praten over een loonsverhoging.

[ Voor 6% gewijzigd door stin op 24-01-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 14:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik zou eerste eens even heel goed uitzoeken wat dit voor consequenties heeft belasting technisch. Het is zo dat een tweede baan ervoor zorgt dat je in een andere belastingschaal komt te vallen. Het kan dan goed zijn dat je voor 3 avonden extra werken bijna niets extras over houdt.
Verder is het zo dat je dat aan je werkgeven moet melden dat je een extra baan erbij hebt. Deze extra baan mag namelijk geen invloed hebben op je normale werk. Als je de extra baan neemt en je presteerd onder de maar op je normale werk kan dit grote negatieve gevolgen voor je hebben.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
Of dat problemen oplevert met je huidige werkgever weet ik niet, en staat ongetwijfeld in je contract (of niet).

Ik mis input. Wat is je opleiding, werk(sector), en leeftijd?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Let er op dat je dit wel aan je werkgever(s) kenbaar moet maken.

6. De werknemer die bij meer dan één werkgever arbeid verricht, verstrekt aan ieder van die werkgevers uit eigen beweging tijdig de voor de naleving van deze wet en de daarop berustende bepalingen nodige inlichtingen betreffende zijn arbeid.

(5:15 Atw)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-01-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
KingTenteehje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:27:
Ik zou eerste eens even heel goed uitzoeken wat dit voor consequenties heeft belasting technisch. Het is zo dat een tweede baan ervoor zorgt dat je in een andere belastingschaal komt te vallen. Het kan dan goed zijn dat je voor 3 avonden extra werken bijna niets extras over houdt.

[...]
Volgens infonu.nl zit de TS inmiddels al in de tweede belastingschaal, en aangezien de tweede en derde schaal nauwelijks iets schelen zou de TS nog ongeveer 30.000 euro op jaarbasis bij mogen verdienen. De kans is klein dat dit gehaald zou worden door de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

alex3305 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:36:
[...]

Volgens infonu.nl zit de TS inmiddels al in de tweede belastingschaal, en aangezien de tweede en derde schaal nauwelijks iets schelen zou de TS nog ongeveer 30.000 euro op jaarbasis bij mogen verdienen. De kans is klein dat dit gehaald zou worden door de TS.
De TS behaalt dit op zijn huidig maandloon al niet, laat staan met een 2e baan met (veel) minder uren.

Zoals hierboven word vermeld: Wat is je functie, opleiding, leeftijd, ect ect.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DiedX schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:29:

Ik mis input. Wat is je opleiding, werk(sector), en leeftijd?
Precies aan de hand daarvan kunnen we zien of het wel reëel is wat je krijgt.
Bijv. : VMBO - geen ervaring en nu kort aan het werk => redelijk salaris
maar MBO - paar jaar ervaring => te laag salaris imo

Maar wat zijn je vaste lasten dan ? Huur (neem ik aan)
Anders zou je gewoon moeten kijken waar het geld naar toe gaat en dan je conclusie trekken.
Dan maar ergens anders gaan wonen als je daardoor veel meer overhoudt per maand.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel eens een school in de buurt; die hebben over het algemeen best interesse in een paar handjes die in de avonduren wat schoonmaakwerk willen verrichten. En voor zover ik weet, betaalt dat nog best goed (als in, mogelijk zelfs per uur beter dan je huidige baan).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:34

Glewellyn

is er ook weer.

Verder is het zo dat je dat aan je werkgeven moet melden dat je een extra baan erbij hebt. Deze extra baan mag namelijk geen invloed hebben op je normale werk. Als je de extra baan neemt en je presteerd onder de maar op je normale werk kan dit grote negatieve gevolgen voor je hebben.
Die opmerking is nergens op gebaseerd. We kennen in Nederland een progressief belastingstelsel.

Over de eerste x euro die je verdient betaal je iets van 37? % belasting en sociale verzekeringen.
Over het bedrag dat boven x uitkomt, tot bedrag y, betaal je 42% belasting.
Over het bedrag boven y betaal je 52% belasting.

Je houdt van meer bruto inkomsten ook altijd meer netto over.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
bedankt voor de reacties!
leeftijd is inmiddels 24, opleiding is MBO Niv 3 Medewerker beheer ICT en MBO niv 4 Netwerkbeheer. Werk in detachering IT sinds maart 2008.

Certificaten: 70-270, 70-290 en ITIL V3.

Ik vindt dat ik bij mij huidige werkgever goed zit, kan namelijk zelf nog het salaris omhoog werken d.m.v. certificaten te behalen.

Echter omdat ik in de avond wat tijd over heb dacht ik misschien is het handig om eens te kijken of ik ergens wat extra kan bijverdienen voor bijv 10 / 12 uur in de week.

Ik loop ook al een tijdje met de gedachten om wellicht bij particulieren wat pc's te fixen etc of websites te gaan maken voor mensen maar op de één of andere manier komt dat niet zo goed van de grond af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb geen tips wat voor werk je zou kunnen doen, daar is inderdaad info over je achtergrond en interesses voor nodig. Echter, naast een fulltime baan werken is zwaar en kost je natuurlijk de vrije tijd die je nodig hebt om te ontpannen. Het is waar dat je dan minder uit zult geven, maar gaat dat niet ten koste van andere zaken?

Misschien eerst eens je uitgaven en inkomsten op een rijtje zetten. Geef je vergeleken met leeftijdsgenoten misschien veel geld aan iets uit? Kun je besparen? Koop je makkelijke spullen, een broodje hier en een drankje daar? Als je dat in kaart hebt gebracht, kun je zien wat het meest loont: je uitgaven naar beneden of je inkomsten omhoogbrengen. Als dat laatste het geval is dan zou ik eerst kijken naar de mogelijkheden om binnen je huidige of een andere fulltime baan meer geld te verdienen, voordat je een baan erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 08:13
1950 is voor een 1persoonshuishouden niet veel tegenwoordig, helaas. Het zal een 1500 netto zijn? Huur, gaswaterlicht, zorgverzekering, andere verzekeringen, af en toe wat kleren, boodschappen... dan is het zo op.

Daar doe je niks aan momenteel. Tot je samen gaan wonen of meer gaat verdienen is het wat krapjes.

Maar een bijbaan lijkt me echt niet de manier. Dat word je qua belastingen nogal gepakt, is totaal niet lonend. Kun je niet voor je huidige baas wat meer uren gaan draaien? Als je zelfstandige werkjes niet van de grond komen betekent dat vaak dat je gewoon niet zo'n ondernemen bent. Dat is geen schande, de meeste mensen zijn dat niet.

Overigens vind ik 40 uren wel genoeg, ik zou sowieso nooit meer willen werken. Mocht je de energie over hebben en de uren kunnen missen, dan zou ik gaan voor optie 2. Ga aan de studie in de avond! Met certificaten kan je loon wel omhoog en kun je al snel meer gaan verdienen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Glewellyn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Die opmerking is nergens op gebaseerd. We kennen in Nederland een progressief belastingstelsel.

Over de eerste x euro die je verdient betaal je iets van 37? % belasting en sociale verzekeringen.

Het onderstaande gaat ook over iemand die een tweede baan wil, artikel is wel uit 2009:
http://belastingforum.messageboard.nl/viewtopic.php?p=2893
"Uw vraag is inderdaad een veelgestelde en niet erg ingewikkeld te verklaren. U heeft loonheffingskorting bij uw fulltime baan en dat zou ik behouden. Als u de verandering maakt houdt u namelijk netto minder over bij uw fulltime baan."

Het kan dus zo zijn als je bij je extra baan weinig verdient en je bij je full time baan meer belasting moet gaan betalen dat de opbrengsten niet opwegen tegen het geleverde werk. Wel is het dat je aan het einde van je jaar belasting teruggave kunt krijgen. Als je in geldnood zit en je hebt je geld direct nodig kan het dus vervelender uitpakken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mazdok schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:54:
bedankt voor de reacties!
leeftijd is inmiddels 24, opleiding is MBO Niv 3 Medewerker beheer ICT en MBO niv 4 Netwerkbeheer. Werk in detachering IT sinds maart 2008.

Certificaten: 70-270, 70-290 en ITIL V3.

Ik vindt dat ik bij mij huidige werkgever goed zit, kan namelijk zelf nog het salaris omhoog werken d.m.v. certificaten te behalen.

Echter omdat ik in de avond wat tijd over heb dacht ik misschien is het handig om eens te kijken of ik ergens wat extra kan bijverdienen voor bijv 10 / 12 uur in de week.

Ik loop ook al een tijdje met de gedachten om wellicht bij particulieren wat pc's te fixen etc of websites te gaan maken voor mensen maar op de één of andere manier komt dat niet zo goed van de grond af.
Even voor de duidelijkheid je verdient te weinig imo. En dat je je salaris omhoog kan werken is prima, maar die certificaten kun je elders ook halen daar heeft elk bedrijf regelingen voor. Hier (overheid) is het salaris van een helpdesk funtie (voor iemand met 3 jaar werkwerkervaring) al meer dan 2000 bruto. Die persoon hoeft dan nog geen eens aanvullende certificaten te hebben (!).

Kijk als je het prettig vindt dan moet je gewoon blijven en kijken of je intern nog naar een andere functie kunt groeien.

En waarom kijk je niet gewoon eens hier bij Jobs of op Jobtrack wat ze vragen in de buurt? Je kan er alleen maar beter van worden!

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Tsja, ik weet het niet zo. Ik heb nu niet het idee dat je salaris bizar slecht is. Dan kan je inderdaad meer gaan werken (en problemen kunnen krijgen met de belastingdienst), maar ik zou eerder eens kijken naar mogelijkheden voor opleiding, en toch naar je uitgavepatroon.

Zelf heb ik voor het laatste veel gehad aan Yunoo.nl. Ik raad je aan om dat eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

Je geeft aan dat je door het halen van certificaten je positie en salaris bij je huidige werkgever kan verbeteren. Waarom gebruik je die 10-12 uur in de week niet daarvoor?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Neem in baan in de horeca. Let op wel op je belastingvrije voet/heffingskorting.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
Ik wil inderdaad wat meer aan de certificeringen gaan werken, maar de motivatie is even helemaal weg o.a. omdat ik nu op een opdracht zit die helemaal niet interessant is (niet IT gerelateerd) en puur heb aangenomen omdat ik al een maand op de bank zat bij me werkgever en de opdrachtgever wel interessant is voor me CV.

Ik heb in deze bijna 3 jaar dat ik werk ondervonden dat het voor een detacheerder lastig is om werk te vinden dat ik interessant vindt. Echter ik merk ook dat andere werkgevers bij vacatures de baan eerder aan iemand geeft die MCSA / MCSE is.

Ik heb wel een leaseauto dus me netto inkomen ligt op de 1330,-

Zit eraan te denken om een (deze gedachte speelt al bijna 2 jaar) website op te zetten waar ik mezelf aanbied om pc's te repareren en dit erbij te doen voor wat extra inkomen.

Echter is het dan interessant om in te schrijven bij de KvK of het zonder de KvK te doen? Als dat uberhaubt is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:19

Jeroen V

yadda yadda yadda

KingTenteehje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:02:
[...]
Het kan dus zo zijn als je bij je extra baan weinig verdient en je bij je full time baan meer belasting moet gaan betalen dat de opbrengsten niet opwegen tegen het geleverde werk. Wel is het dat je aan het einde van je jaar belasting teruggave kunt krijgen. Als je in geldnood zit en je hebt je geld direct nodig kan het dus vervelender uitpakken.
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb het vermoeden dat het voor jou ook niet helemaal duidelijk was ;)

Voor de belastindgienst maakt het totaal niet uit of je 1 of 10 werkgevers hebt, het gaat ze alleen om het totaal aan inkomsten aan het eind van het jaar. Dat totaalbedrag gaat het progressieve systeem in, en daaruit komt een totaalbedrag wat je aan belasting moet betalen.

Iedere werkgever zal vooraf al een deel inhouden en dat aan de belastingdienst overmaken. (en bij 1 baan is dat meestal het juiste bedrag als je geen aftrekposten hebt)

Nou kent Nederland iets als heffingskortingen (de vroegere belastingvrije voet) en die kan je slechts 1 keer verrekenen/toepassen. Bij een tweede baan worden vooraf geen heffingskortingen toegepast, en dat betekent dat je netto minder krijgt van de desbetreffende werkgever. (het is dus absoluut niet zo dat loon uit een tweede baan zwaarder wordt belast)

Wat nog wel belangrijk is om te weten, omdat de tweede werkgever het bedrag ook gaat berekenen op basis van ons progressieve systeem heb je kans dat je iets teveel uitbetaald krijgt van de tweede werkgever. Hou er dus rekening mee dat je aan het einde van het jaar iets zal moeten bijbetalen. (en dus niet iets terugkrijgt!!!) Als je een hypotheek hebt, en je vult opnieuw je voorlopige teruggaaf in, dan zal de voorlopige teruggaaf daar netjes op worden aangepast (dus verlaagd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dat zie je dan in mei wel weer terug... Het aantal banen maakt natuurlijk niet uit voor de verdiensten. Alleen zal een tweede werkgever je standaard in schaal 52% indelen, omdat je dan niet het risico loopt te weinig te hebben betaald. Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid geld die je bij elkaar hebt verdiend.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Mazdok schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:33:

Zit eraan te denken om een (deze gedachte speelt al bijna 2 jaar) website op te zetten waar ik mezelf aanbied om pc's te repareren en dit erbij te doen voor wat extra inkomen.

Echter is het dan interessant om in te schrijven bij de KvK of het zonder de KvK te doen? Als dat uberhaubt is toegestaan.
Als je geen inschrijving doet bij de KvK betekend het dat je aan het zwart werken bent. Als je in de avonduren bij kennissen aan de computer werkt en hiervoor betaald krijgt is het ook zwart werk maar is het nog altijd anders dan ervoor te adverteren op het internet. Als je hiervan inkomen geniet en niets aan de belastingdienst meldt gaat de belastingdienst gokken aan het eind van de rit en moet je alsnog gaan afdragen, met wellicht een extra boete. Mocht je deze stap willen nemen zou ik gewoon proberen om toch even bij de KvK binnen te stappen en kijken hoe en wat, en in welke rechtsvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

dfrenner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Alleen zal een tweede werkgever je standaard in schaal 52% indelen, omdat je dan niet het risico loopt te weinig te hebben betaald.
Dat is niet waar, die zal gewoon de normale schrijven toepassen. Er wordt alleen geen rekening gehouden met de heffingskortingen.
dfrenner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid geld die je bij elkaar hebt verdiend.
Dat klopt inderdaad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 10:38
Ik weet niet of je nu huur- en/of zorgtoeslag ontvangt, maar als je dat doet dan is dat zeker iets wat je moet meenemen in je overweging over wat te doen met je extra tijd. Als je nu met die 10 uur extra gaat werken, dan verdien je 400-500 euro bruto extra, dat is genoeg om serieus die toeslagen te decimeren. Netto ga je er dan op zowel korte als lange termijn weinig op vooruit. Dan kan je dus beter structureel in jezelf investeren zodat je in ieder geval op de lange termijn een beter vooruitzicht hebt.
Je oplossing voor de korte termijn is dan hard bezuinigen. Dat is zeker niet zo moeilijk als het lijkt. Een goed begin is eens eerlijk voor jezelf opschrijven waar je je geld nu aan uitgeeft. Woon je bv in de stad waar je ook werkt en heb je een auto? Dan heb ik al iets waarmee je flink kan besparen :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Door deze constructie heb ik weer drie avonden minder om geld uit te geven
Ik lees hier al een flinke bezuiniging...

Ga je 3 avonden stappen en drink je alleen tijdens het happy hour? Of heb je 16 vriendinnen die wel een krat witte wijn drinken?

Geen idee wat je 3 avonden in de week doet met je geld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Jeroen V schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:34:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb het vermoeden dat het voor jou ook niet helemaal duidelijk was ;)
Onder het mom: "We kunnen het niet leuker maken, wel makkelijker" zijn ze in mijn optiek hier dus redelijk in gefaald, maar dat terzijde.
Het klopt ook inderdaad wat jullie hier zeggen. Het is alleen zo dat het belangrijk is dat je niet in een andere schaal komt. Dit is van mijn kant een fout daar ik dus compleet over het bedrag heen gelezen had. Ik merk inderdaad dat mijn kennis is gebaseerd op verkeerde bronnen. Ik lees nu bronnen van de belastindient en kan hieruit opmaken dat ik heel blij ben dat ik hier weinig tot niets mee van doen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

KingTenteehje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:57:
[...]

Onder het mom: "We kunnen het niet leuker maken, wel makkelijker" zijn ze in mijn optiek hier dus redelijk in gefaald, maar dat terzijde.
Het klopt ook inderdaad wat jullie hier zeggen. Het is alleen zo dat het belangrijk is dat je niet in een andere schaal komt. Dit is van mijn kant een fout daar ik dus compleet over het bedrag heen gelezen had. Ik merk inderdaad dat mijn kennis is gebaseerd op verkeerde bronnen. Ik lees nu bronnen van de belastindient en kan hieruit opmaken dat ik heel blij ben dat ik hier weinig tot niets mee van doen heb!
En toch lijk je het nog steeds niet helemaal te begrijpen...

Even een (gesipmlificieerd) voorbeeld

Schaal 1: 30% voor alle inkomsten tot 10.000,-
Schaal 2: 40% voor alle inkomsten tussen 10.000,- en 20.000,-
Schaal 3: 50% voor alle inkomsten daarboven.

Stel ik zou 30.000,- verdienen betaal ik:
3.000,- (30% van 10.000) belasting in de eerste schaal
4.000,- (40% van 10.000) belasting in de tweede schaal
5.000,- (50% van 10.000) belasting in de derde schaal.

Een totaal van 12.000,- op 30.000,- (terwijl ik in dit voorbeeld wel in de 50% schaal val)

Het is dus niet zo dat er plotseling een grens is waarbij je over je gehele inkomsten meer belasting gaat betalen!

[ Voor 3% gewijzigd door Glewellyn op 24-01-2011 14:07 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
En bovendien is het verschil tussen schaal 2 en 3. 0.05% Dus het maakt echt geen kloot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Beste oplossing: kijken naar je uitgaven.

Als je 23 bent, en je hebt 'n leaseauto (en dus geen reiskosten!), zou € 1.300 netto an sich voldoende moeten zijn om van rond te komen - afhankelijk van je uitgaven. Dus, hoe hoog is je huur en wat zijn je overige vaste lasten? Aflossing IBG, aflossing andere verplichtingen?

Maak voor jezelf een budgetoverzicht en kijk waar je op kunt besparen.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

MrAngry schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:05:
En bovendien is het verschil tussen schaal 2 en 3. 0.05% Dus het maakt echt geen kloot uit.
Er is inderdaad een klein verschil tussen die twee schalen, alleen zal een tweede werkgever gewoon het systeem toepassen en die een klein deel in schaal 1 berekenen. Daardoor loop je het risico dat je aan het eind terug moet betalen aan de belastingdient....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Echt die leasebak is ook killing als ik het zie je houdt zo bijna niets over.

Hier dus 2000 bruto voor een soortgelijke baan (36 uur) zonder lease bak.
Ik krijg echt het idee dat die baas van jou zich rot lacht als hij je uit moet betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 24-01-2011 15:14 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Glewellyn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:04:
[...]

En toch lijk je het nog steeds niet helemaal te begrijpen...
Zoals ik al aan heb gegeven in mijn post begrijp ik er ook geen bal van. Niet dat het mij iets uit maakt daar ik toch al maximaal de belastingdienst aan het speccen ben, en een tweede baan heb ik simpelweg geen tijd voor. Het enige wat ik met al mijn posts wilde zeggen is dat je goed moet rondkijken voordat je je rijk gaat rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
Sc0rPi0N schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:13:
Echt die leasebak is ook killing als ik het zie je houdt zo bijna niets over.

Hier dus 2000 bruto voor een soortgelijke baan (36 uur) zonder lease bak.
Ik krijg echt het idee dat die baas van jou zich rot lacht als hij je uit moet betalen.
is het zo erg?

Mijn inziens heb je meer voordeel tegenover een leasebak dan dat je zelf een auto bezit ( schade, verzekeringen en benzine/diesel ). Zonder auto zou ik dus echt niet kunnen.

Ik zal eerst eens al me uitgaven op een rijtje zetten en kijken waar ik kan bezuinigen. Speel ook mee met wat loterijen (staatsloterij, bankgiro en vrienden loterij) maar dat betreft per maand 40 euro en ik ben van mening dat ik ooit toch eens wat leuks daar kan winnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Mazdok schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:31:
[...]

is het zo erg?

Mijn inziens heb je meer voordeel tegenover een leasebak dan dat je zelf een auto bezit ( schade, verzekeringen en benzine/diesel ). Zonder auto zou ik dus echt niet kunnen.

Ik zal eerst eens al me uitgaven op een rijtje zetten en kijken waar ik kan bezuinigen. Speel ook mee met wat loterijen (staatsloterij, bankgiro en vrienden loterij) maar dat betreft per maand 40 euro en ik ben van mening dat ik ooit toch eens wat leuks daar kan winnen..
Dat is toch bijna 500 euro per jaar! Als je nog een paar van die kostenposten weet weg te werken hoef je ook geen tweede baan te nemen.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

is het zo erg?

En als je iedere maand NIET meespeelt win je gegarandeerd 40 euro! vergeleken met nu, natuurlijk

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik hoop niet dat je iets als een loterij ziet als een basisbehoefte. Dikke kans dat je dan zo'n hopeloos geval bent die met geen enkel inkomen kan rondkomen...

Ik heb iemand een keer met een strak gezicht horen beweren dat ze met z'n tweetjes met 5500 euro bruto niet konden rondkomen. Maar ja die vond de 3e vakantie ook een eerste levensbehoefte.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 15-05 16:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Danzou ik ook maar snel een verzekering nemen voor als je ooit door de bliksem wordt getroffen, die kans is namelijk groter!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Een loterij is een belasting voor mensen die niet goed zijn in wiskunde...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Glewellyn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Klopt

Alleen kan het bijv. wel eens zwaar negatieve gevolgen hebben bij bepaalde subsidies die je eventueel krijgt
Het overschrijden van een x bedrag op he netto/bruto inkomen, kan je een meervoud of je complete subsidie kosten.

Dus het is wel iets om rekening mee te houden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

is het zo erg?

ja althans dat vind ik.

Voor een klein bedrag heb je al een redelijk karretje met een WA verzekering. Kijk gewoon eens wat je per maand betaald voor je kar en doe dat eens x 12.
Desnoods koop je er een voor alleen woon-werk verkeer en pak je daar de zakenauto.

Maar goed 3 loterijen is wel heel veel hoor. En de kans dat je wat wint is minimaal. Je kan beter gewoon eens in de zoveel keer een staatslot kopen (of via het werk meedoen met een poule = meer kans ...)
Een normaal gezin moet rond kunnen komen van 100 euro per maand. Voor 40 euro kun je toch een week eten als alleenstaande. (excl. invriezen van eten wat je over houdt )

Je zult zowiezo eens een maand kijken waar je geld naar toe gaat en waar je het aan uitgeeft.
Probeer aan het begin van de week een vast bedrag te pinnen waar je de hele week van leeft.

(Oh kijk voor de gein eens naar "een dubbeltje op zijn kant")

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
100 euro per maand?? Eeehm, jij hebt zeker geen gezin? Alleen eten heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 09:44
Bij mijn vorige werkgever was het niet toegestaan om er een tweede baan op na te houden en was dat reden voor een ontslag op staande voet (stond zo in het personeelshandboek, verder geen info oid of dat mogelijk/toegestaan is)
Bij m'n huidige werkgever is er een heel boekwerk met regels over bijbanen/vrijwilligerswerk enz enz die getoetst kunnen worden in verband met imago en dergelijke.
Heb me er echter nooit echt in verdiept omdat het voor mij niet van toepassing is dus weet niet meer exact wat er allemaal in staat en kan het niet zo snel vinden.

Vergeet overigens niet dat er ook nog zoiets is als een arbeidstijdenwet is met daarin een verplichting van 11 uren onafgebroken rust per 24 uur.
Een verkorting tot 8 uur is éénmaal per 7x24 uur toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Je zou ook eens kunnen naar een kasboekje online of offline om te kijken waarom je nou zo weinig overhoudt en of je daar niet moet beginnen met bezuinigen ipv meer gaan werken? Overigens heeft meer inkomen wel invloed op eventuele toeslagen (huur, zorg) daar moet je wel rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overigens (helaas is TS daar nu te laat mee, dat kan je alleen laten ingaan per 1 januari), je mag woon-werkverkeer wel met je leasebak, zonder bijtelling rijden. Als je dan daarnaast voor je prive kilometers een prive auto voor een klein bedrag aanhoudt, kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:02:
1950 is voor een 1persoonshuishouden niet veel tegenwoordig, helaas. Het zal een 1500 netto zijn? Huur, gaswaterlicht, zorgverzekering, andere verzekeringen, af en toe wat kleren, boodschappen... dan is het zo op.
ben je wel helemaal lekker? hoe doen al die mensen dat dan die , soms zelf met meerdere personen, moeten rondkomen van 1500 BRUTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

ninjazx9r98 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:51:
Bij mijn vorige werkgever was het niet toegestaan om er een tweede baan op na te houden en was dat reden voor een ontslag op staande voet (stond zo in het personeelshandboek, verder geen info oid of dat mogelijk/toegestaan is)
Ik vraag me af of dat mag. Het lijkt mij geen dringende reden en dus vernietigbaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
P.O. Box schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:45:
[...]

ben je wel helemaal lekker? hoe doen al die mensen dat dan die , soms zelf met meerdere personen, moeten rondkomen van 1500 BRUTO?
Elke dag hetzelfde smerige voer naar binnen douwen en rondlopen in een jute zak?? Weet ik het, geen enkele ervaring mee. Moet er niet aan denken ook haha. En doe nu niet net of 1950 veel is, modaal is 2550. Uitzonderingen nog verder naar beneden heb je altijd. En we zitten hier op Tweakers, waar de mensen over het algemeen een ICT-gerelateerde baan hebben, niet op het forum van de SP toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
P.O. Box schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:45:
[...]

Met heel veel moeite. Je huur kost zo 500 a 600. Verzekering 100. Vandaar dat ik ook zeg: gooi alles eens in Yunoo, en krijg dat inzicht wat je nodig hebt. (voor je beeldvorming: ik heb geen aandelen, maar ben wel er achter gekomen dat mijn auto in anderhalf jaar tijd 4000 euro heeft gekost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:50:
[...]

Elke dag hetzelfde smerige voer naar binnen douwen en rondlopen in een jute zak?? Weet ik het, geen enkele ervaring mee. Moet er niet aan denken ook haha. En doe nu niet net of 1950 veel is, modaal is 2550. Uitzonderingen nog verder naar beneden heb je altijd. En we zitten hier op Tweakers, waar de mensen over het algemeen een ICT-gerelateerde baan hebben, niet op het forum van de SP toch.
je maakt er een mooie karikatuur van... 1500 netto is een prima bedrag waar ZEKER een 1p-huishouden MAKKELIJK van rond moet kunnen komen... dat jij het naar het absurde trekt... tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd. Het minimumloon ligt op 1200 bruto p/maand ofzo. Een tweede baan is niet het probleem, maar je uitgaven patroon. Ga maar eens rondbladeren op het Nibud.nl . Er zijn zo veel dingen mogelijk te besparen. Stel je neemt een koffie op het station iedere dag a 1,50x5 (dgn) x 4 (wkn) dat is al 30 euro p/maand -> 360 euro op jaar basis. Heb je wel een snelle internetverbinding van 60 euro p/maand echt nodig of kun je ook volstaan met 30 euro...Heb je wel een tijdschriftabonnement van een 10tje per maand nodig (tvgids/krant/magazine)? Zo bespaar je al snel 1000 euro p/jaar.

En stel je krijgt in april/mei belastinggeld terug: laten we zeggen 500 euro. Ren je dan gelijk naar de computerwinkel voor nieuwe apparatuur? Of deel je het op zo dat je iedere maand 40 euro extra te besteden hebt? etc.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-01-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
P.O. Box schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:53:
[...]

je maakt er een mooie karikatuur van... 1500 netto is een prima bedrag waar ZEKER een 1p-huishouden MAKKELIJK van rond moet kunnen komen... dat jij het naar het absurde trekt... tsja...
1500 is nét boven het minimumloon. Ik trek niks naar het absurde, dat doe jij. Uitgaan van het minimum. Dat heeft de TS niet, hij heeft tussen minimum en modaal in. 1500 netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:14:
[...]

1500 is nét boven het minimumloon. Ik trek niks naar het absurde, dat doe jij. Uitgaan van het minimum. Dat heeft de TS niet, hij heeft tussen minimum en modaal in. 1500 netto.
Modaal is geloof ik rond de 30k p/jaar: dus ca. 2500 p/maand. Van 2000 brutto kun je echt prima rondkomen hoor. En de meeste mensen die beginnen op 2.5k (hogeropgeleiden) hebben regelmatig de eerste paar jaar maandelijks ook nog eens een studieschuld af te lossen a 75 - 150 netto p/maand.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-01-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 09:44
EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:14:
[...]

1500 (netto) is alleen nét boven het minimumloon als je bruto en netto door elkaar haalt ;)
Bruto minimunloon is 1424,40 (per 1 jan 2011) en TS zit daar met 1950 bruto dus ruwweg 30% boven.
PcDealer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:49:
[...]

Ik vraag me af of dat mag. Het lijkt mij geen dringende reden en dus vernietigbaar.
Zo te zien is dat gewoon toegestaan als je er zelf voor tekent.
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=21907
Mocht het echter ooit zover komen dat het vernietigbaar is en vernietigd wordt eindig je zo goed als zeker met een verstoorde arbeidsrelatie en sta je alsnog op straat.

[ Voor 35% gewijzigd door ninjazx9r98 op 24-01-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1500 netto is ruim boven het minimumloon. Want de TS heeft 1950 bruto. Dat ie daar de luxe van een leasebak bij heeft, doet natuurlijk niet ter zake.

En met 1950 bruto (1500 netto), kan je prima rondkomen. Been there, done that. Daar hoef je niet voor in een jute zak te lopen. Maar je kan natuurlijk altijd de overweging maken om niet in een broek van 180 euro te lopen, maar voor dat zelfde geld kan je ook 3 leuke broeken halen hoor.

De TS heeft dan een leasebak onder z'n reet, en daar heeft ie ook zelf voor gekozen natuurlijk.

Maatje van me zit net iets boven de 1950 bruto, en onderhoud daar z'n gezin van. Vrouw en 3 kinderen. Beide hebben een auto. Is prima te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

P.O. Box schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:53:
[...]

Probeer het eens uit zou ik zeggen.
En dan niet voor 1 maand, maar wat langer ! en houd rekening met je wasmachine,auto,bank,tv die ook afgeschreven moeten worden.

Ik zit redelijk in de buurt van de TS kwa inkomen.
(mmm ik zie nu wel dat hij een leasebak heeft, dat scheelt aanzienlijk aangezien ik die zelf moet betalen)
En je kunt gemakkelijk rondkomen idd, geen probleem. Maar alle extra's daarboven op worden lastiger.
Avondje uit kan best wel, maar dan moet je rest van de week ook binnenzitten en niet teveel doen, voor een paar schoenen geld 2 weken enz....... Het kan allemaal wel absoluut, maar je moet echt op de euro's letten.

En ik hoor de ts ook niet klagen, alleen kijken hoe het makkelijker kan.
Waarom moet iedereen dan opeens doen alsof de TS de grootste geldverkwister/zeur is !

Over die belasting, af en toe zit ons systeem raar in elkaar.
2 jaar geleden was het nog zo dat ik eigenlijk 1 dag minder moest gaan werken, daardoor zou ik netto meer overhouden omdat ik dan opeens huursubsidie en meer zorgtoeslag zou gaan krijgen
RaZ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:23:
Maatje van me zit net iets boven de 1950 bruto, en onderhoud daar z'n gezin van. Vrouw en 3 kinderen. Beide hebben een auto. Is prima te doen hoor.
Dan krijgt ie waarschijnlijk een hele zwik en subsidies en toeslagen voor zijn gezin, die krijg je dus als alleenstaande niet !. Daarnaast gok ik dat zijn vrouw ook nog werkt ?

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 24-01-2011 18:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Probeer het eens uit zou ik zeggen.
En dan niet voor 1 maand, maar wat langer ! en houd rekening met je wasmachine,auto,bank,tv die ook afgeschreven moeten worden.
ik probeer het al zeven jaar uit.... ik ben namelijk niet onwijs gestegen in salaris de afgelopen 7 jaar, en zit nu 225 euro boven die 1500, maar guess wat, ik hou per maand meer dan 225 euro over... en dan heb ik nog een redelijk duur huurappartement, met idiote stookkosten door enkele beglazing... dus bedankt voor de uitnodiging, maar .... tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
RaZ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:23:
1500 netto is ruim boven het minimumloon. Want de TS heeft 1950 bruto. Dat ie daar de luxe van een leasebak bij heeft, doet natuurlijk niet ter zake.

En met 1950 bruto (1500 netto), kan je prima rondkomen. Been there, done that. Daar hoef je niet voor in een jute zak te lopen. Maar je kan natuurlijk altijd de overweging maken om niet in een broek van 180 euro te lopen, maar voor dat zelfde geld kan je ook 3 leuke broeken halen hoor.

De TS heeft dan een leasebak onder z'n reet, en daar heeft ie ook zelf voor gekozen natuurlijk.

Dan wil ik niet weten hoe armoedig die vent leeft of woont. Ik mag dan geen verstand hebben van lage inkomens (ik had hierboven al lang aangegeven wat bruto was, 2550, die 1500 die ik noemde was uiteraard bruto), maar van auto's heb ik dat wel :P

Ben ik heel benieuwd wat voor auto's dat zijn. Ik rij redelijk goedkoop maar 100 euro aan onderhoud en 100 euro aan wegenbelasting en verzekering ben je al snel kwijt. Benzine, banden etc... of hij woont in een kartonnen doos of hij heeft 2 brommobielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

P.O. Box schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:37:
[...]

ik probeer het al zeven jaar uit.... ik ben namelijk niet onwijs gestegen in salaris de afgelopen 7 jaar, en zit nu 225 euro boven die 1500, maar guess wat, ik hou per maand meer dan 225 euro over... en dan heb ik nog een redelijk duur huurappartement, met idiote stookkosten door enkele beglazing... dus bedankt voor de uitnodiging, maar .... tsja...
Maar hou je die echt over ? of gaan die uiteindelijk stiekem toch op aan (leuke) dingen !
Ik houd ook wel iets over aan het eind van de maand, maar dat gaat uiteindelijk altijd wel weer ergens aan op.
En als ik 400 netto in de maand over had, dan kwam er gewoon een iphone, dikkere inet verbinding en een iets groter huis, en wat vaker weg/uit, en misschien dan toch eens op vakantie en dan was het aan de eind van het riedeltje weer op, alleen had ik er wat meer lol van.

Niemand die beweert dat je niet kunt leven van bedrag X, maar met X+Y word het weer net wat leuker/makkelijker :)
En daar ging dit topic over, Y zoeken, niet of het met X wel moet kunnen..

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 24-01-2011 18:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:52:
[...]

Maar hou je die echt over ? of gaan die uiteindelijk stiekem toch op aan (leuke) dingen !
uiteindelijk ga ik er een keer extra van op vakantie, maar dan noem ik het wel overhouden ja :)
Niemand die beweert dat je niet kunt leven van bedrag X, maar met X+Y word het weer net wat leuker/makkelijker :)
dat zal ik ook zeker niet ontkennen...
En daar ging dit topic over, Y zoeken, niet of het met X wel moet kunnen..
klopt... ik reageer eerlijk gezegd ook niet op TS , maar op iemand die tussendoor met een wat stellige stelling kwam...

[ Voor 18% gewijzigd door P.O. Box op 24-01-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 19:00

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

KingTenteehje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Als je geen inschrijving doet bij de KvK betekend het dat je aan het zwart werken bent. Als je in de avonduren bij kennissen aan de computer werkt en hiervoor betaald krijgt is het ook zwart werk maar is het nog altijd anders dan ervoor te adverteren op het internet. Als je hiervan inkomen geniet en niets aan de belastingdienst meldt gaat de belastingdienst gokken aan het eind van de rit en moet je alsnog gaan afdragen, met wellicht een extra boete. Mocht je deze stap willen nemen zou ik gewoon proberen om toch even bij de KvK binnen te stappen en kijken hoe en wat, en in welke rechtsvorm.
Dat is niet waar. Je kan prima zonder KvK inschrijving extra inkomsten genereren. Je moet het alleen op je belastingaangifte zetten. KvK inschrijving heeft niks met je belastingstatus te maken.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

heuveltje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Dan krijgt ie waarschijnlijk een hele zwik en subsidies en toeslagen voor zijn gezin, die krijg je dus als alleenstaande niet !. Daarnaast gok ik dat zijn vrouw ook nog werkt ?
Nee, z'n vrouw werkt niet. En tuurlijk krijgt ie zorgtoeslag, en kindertoeslag (geen huurtoeslag, want daarvoor is de huur al te laag, 2 onder 1 kap woning met 22 meter diepe tuin. Ligt dus aan de regio waar je woont wat de prijs is).

En met al die toeslagen die hij heeft, zijn de kinderen echt niet gratis natuurlijk.
EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Dan wil ik niet weten hoe armoedig die vent leeft of woont. Ik mag dan geen verstand hebben van lage inkomens (ik had hierboven al lang aangegeven wat bruto was, 2550, die 1500 die ik noemde was uiteraard bruto), maar van auto's heb ik dat wel :P

Ben ik heel benieuwd wat voor auto's dat zijn. Ik rij redelijk goedkoop maar 100 euro aan onderhoud en 100 euro aan wegenbelasting en verzekering ben je al snel kwijt. Benzine, banden etc... of hij woont in een kartonnen doos of hij heeft 2 brommobielen.
Het is natuurlijk net wat je belangrijk vindt. Maar nee, geen 2 brommobielen :P Maar 2 auto's, beide een brommer, en hij heeft ook nog een motor. Tjah, noem het oude troep, maar het rijd, en hij vind het prima.

De keus van de TS is dat hij een luxe levensstijl verkiest, is z'n eigen keus. Als hij daar niets aan wil doen (uitgave verminderen), moet z'n inkomen omhoog. Ik snap het wel, ik heb zelf voor de zelfde keuze gestaan, alleen vond mij werkgever dat niet zo'n tof iets, gezien ik ook ploegendienst in m'n contract heb staan. En dat er ook nog zoiets als overwerk.

Ik haal zelf HertogJan bier, en ik ken ook gasten die halen Pitt, of Leager (5 euro een kratje). Je kan je boodschappen halen bij de duurste supermarkt, maar ook bij de Aldi en/of de Lidl. Ik dronk vroeger in de kroeg alleenmaar mixjes. Cognac is gewoon lekker, ook met cola. En tjah, een Cognac'je kost in de kroeg gewoon een vermogen.

Maar de TS moet gewoon even goed opletten of een 2de baantje wel uberhaupt wat is. Want qua uurloon zal ie voor schoonmaakwerk lager uitkomen dan ie nu heeft, en schiet het eigenlijk niet op.

Ik heb op m'n werk verhalen gehoord over een oud-werknemer die zondags in de kroeg stond, en nog maandag dronken op het werk aankwam, en tjah, dan ben je geen gooed werknemer natuurlijk. Want wat gebeurt er als je door een ongeval op job1, job 2 niet kan doen? En als je nu in de file staat op de terugweg van job1 waardoor je te laat komt op job2? En daar gaat het de meeste werkgevers wel om. Want je hebt gewoon 2 verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ouwe zut rijdt al helemaal niet gratis, hij zal wel gewoon handig zijn met auto's dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

RaZ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:39:
[...]
Het is natuurlijk net wat je belangrijk vindt. Maar nee, geen 2 brommobielen :P Maar 2 auto's, beide een brommer, en hij heeft ook nog een motor. Tjah, noem het oude troep, maar het rijd, en hij vind het prima.

De keus van de TS is dat hij een luxe levensstijl verkiest, is z'n eigen keus.
Dit is ff heel kort door de bocht wat vaste lasten

Huur his 550
Zorgverz 200 (2x100)
Gwl 150
Ge belasting 30
Tv-inet-kabel 45
Auto 1 100
Auto 2 100
Motor 30
Brommer 50 (2x25)
Totaal = 1260

Dan houd je nog E240 per maand over om uit te geven. daar haal je het eten voor een gezin van 5 niet eens mee. Laat staan de rest van je uitgaven
Dus wil je geloven dat ik wat sceptisch ben ? :)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 24-01-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelflap600
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
heuveltje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:06:
[...]

Dit is ff heel kort door de bocht wat vaste lasten

Huur his 550
Zorgverz 200 (2x100)
Gwl 150
Ge belasting 30
Tv-inet-kabel 45
Auto 1 100
Auto 2 100
Motor 30
Brommer 50 (2x25)
Totaal = 1260

Dan houd je nog E240 per maand over om uit te geven. daar haal je het eten voor een gezin van 5 niet eens mee. Laat staan de rest van je uitgaven
Dus wil je geloven dat ik wat sceptisch ben ? :)
Hij geeft aan dat de huur dusdanig laag is dat er geen huurtoeslag ontvangen wordt. dus dat scheelt €300 per maand en 2x €70 zorgtoeslag komt erbij.

Dus dan blijft er ruim €650 over voor eten,kleding etc. Of het ruim voldoende is laat ik in het midden, maar in mijn ogen kan een gezin er wel van rondkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je rekent met 'n netto inkomen van € 1500, is dat ongeveer € 1950 bruto (even grof geschat). Dat is op jaarbasis € 25.272.
Op dat moment heeft z'n vrouw recht op de algemene heffingskortingen van € 165 pm, als er 2 kinderen zijn, dan komt daar nog eens € 110 kindgebondenbudget bovenop (per kind dat ouder dan 12 is wordt dat nog eens verhoogd met € 231 per jaar, en tussen 16 en 18 nog hoger). De zorgtoeslag is voor hen € 129 pm. en aan Huurtoeslag hebben ze recht op € 181.

Dus, nog afgezien van de kinderbijslag (€ 195 - € 278 per kind per kwartaal), hebben ze geen € 240, maar € 240 + € 165 + € 110 + € 129 + € 181 = € 825 om vrij te besteden.

Wil je geloven dat dat heel goed te doen is? ;)

Overigens laat dit voorbeeld heel goed zien dat dit gezin geen belasting betaalt, maar belasting kost.

Hij en z'n vrouw krijgen € 1950 bruto, en dragen daarvan € 450 af.
Hij en z'n vrouw krijgen aan algemene heffingskorting, kindgebondenbudget, zorgtoeslag en huurtoeslag € 585 terug. (En dat is nog afgezien van de kinderbijslag.)

En maar klagen dat we zoveel belastingen moeten betalen.... eigenlijk vind ik 't 'n grove schande...

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 24-01-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Appelflap600 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:10:
[...]

Hij geeft aan dat de huur dusdanig laag is dat er geen huurtoeslag ontvangen wordt. dus dat scheelt €300 per maand en 2x €70 zorgtoeslag komt erbij.

Dus dan blijft er ruim €650 over voor eten,kleding etc. Of het ruim voldoende is laat ik in het midden, maar in mijn ogen kan een gezin er wel van rondkomen.
En waar ga je dan 500 euro voor een set banden vandaan halen? Ik geloof het ook niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat moet je met een set banden dan? Dat zijn sowieso al geen maandelijks terugkerende kosten. Zolang ze nog profiel hebben, kan je dus prima blijven rijden. Voor jouw is een auto misschien status, en zeker met velgen of a-merk banden.

Maar iemand die z'n auto dumpt op het moment dat ie niet door de APK komt, en gewoon weer een auto scoort van ongeveer 500 euro (of misschien nog wel minder), ga je sowieso niet in dat soort zaken investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392532

De nadruk ligt nu een beetje op hoeveel TS te besteden heeft, maar het lijkt mij persoonlijk veel moeilijker om het vol te houden om zo 's avonds en in het weekend te werken na al een 40-urige werkweek te hebben vervuld. Maar als het leuk werk is dan is dit misschien allemaal de moeite waard :)

Is het echt zo erg dat sommige bedrijven je verbieden om zoiets te doen, ook als het een totaal andere doelgroep en een ander vakgebied betreft? Als het toch voor jou een soort van hobby is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Anoniem: 392532 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:04:
Is het echt zo erg dat sommige bedrijven je verbieden om zoiets te doen, ook als het een totaal andere doelgroep en een ander vakgebied betreft? Als het toch voor jou een soort van hobby is?
De meeste bedrijven verbieden het niet als zodanig, maar verbieden wel alles wat ze wel kunnen verbieden. Dus je ene werk mag geen last hebben van het andere werk bijvoorbeeld. Als ik in de situatie van de TS zat en ik zou op m'n main job minder presteren als gevolg van het extra werk 's avonds en de werkgever komt daar achter dan is dat grond voor ontslag. Maar het extra werk an sich kunnen ze niet verbieden als ik gewoon blijf presteren, ze mogen immers niet bepalen wat ik in m'n vrije tijd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
RaZ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:56:
Wat moet je met een set banden dan? Dat zijn sowieso al geen maandelijks terugkerende kosten. Zolang ze nog profiel hebben, kan je dus prima blijven rijden. Voor jouw is een auto misschien status, en zeker met velgen of a-merk banden.

Maar iemand die z'n auto dumpt op het moment dat ie niet door de APK komt, en gewoon weer een auto scoort van ongeveer 500 euro (of misschien nog wel minder), ga je sowieso niet in dat soort zaken investeren.
Uitgeven moet je het toch. Autorijden is gewoon duur, wat voor barrel je ook rijdt. Die 500 euro voor een andere auto drukt toch net zo hard op het budget. Ik vind het gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MrAngry schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:18:
[...]

De meeste bedrijven verbieden het niet als zodanig, maar verbieden wel alles wat ze wel kunnen verbieden. Dus je ene werk mag geen last hebben van het andere werk bijvoorbeeld. Als ik in de situatie van de TS zat en ik zou op m'n main job minder presteren als gevolg van het extra werk 's avonds en de werkgever komt daar achter dan is dat grond voor ontslag. Maar het extra werk an sich kunnen ze niet verbieden als ik gewoon blijf presteren, ze mogen immers niet bepalen wat ik in m'n vrije tijd doe.
Natuurlijk mogen ze dat wel. Denk je dat Google het ok vindt als jij 's avonds bij Facebook werkt?

Ik zou in ieder geval ander werk doen dan overdag. Overdag ict? 's Avonds horeca ofzo proberen dan? Erg gezellig en je bent lekker in beweging. Ik heb naast mijn 40 uur werken 1 avond in de horeca gewerkt (vrijwillig), dat was echt heel leuk. Maar zelfs dat werd erg zwaar op den duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:32:
[...]

Uitgeven moet je het toch. Autorijden is gewoon duur, wat voor barrel je ook rijdt. Die 500 euro voor een andere auto drukt toch net zo hard op het budget. Ik vind het gewoon raar.
Hij doet meestal 1-2 jaar met een auto. En dat zijn meestal bakken van < 500 euro. Als een auto niet meer door de APK komt, verkoopt ie hem ook weer. Onderhoudkosten heeft ie niet omdat ie het zo doet. En dan rijd ie dus auto voor 100-200 per jaar (ex verbruik, verzekering & belasting).

Jij vind het raar, hij vind het normaal. Ik vind het opzich nog niet eens zo'n gek idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:39:
100 euro per maand?? Eeehm, jij hebt zeker geen gezin? Alleen eten heb je het over?
ja en nee. Ik heb wel een gezin en wij redden het ook makkelijk van 100 euro per week (wat we ook proberen) Laat ik voorop stellen dat wij het niet slecht hebben btw.

[ Voor 1% gewijzigd door Frostbite op 25-01-2011 12:23 . Reden: maand moet idd week zijn ! ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
ik zou als ik de TS zou zijn mij skill set vergroten en investeren in de toekomst

maak een plan wat je wil bereiken in je leven ...(veel mensen weten dat niet, wat ik vreemd vind, en gaan meestal stuurloos door het leven )
Je gooit zo snel vele jaren weg door dom weg te blijven werken voor een werkgever die je niet echt waardeert (schijn veiligheid). Je bent jong en je mogelijkheden zijn oneindig .. dus doe wat en wees niet passief.

Als je niet kan leven van je salaris zoek een ander baan of praat met je baas, laat je baan niet jou beperken in je toekomst of je ontwikkeling! Ook ga er niet vanuit dat je je hele leven zou werken voor een en de zelfde baas, als je dat accepteert kijk dan wanneer het slim is om van job te switchen, meestal als je te lang wacht verlies je ook meer geld!

En er komt altijd een tijd dat de wegen scheiden ... als het goed is zal je baan je ambities niet kunnen bij houden .. of je bent te ver door gegroeid dus switch dan snel ...

En kijk ook naar je mogelijkheden in het buitenland..

en mensen die rond kunnen komen met 1500 euro bruto, dat is leuk voor hun, dat hoeft niet voor jou te gelden, jij zit in een ander situatie als hun.

[ Voor 6% gewijzigd door henrim123 op 25-01-2011 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 04:57
Ik vind de antwoorden redelijk off topic gaan in die zin dat er wordt gesuggereerd om te gaan bezuinigen, met werkgever te praten, of lease auto zo goedkoop is.....

TS wil gewoon extra centen verdienen om extra te sparen, prima. Als hij gewoon vaker wil stappen, ook prima. Zijn keus

Probeer het eens bij pizzatenten of shoarmatenten enzo die bezorgen. Die hebben vaak hulp juist in avonduren nodig. Geen geweldig loon maar als je echt wilt.... Taxi chauffeur wellicht, maar daar moet je denk ik meer uren voor willen maken

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Chief-XL schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:36:
Ik vind de antwoorden redelijk off topic gaan in die zin dat er wordt gesuggereerd om te gaan bezuinigen, met werkgever te praten, of lease auto zo goedkoop is.....

TS wil gewoon extra centen verdienen om extra te sparen, prima. Als hij gewoon vaker wil stappen, ook prima. Zijn keus

Probeer het eens bij pizzatenten of shoarmatenten enzo die bezorgen. Die hebben vaak hulp juist in avonduren nodig. Geen geweldig loon maar als je echt wilt.... Taxi chauffeur wellicht, maar daar moet je denk ik meer uren voor willen maken
Ben ik niet met je eens .

TS opent een topic waarin hij aangeeft dat hij moeite heeft om rond te komen van zijn huidige salaris.Je kunt dan wel een pizzakoerier baantje nemen naast die 40 uur , maar dan is het logischer dat hij eens kijkt waarom hij zo weinig overhoudt. En zeker of het salaris wat hij verdient toch wel past bij zijn opleiding en ervaring.

We geven gewoon tips in meerdere richtingen om TS aan meer geld te helpen. Alleen zeggen dat hij pizzakoerier maar erbij moet doen voegt niet echt wat toe imo. Alleen als we alle opties gehad hebben we we op zoek moeten naar een leuke bijverdienste / bijbaantje.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
Thnx voor de reacties!

Ik krijg in totaal 1300,-euro netto omdat mijn leasebak eraf gaat en ik ook mee doe aan de spaarloon regeling.
hier is zeker wel van rond te komen en als het moet kan ik denk ik wel 100 euro per maand besparen.

Ik wil echter ook per maand nog een leuk bedragje opzij leggen (spaargeld) waar ik in de toekomst nog iets aan heb en dan praat ik over 200,- euro per maand.

Ik wil vanaf volgende maand, 2x per week gaan studeren voor mijn microsoft certificeringen en ik heb 1x per week een paar uur gereserveerd om een cursus engels voor gevorden te gaan doen.

Ik zou echter ook graag nog iets in de avonduren doen of weekenduren. Ik dacht zelf aan een bedrijfje op te richten in webhosting ( heb een reseller account ) en het fixen van computers bij mensen thuis.

Dit hoeft dus echt niet veel tijd in beslag te nemen per week want ik weet dat er veel concurrentie is en dus minder klanten. Maar ik las in mijn contract het hoofdstuk over concurrentiebeding en daar staat dat ik zonder overleg geen bedrijf of tweede baan mag beginnen.

Maar wat ik wil gaan doen is heeft toch niks met concurrentiebeding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
' en daar staat dat ik zonder overleg geen bedrijf of tweede baan mag beginnen.'

Zoals je zelf aangeeft, dat heeft ALLES met het concurrentiebeding te maken ;)

Ongetwijfeld zullen ze er niet moeilijk over doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Mazdok schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:59:
Maar ik las in mijn contract het hoofdstuk over concurrentiebeding en daar staat dat ik zonder overleg geen bedrijf of tweede baan mag beginnen.

Dat is vrij standaard, en ook logisch naar mijn mening. Een werkgever wil zekerheid dat andere werkzaamheden niet ten koste gaan van je baan, op wat voor manier dan ook Als jij iets zou willen doen wat je huidige werkzaamheden niet zal schaden, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat je werkgever daar moeilijk om doet.

Dus als je een tweede baantje wil, gewoon even netjes vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Sc0rPi0N schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Een normaal gezin moet rond kunnen komen van 100 euro per maand. Voor 40 euro kun je toch een week eten als alleenstaande. (excl. invriezen van eten wat je over houdt )
Hm dit gaat mij als alleenstaande ook niet lukken denk ik, dat is 25 euro per week, 3,50 per dag voor 3 maaltijden? Ik probeer best veel te bezuinigen niet omdat dat moet maar gewoon omdat het kan maar 50euro/week ben ik toch wel kwijt aan eten/drinken enzo.
En dan tel je dingen als nuts voorzieningen niet mee die kosten ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ehm, niet naar bedoeld hoor, maar in dit voorbeeld gaan ze uit van 100 per maand voor "rondkomen". Nutsvoorzieningen (gas, licht, water) vallen daar mi niet onder, die zitten gemiddeld echt ruim boven de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Oh ik bedoel 100 euro per week.

Een alleenstaande zou dit denk ik met de zeker met de helft kunnen doen.

Die 100 euro is dan voor alle boodschappen en kleding. Zo zul je maar 1 keer in de maand wasmiddel moeten kopen enz. Het gaat dan meer om het feit dat sommige zich verloren pinnen en zo de controle verliezen op wat ze daarwerkelijk uitgeven.

[ Voor 56% gewijzigd door Frostbite op 25-01-2011 12:26 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40
Mazdok schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:59:
Thnx voor de reacties!

Ik krijg in totaal 1300,-euro netto omdat mijn leasebak eraf gaat en ik ook mee doe aan de spaarloon regeling.
hier is zeker wel van rond te komen en als het moet kan ik denk ik wel 100 euro per maand besparen.

Ik wil echter ook per maand nog een leuk bedragje opzij leggen (spaargeld) waar ik in de toekomst nog iets aan heb en dan praat ik over 200,- euro per maand.

Ik wil vanaf volgende maand, 2x per week gaan studeren voor mijn microsoft certificeringen en ik heb 1x per week een paar uur gereserveerd om een cursus engels voor gevorden te gaan doen.

Ik zou echter ook graag nog iets in de avonduren doen of weekenduren. Ik dacht zelf aan een bedrijfje op te richten in webhosting ( heb een reseller account ) en het fixen van computers bij mensen thuis.

Dit hoeft dus echt niet veel tijd in beslag te nemen per week want ik weet dat er veel concurrentie is en dus minder klanten. Maar ik las in mijn contract het hoofdstuk over concurrentiebeding en daar staat dat ik zonder overleg geen bedrijf of tweede baan mag beginnen.

Ik zit dit draadje met enige interesse te volgen... Niet dat ik in de avonduren wat wil gaan doen...
Alleen heb het tijden wel gedaan.

Wat ik me wel afvraag... Heb je een vriendin?
Als je 2x per week gaat studeren en één dag in de week een aantal uurtjes engelse cursus gaat volgen, vraag ik me ook af of je wel een sociaal leven hebt? Want als ik het zo lees hou je geen tijd over of wel?
Het maakt me niks uit hoor, alleen denk aan je zelf! Sport en/of ontspanning is ook erg belangrijk!
Werken moet je je hele leven nog.

Want bijvoorbeeld pc fixen in de avonduren voor particulieren, is een drama.
Als je het die avond niet klaar hebt, verwacht men dat je het zeker de volgende dag wel klaar hebt!
Althans dat is mijn ervaring in een ver verleden! ;-) Welke keuze maak je dan? Je microsoft certificeringen studie of je klant waar je een paar tientjes aan kan verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0rdy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 22:22
Het feit is dat je minder verdiend omdat je voor een detacheringsbureau werkt, die houden nl veel geld in.
Als ik jou was zou ik gewoon naar een andere baan zoeken, waar je ook mogelijkheden hebt tot opleiding.
Bij de meeste bedrijven verdien je een stukje meer dan 1950 EUR p/mnd

En als je dat risico niet wil nemen, moet je zorgen dat je zoveel mogelijk studies doet in je vrije tijd.
Dan kan je ook geen geld uitgeven, want je bent aan het studeren. Een baantje erbij geeft een hoop administratieve rompslomp en eigenlijk levert het niet op waarvoor je het allemaal doet.

Dus of meer certificaten halen of een andere baan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik weet niet waar jij op baseert dat je via een detacheringsbureau minder zou verdienen, maar in mijn branche is het juist andersom: in vaste dienst bij een gemeente verdien je tot € 1.000 bruto minder per maand dan wat je via een detacheerder kan verdienen. Hetzelfde geldt voor bijv. de zorg. Da's toch een behoorlijk bedrag lijkt mij.

Juist het feit dat je als gedetacheerder flexibeler en productiever moet zijn dan een vaste medewerker, maakt dat je een hoger salaris mag verwachten.

Ook zijn er meer dan voldoende detacheerders die meer doen aan opleiding dan gemeentes. Ik vind je reactie dus iets te kort door de bocht.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 26-01-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
Oculus schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:35:
[...]

Ik zit dit draadje met enige interesse te volgen... Niet dat ik in de avonduren wat wil gaan doen...
Alleen heb het tijden wel gedaan.

Wat ik me wel afvraag... Heb je een vriendin?
Als je 2x per week gaat studeren en één dag in de week een aantal uurtjes engelse cursus gaat volgen, vraag ik me ook af of je wel een sociaal leven hebt? Want als ik het zo lees hou je geen tijd over of wel?
Het maakt me niks uit hoor, alleen denk aan je zelf! Sport en/of ontspanning is ook erg belangrijk!
Werken moet je je hele leven nog.

Want bijvoorbeeld pc fixen in de avonduren voor particulieren, is een drama.
Als je het die avond niet klaar hebt, verwacht men dat je het zeker de volgende dag wel klaar hebt!
Althans dat is mijn ervaring in een ver verleden! ;-) Welke keuze maak je dan? Je microsoft certificeringen studie of je klant waar je een paar tientjes aan kan verdienen?
geen vriendin hier ;-)
Maar sociaal leven is er zeker wel en ik denk soms dat dat teveel aanwezig is. Wellicht wat minder doordeweeks met vrienden afspreken kan nieuwe poorten openen tot het behalen van certificeringen.

Zit zelf op fitness en voetbal en doe toch 2x per week fitness en op zaterdagmiddag voetballen, en dat blijft er zeker in!

Ik begrijp wat je bedoelt met het fixen van pc's. Wellicht wil ik iets te graag een soort van bedrijf starten maar ik denk daar maar mee te stoppen en me dit jaar te gaan richten op de microsoft certificeringen + taalcursus engels en wellicht spaans.

2/3 avonden per week lijkt me wel réeel. Zal in het begin lastig worden maar ik gaat er maar voor want anders blijf ik hangen in me ontwikkeling.

me doel is inderdaad om op den duur uit de detachering te gaan, maar in deze fase van me leven zit ik hier wel even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
Ik zou zeggen door studeren en baan veranderen ik leg 1500 euro netto opzij elke maand op een spaar rekening. Heb een drukke kantoorbaan als helpdesk medewerker.

; )
Mijn vaste lasten zijn astronomisch dus daar begin ik niet over, maar ik hou dus goed geld over elke maand.
Ik ga eerdaags trouwen en samen wonen dus mijn kosten zullen minder worden in de toekomst omdat mij toekomstige vrouw ook een leuk baan heeft en we de kosten delen.

Maar geld is relatief .. geloof mij.

ik verdiende ook niet veel met jou leeftijd, maar nu verdien ik redelijk tot goed, kan altijd beter natuurlijk
Blijf fitness doen ik heb het 13 jaar volgehouden heb er nu profijt van omdat mijn vriendin een halve marathon wilde lopen en ik gemakkelijk mee kon lopen

Het is goed dat je ander talen leert zodat het buitenland een mogelijk is voor je, ik zou zeggen kijk ook naar Aziatische talen, ik vindt dat Azië veel te bieden heeft als je wat ouder bent

[ Voor 33% gewijzigd door henrim123 op 26-01-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Chief-XL schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:36:

ik ben het wél met je eens. Ik heb ooit een soortgelijk topic geopend (Zinnig & eerlijk thuiswerk)en toen monde het ook uit in deze discussie. Beetje linkse trekjes van dit forum. (NOFI bdw, maar heel erg typisch naar mijn mening); "dit riekt naar kapitalisme en dat mag best minder"-attitude; zo komt het op mij over. Begrijp overigens wel dat iedereen wil helpen, maar soms is een antwoord op zijn vraag nuttiger dan deze discussie; ik ben er destijds niet meegeholpen i.i.g.

TS geeft aan extra te willen werken voor zijn stand van leven.....en nog te willen sparen ook. Tuurlijk kan hij rondkomen van 50eu per week, maar daar kiest hij bewust niet voor. Hij klaagt toch niet? Ik wou dat er meer mensen met deze instelling leefden dan alles gaan uitbezuinigen om dan 200p/m apart te kunnen zetten; en dat wat ze apart zetten nooit uitgeven, omdat dat niet in het bezuinigpatroon past 8)7

Maar zoek het vooral in avond werk bij de shoarmaboer, videotheek, klein kroegje (zonder absurde openingstijden), catering, koeriersdiensten, onderhoud pc's etc.
Bijles geven voor jongens die op het MBO moeite hebben in jouw vakgebied? Ondersteunende functie van een leraar?

Overigens is het bij mij nooit zover gekomen een 2e passende job te vinden. Maar ben toch wel op mijn pootjes terecht gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Seesar op 31-01-2011 21:02 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
henrim123 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:55:
Ik zou zeggen door studeren en baan veranderen ik leg 1500 euro netto opzij elke maand op een spaar rekening. Heb een drukke kantoorbaan als helpdesk medewerker.
Je kunt van je salaris als helpdeskmedewerker 1500 euro netto per maand sparen? Woon je dan nog thuis? Nofi, maar dit lijkt me wel wat veel.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

P_de_B schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Je kunt van je salaris als helpdeskmedewerker 1500 euro netto per maand sparen? Woon je dan nog thuis? Nofi, maar dit lijkt me wel wat veel.
ik verdien als hbo-er, 27 jaar nu net 1500 netto totaal.......reken uit je winst. Ben blij als ik nu 300 euro apart kan zetten.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 07:32
Kijk eens of je taxi chauffeur kunt worden voor in de weekends.

Nadeel: Niet altijd het leukste volk in de taxi. Drank enz.
Voordeel: Veel fooien.

[ Voor 36% gewijzigd door Snelle Henkie op 01-02-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik zou gewoon kijken of je freelance wat werk ernaast kan doen. Nadeel van een tweede baan naast je eerste is dat je weer een tijd/prestatieverplichting aangaat. Je moet van X tot Y werken, en als je dat niet doet dan gooien ze je er gewoon uit. Daarbij is het zo dat als je 's avonds gaat werken het dus kan zijn dat je eerste werkgever je aan gaat spreken op het functioneren op je eerste baan.

Als je gewoon freelance wat werk er naast doet, en hierover open kaart speelt met je werkgever, dan kan je en zelf je tijd indelen, en omdat je open kaart speelt kan hij er niet echt meer een zaak van maken of zo.

Ook verdient dit natuurlijk wat beter, en je kan enkele van je leuke aanschaffen die je dan toch doet, btw kan aftrekken en dat je die ook als kosten kan aftrekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan GSM / laptop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 04:57
Seesar schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:01:
[...]

ik ben het wél met je eens. Ik heb ooit een soortgelijk topic geopend (Zinnig & eerlijk thuiswerk)en toen monde het ook uit in deze discussie. Beetje linkse trekjes van dit forum. (NOFI bdw, maar heel erg typisch naar mijn mening); "dit riekt naar kapitalisme en dat mag best minder"-attitude; zo komt het op mij over. Begrijp overigens wel dat iedereen wil helpen, maar soms is een antwoord op zijn vraag nuttiger dan deze discussie; ik ben er destijds niet meegeholpen i.i.g.

.
Grappig, dat was ook mijn observatie. Ik weet niet of het ook typisch Nederlands is. Beetje "ons ben zuunig" mentaliteit waar op zich helemaal niets mis mee is maar niet voor iedereen hoeft te gelden.

Concurrentiebeding KAN een obstakel zijn maar als je iets heel anders doet dan je normale baan zullen ze in de praktijk nooit moeilijk doen, Het zou heel anders zijn bv als je voor een webdesigner werkt en daarnaast je eigen bedrijfje in webdesing start in de avonduren.....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het is helemaal niet een ons ben zunig mentaliteit (althans niet bij mij), maar gewoon iets verder kijken dan je neus lang is. TS zit in een loonregio waarin je als je meer gaat verdienen 80% inlevert aan minder ontvangen toeslagen. Dat betekent dat je je tijd veel nuttiger in kan zetten dan als pizza koerier (lekkere CV builder) of taxi chauffeur; namelijk op school. Op de korte termijn betekent dat weer dat er wat bezuinigd moet worden wil hij wat extra geld beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ga via Marktplaats, Speurders en Ebay handelen in zaken waar je verstand van hebt. Of zoek een bijbaan in een toko waar je zelf ook graag komt, zodat je misschien nog wat voordeel hebt van personeelskorting.

Ik begrijp heel goed dat iemand er een 2e baantje naast neemt. Ik zou me goed voor kunnen stellen dat ik vanwege een bepaald doel (huis kopen, (studie)schulden aflossen, trouwerij met big ass huwelijksreis) een tijd in een taxi ga zitten in de avonduren. Of mijn leaseauto daarvoor gebruik, maar dat overleg ik dan niet met mijn werkgever :) Freelance tuinman lijkt me ook wel geschikt, een paar onderhoudscontractjes waar je wekelijks komt gras maaien, snoeien, bolletjes planten en zo. "Hallo bejaarde, zal ik uw tuin onderhouden zodat u hier kunt blijven wonen?"

Anyway, je certificeringen zijn het belangrijkst. Marges of massa.

Wil je echt veel geld verdienen dan moet je de tijd die je wilt werken investeren in iets wat makkelijk en low budget schaalbaar is. Leer Chinees, Joomla een website met Google ads en plagieer er dagelijks wat controversiële content op.

Succes!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik zou als je al een 2e baan wilt heel goed gaan kijken wat voor werk je wilt doen en heel belangrijk welke periode en hoeveel uren. Ik heb tijdens mijn stage een bijbaan erbij gehad en moet zeggen dat dat na 7 maanden toch echt begon op te breken. Ik werkte effectief iets van 50uur exl reistijd dus het was echt werken eten en slapen en zondag rustdag ( en na zo'n week kan je dat rusten vrij letterlijk nemen )

Als je iets doet zorg dan dat het iets kleins is wat je in het weekend erbij kan doen op een middagje/ochtendje en niet de hele zaterdag. Avonden zijn ook niet erg handig want als je een keer file hebt oid dan loop je meteen te stressen.

Maar misschien is het verstandiger om je uitgaven eens op een rijtje te zetten in excel en kijken wat daar vast van is en of je daarin kan knippen, dingen downschalen internet niet 100mb maar 50mb bijvoorbeeld, misschien niet die 100 TV zenders die je toch niet allemaal kijkt maar 50. Persoonlijk zou ik dat aanraden omdat je toch wel iets zal willen doen naast werken en dat met een dubbele baan erg lastig gaat worden.
Pagina: 1