Waarom wil je dat?
Ik gebruik zelf Postfix en daar staat een mailtje zelden meer dan een paar seconden in de queue (dat zal voor sendmail niet veel anders zijn, vermoed ik). En in de gevallen waarin het er wel langer staat, is de ontvanger onbereikbaar en is het dus erg handig dat hij het een tijdje later nog eens gaat proberen.
Stel dat je bak crasht of de stroom uitvalt oid nadat het mailtje geaccepteerd is door sendmail en voordat het verzonden is, dan zou je je mailtje kwijt zijn als het niet in de queue gezet was.
Ik gebruik zelf Postfix en daar staat een mailtje zelden meer dan een paar seconden in de queue (dat zal voor sendmail niet veel anders zijn, vermoed ik). En in de gevallen waarin het er wel langer staat, is de ontvanger onbereikbaar en is het dus erg handig dat hij het een tijdje later nog eens gaat proberen.
Stel dat je bak crasht of de stroom uitvalt oid nadat het mailtje geaccepteerd is door sendmail en voordat het verzonden is, dan zou je je mailtje kwijt zijn als het niet in de queue gezet was.
"This is the noise that keeps me awake."
Hmm, volgens mij heb je erg vreemde settings als je mail eerst in de queue gezet wordt! In mijn geval staat de mail hooguit 2 seconden in de queue als het om een snelle provider gaat en anders langer maar de tijd dat de mail daadwerkelijk in de queue staat is zeer klein.
Maar geef eens meer details over de situatie(s) anders kan niemand er een nuttige reply geven.
Maar geef eens meer details over de situatie(s) anders kan niemand er een nuttige reply geven.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ja de mail mag wel even in de queue staan, maar moet wel automatisch verstuurd worden. Het moet dus niet zo zijn dat ik handmatig de queue moet leeg maken.
En wat voor informatie heb je nodig?
Sendmail wordt bijvoorbeeld zo opgestart:
if test -z "$SENDMAIL_ARGS" ; then
SENDMAIL_ARGS="-bd -q -om"
fi
Er stond eerst achter die -q 30m (dus pas na 30 minuten versturen) Dat heb ik weggehaald en vervolgens sendmail opnieuw gestart. Maar het werkt nog steeds niet goed. Ik heb ook al een paar andere parameters geprobeerd.
Iemand een idee???
En wat voor informatie heb je nodig?
Sendmail wordt bijvoorbeeld zo opgestart:
if test -z "$SENDMAIL_ARGS" ; then
SENDMAIL_ARGS="-bd -q -om"
fi
Er stond eerst achter die -q 30m (dus pas na 30 minuten versturen) Dat heb ik weggehaald en vervolgens sendmail opnieuw gestart. Maar het werkt nog steeds niet goed. Ik heb ook al een paar andere parameters geprobeerd.
Iemand een idee???
maak er eens -q1m van ? moet volgens aan elkaar worden geschreven
Geprobeerd maar ze blijven nog steeds in de mail queue staan (/var/spool/mqueue).
Pas bij het handmatig legen van die queue worden de mails goed verstuurd.
Pas bij het handmatig legen van die queue worden de mails goed verstuurd.
/usr/sbin/sendmail -bd -q15m
Dit haal ik uit me config script! en dit werkt dus wel op me distro (Slackware)
Dit haal ik uit me config script! en dit werkt dus wel op me distro (Slackware)
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Staat je virtusers goed?
Ik had het zelfde probleem en bij mij bleek dat mijn virtusers niet goed stond
Ik had het zelfde probleem en bij mij bleek dat mijn virtusers niet goed stond
If it bleeds, it can be killed!
Pagina: 1