Toon posts:

Laptop cooling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht. Het is een HP Pavillion Dv7-4040ed (17.3 inch). Nu speel ik veel spelletjes zoals World of Warcraft en Call of Duty erop en me laptop begint aardig heet te worden. Ik denk erover om iets te kopen zoals een cooling pad of iets anders dat goed werkt. Ik heb een paar uurtjes gegoogled voor een goeie cooling pad maar er zijn er zoveel dat ik geen flauw idee heb welke ik moet kopen. Ik heb ook nog iets anders gevonden dat heet een heatshift (http://www.amazon.com/The...ift-17-Inch/dp/B001IZLGCW) en mijn vraag is, wat is beter ? Een heatshift of cooling pad ?
Deze cooling pad (http://www.amazon.com/Zal...SFT0Y/?tag=sdhrhiaiaa1-20) heb ik gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of is er een betere ?

Alvast bedankt,
Regax. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee...

Waar is de laptop? Op een gladde tafel? Op een dik tapijt? In een hoek? Er zijn verschillende factoren waarom een laptop warm wordt (zie handleiding) maar over het algemeen is de airflow in een laptop al vrij beperkt en als je dat nog eens gaat beperken door de omgeving, wordt 'ie nog warmer.

Heb je al geprobeerd de laptop op 4 flessendoppen te zetten en te kijken of dan de temperatuur ook zo hoog oploopt? En misschien ook nuttig "waar" wordt de laptop warm? Als je veel gamet, kan je je voorstellen dat inderdaad de GPU en/of CPU erg warm worden. Koelt 'ie wel weer snel af als je niet meer een spelletje speelt en teruggaat naar Windows?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-01 20:38
De heatshift lijkt een passieve koeling en cooling pad is actieve koeling. Passieve koeling is een verdeling (en dus vermindering) van warmte op basis van warmtegeleidend materiaal. Actieve koeling gebruikt fans om koele lucht te leveren naar wartegeleidende onderdelen. Hier is dus stroom voor nodig (meestal via USB)

Actieve koeling met fans werkt in de meeste gevallen het beste maar hierbij moet je een USB aansluiting afstaan, het is meestal zwaarder en je moet het geluid van zoemende fans accepteren.

edit: Zie ook wat max3400 zegt want dat kan soms nog beter werken dan extra koeling ;)

[ Voor 8% gewijzigd door X-ecutioner op 24-01-2011 10:27 ]

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

HeatShift Technology®:

The unique cooling crystals used in the HeatShift Technology absorb the heat from a laptop computer. Once absorbed, the crystals dissipate the heat to cooler areas in the laptop by melting into a gel. When the laptop is cooled or not being used, the gel changes back into a solid form.

Award winning patented cooling technology:

•Cools laptops by more than 10 degrees Fahrenheit
•Prolongs battery life and laptop life
•Reduces carbon footprint
•Helps bring the laptop to comfortable operating temperatures
•Prevents laptop heat from affecting your work
•Cools faster and quieter than fan-based USB devices
•Does not build or blow harmful dust onto your laptop computer
•Cools using no excess power or fans
•Cooling crystals require zero maintenance or refrigeration
•Grooved channels optimize airflow

10 fahrenheit is nou niet echt coolen in mijn ogen.. maar het ziet er wel comfortabel uit

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Verwijderd

Een cooling pad werkt naar mijn mening wel redelijk, over een heatshift kan ik helaas geen uitspraken doen. Je zou wel kunnen kijken of je bijv. een koperen plaatje op je processor kan zetten, dat maakt ook al iets uit qua warmte.

Sowieso zal je laptop altijd wel redelijk warm worden door games, de meeste laptops zijn er niet echt op gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties :) Als ik vanavond thuis ben ga ik even kijken of het beter gaat met flessendoppen eronder :) Ik heb de laptop op een gladde tafel en als ik stop met een spelletje is hij redelijk snel weer terug naar de normale temperatuur. Ik laat vanavond nog wel even weten of het beter gaat.
Pagina: 1