Wordpress: Get meesturen in URL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Hallo allemaal,

Ik heb in Wordpress de volgende structuur voor mijn permalink ingesteld: /%category%/%postname%/
Dit heb ik gedaan om mijn website Google vriendelijke URL's te geven ipv url's als www.***.com/?p=9

Nu werkt dat allemaal vlekkeloos. Alleen ben ik nu bezig met het programmeren van een bestelpagina en dat gaat niet helemaal goed. Op deze bestelpagina wil ik aan de hand van een GET in de URL kijken wat voor bestelling men wil plaatsen. Maar als ik een GET wil meesturen in de link resulteert dat in een 404 error pagina.

Ik heb een pagina www.***.com/particulier/bestellen/ gemaakt, maar zodra ik daar ?p=75 achter plak krijg ik een 404 error pagina. Zonder werkt de pagina gewoon goed. Ik kan niet gebruik maken van POST, omdat ik dan mijn gehele layout verknal :P Ik heb op het internet namelijk al gezocht of ik een post kan versturen mbv een a-tag, maar dat kan blijkbaar niet. En ik moet gebruik maken van een a-tag, wegens omstandigheden.

Weet iemand hoe ik alsnog een GET mee kan sturen?

[ Voor 9% gewijzigd door Storm90 op 24-01-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Meestal is het dan gebruikelijk om de URL als volgt te maken: www.***.com/particulier/bestellen/p/75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
HuHu schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:50:
Meestal is het dan gebruikelijk om de URL als volgt te maken: www.***.com/particulier/bestellen/p/75
Dan krijg ik ook een 404 error pagina.

Ik heb een oplossing gevonden om met een a-tag een form te submitten. Gewoon met behulp van javascript, maar ik wil graag dat als er een enkele gebruiker is zonder javascript enabled, toch kan bestellen. Dus dat is helaas geen oplossing...

[ Voor 32% gewijzigd door Storm90 op 24-01-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hoe heb je die vriendelijke urls voor elkaar gekregen? Waar komen al die requests binnen? Hoe worden ze naar de juiste pagina geleid? Als ik je verhaal zo hoor gebruik je een of andere brakke rewrite rule die nogal wat meer aanpast dan echt nodig is.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
MueR schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:59:
Hoe heb je die vriendelijke urls voor elkaar gekregen? Waar komen al die requests binnen? Hoe worden ze naar de juiste pagina geleid? Als ik je verhaal zo hoor gebruik je een of andere brakke rewrite rule die nogal wat meer aanpast dan echt nodig is.
De vriendelijke urls kun je in de settings aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://www.shoutmeloud.com/wp-content/uploads/2009/07/wordpress-permalink1.png

Die van mij is als volgt opgebouwd: /%category%/%postname%/

Dit is de .htaccess van Wordpress:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
AddHandler x-httpd-php5 .php
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Ik weet niet of het mogelijk is een aparte regel aan te maken voor de bestelpagina?

[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 24-01-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja, dat is mogelijk. Maar waarom zou je? Je zal in de wordpress source moeten duiken om te kijken waar die 404 wordt gegooid en hoe je dat op kan lossen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Maak je gebruik van een e-commerce plugin of hoe steek je dit in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
MueR schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:16:
Ja, dat is mogelijk. Maar waarom zou je? Je zal in de wordpress source moeten duiken om te kijken waar die 404 wordt gegooid en hoe je dat op kan lossen.
Ben al een paar uur op internet aan het zoeken, maar Wordpress heeft hier zelf geen oplossing voor. Althans niet wat bekend is. Op fora van Wordpress zijn er een aantal mensen die dezelfde vraag stelde maar geen werkend antwoord hebben gekregen. En ik ben niet zo'n goede programmeur dat ik een oplossing kan vinden door de source van Wordpress te bestuderen. Vandaar dat ik ook hier deze vraag stel.
Maak je gebruik van een e-commerce plugin of hoe steek je dit in elkaar?
Ik maak geen gebruik van een e-commerce plugin. Aangezien het maar om een paar producten gaat die ik verkoop en dus geen uitgebreide webshop wordt, leek het mij geen slecht plan om de bestelpagina zelf te programmeren. Bovendien kan ik het dan zo gebruiksvriendelijk maken als ik zelf wil. De beste e-commerce plugin binnen Wordpress is namelijk Shopp en die zit nog in de ontwikkelingsfase. Vol met fouten en er ontbreekt gewoon veel te veel.

EDIT: Op tbforum kwamen ze zojuist met een oplossing. Blijkbaar had ik een get gebruikt dat al door Wordpress in beslag is genomen. Door de get te veranderen naar iets als ?bestel=product, werkt het nu wel!

[ Voor 44% gewijzigd door Storm90 op 24-01-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Je kan Wordpress de omgeschreven url opvragen van een artikel, als je die meestuurt dan zou het keurig moeten werken. Volgens mij is dat deze functie: http://codex.wordpress.org/Function_Reference/get_permalink. Weet niet over je producten ook blogposts zijn om het zo maar te zeggen, of pagina's, maar dit is denk ik wat je zoekt.

// too late en blijkbaar te snel gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door wackmaniac op 24-01-2011 14:53 . Reden: te snel gelezen ]

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1