Rel Quake II vergelijkbaar met GIgaworks S750 sub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 14:59
Sinds kort heb ik een nieuwe speakerset gekocht (jamo s606HCS3), ik mis alleen een beetje de diepe bass die ik met mijn Creative Gigaworks s750 wel had. Mijn plan is nu om een subwoofer te kopen, nou is mijn vraag is een REL Quake II vergelijkbaar met een Gigaworks s750 subwoofer?

Ik ben al druk wezen googlen maar daar kwam het ook niet helemaal uit, want op hifi en ht forums komt de REL er niet super uit maar op sites als vergelijk.nl komt hij er wel weer heel goed uit.

Graag zou ik jullie advies hier bij willen hebben, is er iemand die beide kent?

Receiver:
Pioneer VSX920

Speakers:
Jamo s606HCS3

Ruimte waar hij komt te staan:
Studentenkamer van 20m2

[ Voor 8% gewijzigd door atomic frogger op 24-01-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08
Al eens naar de BK subwoofers gekeken?

Daarnaast zou ik zelf meer waarde hechten aan de fora dan aan pauper sites als vergelijk.nl ;)

http://www.ra-subwoofers.nl/

[ Voor 64% gewijzigd door KillaZ op 24-01-2011 09:00 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
inderdaad, sites als vergelijk of kieskeurig zitten vooral vol met mensen die iets hebben besteld en zo blij zijn dat ze wat nieuws hebben dat ze overal een 10 voor geven, verder ontbreekt het de meeste daarvan ook aan een fatsoenlijk referentie kader, kort samengevat, dus niet echt iets waar je wat aan hebt. Ik merk aan mezelf dat ik het meestal wel redelijk eens ben met whathifi, ik zou daar eens kijken welke sub's ze 5 of 4 sterren geven in je budget. Overigens denk ik dat een rel quake wel wat beter moet kunnen dan de sub van gigaworks s750, ik denk dat de jamo sub210 dat al doet;).

[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 24-01-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
KillaZ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:58:
Al eens naar de BK subwoofers gekeken?

Daarnaast zou ik zelf meer waarde hechten aan de fora dan aan pauper sites als vergelijk.nl ;)

http://www.ra-subwoofers.nl/
Als ik zo de reviews lees, komt BK Gemini II beter uit de test dan de REL en de BK heeft wel een zeer aantrekkelijke prijs. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
KAdrifter schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:28:
inderdaad, sites als vergelijk of kieskeurig zitten vooral vol met mensen die iets hebben besteld en zo blij zijn dat ze wat nieuws hebben dat ze overal een 10 voor geven, verder ontbreekt het de meeste daarvan ook aan een fatsoenlijk referentie kader, kort samengevat, dus niet echt iets waar je wat aan hebt. Ik merk aan mezelf dat ik het meestal wel redelijk eens ben met whathifi, ik zou daar eens kijken welke sub's ze 5 of 4 sterren geven in je budget. Overigens denk ik dat een rel quake wel wat beter moet kunnen dan de sub van gigaworks s750, ik denk dat de jamo sub210 dat al doet;).
Het is geen super goede subwoofer van Gigaworks, ik ging er wel eigenlijk wel van uit dat de REL beter zou zijn maar of het nou echt grote verbetering is dan even de vraag. De ruimte waar het in komt te staan is maar een studentenkamer van 20m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat de subwoofer die bij de Creative Gigaworks s750 er eentje is met een basreflexpoort. Hierdoor krijg je een heel andere sound dan uit een gesloten subwoofer zoals de Rel Quake II. Waar de subwoofer van de Creative Gigaworks s750 veeal boemerig zal klinken zal de Rel Quake II het laag wat subtieler, maar wel strakker weergeven. Welke van de twee de voorkeur geniet is aan jou natuurlijk. Maar voor het geld wat je kwijt bent aan een Rel Quake II heb je ook andere leuke merken, BK is er één van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
Ja! Tuurlijk is een REL beter (lees zuiverder/stabieler) dan een creative. De vraag is of jij het mooier vindt klinken
en integreren binnen je eigen set. Stop dus met het lezen van reviews om daarop je oordeel te baseren.

Breng een bezoekje aan de hifiboer (geen mediamarkt/saturn) en luister!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 11:04

Hokkie

Hello

Nog beter zou zijn als je bij die hifiboer 2 subs leent (op basis van zijn advies/demo) en dan thuis het verder beoordeeld. Vervolgens laat je een thuis staan en de ander breng je terug. Eigen set en ruimte erg belangrijk, zeg ik... ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ga ook uitproberen hoe de subwoofers op verschillende plekken in de kamer klinken, de plek van de subwoofer maakt heeeeel veel uit hoe hij klinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 24-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

TBTL schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:58:
Ga ook uitproberen hoe de subwoofers op verschillende plekken in de kamer klinken, de plek van de subwoofer maakt heeeeel veel uit hoe hij klinkt.
Plaatsing sub, vind ik echter maar op 1 plek kunnen/moeten. Dat is rechts voor, waarom? Een bassist zit in een orkest namelijk altijd rechts van een dirigent, daarom. Bij muziek zal een sub op andere plaatsen in een woonkamer niet "natuurlijk" klinken... Voor films is het misschien minder relevant...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:23
Hokkie schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:36:
[...]

Plaatsing sub, vind ik echter maar op 1 plek kunnen/moeten. Dat is rechts voor, waarom? Een bassist zit in een orkest namelijk altijd rechts van een dirigent, daarom. Bij muziek zal een sub op andere plaatsen in een woonkamer niet "natuurlijk" klinken... Voor films is het misschien minder relevant...
Een goed ingestelde subwoofer en de juiste crossover op de receiver hoor je uberhaupt niet te kunnen plaatsen, dit is dus geen goed advies. Daarnaast is het LFE kanaal niet stereo, dus een bassist virtueel plaatsen zul je vanuit je gewone speakers moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ossi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:32:
[...]

Een goed ingestelde subwoofer en de juiste crossover op de receiver hoor je uberhaupt niet te kunnen plaatsen, dit is dus geen goed advies. Daarnaast is het LFE kanaal niet stereo, dus een bassist virtueel plaatsen zul je vanuit je gewone speakers moeten doen :)
Ben ik het niet mee eens, omdat je de sub niet snel alleen op sublaag afstelt. Dit valt en staat met de grote van de speaker en de "juiste" overlapping tussen de verschillende frequentiegebieden. Daarnaast is het erg moeilijk om een sub alleen op het gehoor goed te kunnen afstellen, vaak heb je hiervoor meetinstrumenten voor.

Voorbeeld: vaak doet een sub ook flink mee als een drummer een basskick laat horen. Los van of dit juist is of niet (qua afstelling), zal in 95% van alle subs in de wereld zo zijn afgesteld. Dit is blindelings te horen EN te plaatsen. Dan zal je het mij eens moeten zijn dat, als je de sub naast de bank zet (links achter ofzo), dit niet klinkt.

Ik heb veel subjes gehad, zelfs meerdere in mijn opstelling, dit resulteerde dat als je 1 sub hebt rechts voor de beste keus was. Maar van mijn part plaats je de sub in de wc, het is een advies, doe er mee wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:49
Ik heb nu een tijdje de BK XXLS 400 nadat ik eerst wilde gaan voor een Rel Quake II. De BK heeft naar mijn mening een veel betere prijs/kwaliteit verhouding. Dus als je budget reikt tot 550-600 Euries dan zou ik de BK zeker meenemen in je afweging.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:23
Hokkie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Ben ik het niet mee eens, omdat je de sub niet snel alleen op sublaag afstelt. Dit valt en staat met de grote van de speaker en de "juiste" overlapping tussen de verschillende frequentiegebieden. Daarnaast is het erg moeilijk om een sub alleen op het gehoor goed te kunnen afstellen, vaak heb je hiervoor meetinstrumenten voor.

Voorbeeld: vaak doet een sub ook flink mee als een drummer een basskick laat horen. Los van of dit juist is of niet (qua afstelling), zal in 95% van alle subs in de wereld zo zijn afgesteld. Dit is blindelings te horen EN te plaatsen. Dan zal je het mij eens moeten zijn dat, als je de sub naast de bank zet (links achter ofzo), dit niet klinkt.

Ik heb veel subjes gehad, zelfs meerdere in mijn opstelling, dit resulteerde dat als je 1 sub hebt rechts voor de beste keus was. Maar van mijn part plaats je de sub in de wc, het is een advies, doe er mee wat je wilt.
Je hebt gelijk dat lang niet iedereen de sub alleen gebruikt voor sublaag en dus de sub eerder aan te wijzen is. Desondanks maakt een subwoofer geen gebruik van stereo en dus maakt het niet uit of je hem nu voor aan links of rechts neer zet. Hetgeen wat het meeste uitmaakt is de akoestiek in de kamer. Als de sub ook de melkpakjes moet ondersteunen moet je hem inderdaad wel vooraan zetten en naar mijn mening links/rechts/centraal maakt niet uit.

Bk xxls is idd een ergt goede sub voor het geld!! Staat ook op mijn verlanglijstje, helaas zal ik de buren niet blij maken er mee :)
Pagina: 1