Toon posts:

Nieuwswaarde 3G iPad in China

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Chinese mobiele aanbieder China Unicom gaat mogelijk de iPad met 3g-functionaliteit op de Chinese markt brengen. De Chinese autoriteiten hebben de iPad inmiddels goedgekeurd. Nu verkoopt Apple in China alleen de wifi-versie.
nieuws: 'China Unicom gaat 3g-versie iPad verkopen'

Wat is hier precies de nieuwswaarde van voor ons?

In de leader wordt zelf al gezegd: "mogelijk op de markt komt". Luister, evt. een artikeltje als die is verschenen in China a la (maar zelfs dat zou ik niet boeiend vinden). Maar het gaat er niet meer over dan "mogelijk" op de Chinese markt. Er is veel boeiender nieuws!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 11:17 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
China is een markt die voor Apple enorm van belang is/wordt en het is opvallend dat het bedrijf relatief snel met de 3G-iPad op de Chinese markt kan komen, aangezien dit voor de iPhone heel wat moeite heeft gekost, zie onder andere nieuws: Chinese provider wil iPhone zonder wifi en umts. Het meest spetterende nieuwsje van de dag is het niet, maar nieuwswaarde is er wel.

Verwijderd

Met die redenatie heeft alles nieuwswaarde...
Maar de vraag is niet of het nieuwswaarde in dergelijk brede zin heeft, maar of het nieuwswaarde voor je tweakers publiek heeft. En ik zie toch echt niet in wat voor nieuwswaarde dit voor ons heeft...

En dan nog... ik zou eerder zeggen dat het niet verschijnen van de iPad in China nieuws is. Maar niet dat het wél verschijnt. Want dit is wat je mag verwachten.