Internetfilter opzetten middels OpenDNS

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 07:10
Situatie; 5 computers in een netwerk met 1 SBS 2003 server(AD, DHCP).
2 computers mogen internetten zonder restricties en de overige 3 computers mogen alleen op websites komen die in de whitelist staat.

Een extra server is sowieso ongewenst en een proxy is ook niet de gewenste oplossing.
Ik heb hiervoor overna zitten denken en OpenDNS leek mij de perfecte oplossing.
Echter hoe dit goed in te stellen? Wanneer ik de OpenDNS server invoer in de SBS server, dan hebben alle gebruikers last van de restricties die door OpenDNS worden opgelegd. Het mooiste zou dus zijn als ik de DNS per client kon wijzigen. Het probleem wat je dan weer krijgt is dat het enorm lang duurt voordat de clients zijn ingelogd op de server, vanwege onjuiste DNS instellingen.

Volgens Google is dit simpelweg niet mogelijk, misschien dat iemand anders hier een andere oplossing weet?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Nee, dit is niet de oplossing die je zoekt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom is een proxy niet de gewenste oplossing. Dit lijkt mij namelijk echt de enige goede optie.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je al een SBS server gebruikt, wat is dan precies het argument om daarop geen proxy te draaien ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

basproffesional schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:28:
Situatie; 5 computers in een netwerk met 1 SBS 2003 server(AD, DHCP).
2 computers mogen internetten zonder restricties en de overige 3 computers mogen alleen op websites komen die in de whitelist staat.

*knip*
2 AD-policies maken en klaar?

Je zegt alleen niet "waar" de whitelist wordt bijgehouden...

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2011 10:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 07:10
MAX3400 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:31:
[...]

2 AD-policies maken en klaar?

Je zegt alleen niet "waar" de whitelist wordt bijgehouden...
OpenDNS biedt in de betaalde versie een optie om alle domeinnamen te blokkeren behalve een aantal die in een Whitelist staan. Ik ken zelf overigens niet de mogelijkheid om in je AD policies aan te maken voor internet restricties, even Googlen.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
een ISA server voor op SBS 2003 doet precies wat jij wil, voor de hoe en wat daarvan is google een goed startpunt. Afhankelijk van je smaakje SBS 2003 zit ISA server dr al bij (wel in premium, niet in standard)

*edit*
afhankelijk van hoe handig je overige gebruikers zijn, en of ze nog gebruik maken van een andere browser dan IE, hier een leuke, maar niet zaligmakende GPO instructie:

http://www.smart-x.com/?categoryid=171&articleid=149

*edit2*
en hier iets moeilijker, maar wel robuuster dmv ipsec: http://www.petri.co.il/bl...w_intranet_with_ipsec.htm

[ Voor 48% gewijzigd door nielsl op 25-01-2011 01:46 ]

Pagina: 1