Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit met een beetje suf probleem:
Ik weet niet hoe ik het lettertype voor mijn toestel moet veranderen.

Ik wil mijn toestel doorgeven aan mijn vader, maar deze heeft een leesbril en het zijn toch wel wat kleine lettertjes.
Nu zoek ik een manier of app die de letters een tikkie kan vergroten.

In de app spare parts zit een optie om het lettertype te vergroten, maar dit werkt alleen binnen de app zelf en als je er weer uitgaat is de instelling verdwenen. Heel jammer.
Ik heb aardig wat gegoogled, maar niets kunnen vinden. Bijna overal wordt naar spare parts verwezen, waar de vragensteller het probleem bevestigt dat deze de instelling niet opslaat. Of er worden alternatieven genoemd (Chompsms, K9 mail, etc), maar ik zie het liever systeembreed veranderd.

Het betreft een geroote HTC Dream met Cyanogenmod 6.1, waar Android 2.2 (Froyo) op draait.

Iemand een suggestie? Of een tip in welke hoek ik zou moeten kijken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
anandus schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:10:
Iemand een suggestie? Of een tip in welke hoek ik zou moeten kijken?
Je zou de DPI waarde kunnen veranderen, bijvoorbeeld op deze manier.

Nickname does not reflect reality

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Je zou de DPI waarde kunnen veranderen, bijvoorbeeld op deze manier.
Heel erg bedankt!

Met het tooltje LCDDensity for Root kan ik inderdaad heel makkelijk de 'resolutie' aanpassen ermee.
Het is, met aangepaste DPI, duidelijk niet hoe het bedoeld is, maar het doet wel wat ik wil :)

Denk dat dit de best haalbare oplossing is, tenzij iemand anders nog een goede suggestie heeft?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu