Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Power light acer m7720 uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
hallo,

Min of meer naar aanleiding van dit topic vroeg ik mij af of het mogelijk is om het lichtje van de power on/off knop (softwarematig?) uit te zetten. Ik ben namelijk in het bezit van een acer m7720 en wanneer de pc uit staat gaat het lichtje constant aan en uit (blijft branden als de pc aanstaat). Dit irriteert mij mateloos (aangezien de hele kamer om de seconde verlicht is) en ik dek het lampje dan ook altijd af 's avonds.

Ik had me eerder nooit gerealiseerd dat dit misschien was in te stellen tot ik het eerder genoemde topic zag. In dat topic word niet hetzelfde besproken, maar ik wou de moed nog niet opgeven :). In het configuratiescherm kon ik het (nog) niet vinden en ook google levert niet echt bruikbaar resultaat. Daarom vroeg ik me af of er tweakers zijn met dezelfde of vergelijkbare problemen (en oplossingen)?

P.s, de pc van het stroom halen schakelt het licht uit, maar ik heb vrij weinig zin om dagelijks onder mn bureau te kruipen :-), dus dat is geen optie.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Is het niet zo dat deze dit alleen doet in standby?
Anders even kast los halen en het stekkertje los maken.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 11:03
Je laptop staat dus in de stand-by en niet uit.

Uit zetten doe je door onder de start knop op de |> (dropbox) button te klikken en daar afsluiten te selecteren.

Standaard staat in Vista (voor laptops) 'standby' geprogrammeerd.
Je kunt dit aanpassen door in het configuratie scherm, of via eigenschappen van de startknop (rechts-klik) een andere optie te selecteren voor de aan/uit knop.
In jou geval dus afsluiten.
:)

• oldsql
.Maarten schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:54:
Is het niet zo dat deze dit alleen doet in standby?
Anders even kast los halen en het stekkertje los maken.
Hm, er is geen softwarematige oplossing voor dit probleem? Als ik namelijk de kast losmaak vervalt de garantie (als ik die nog heb :) ), bovendien heb ik verder geen ervaring mee? Overigens ben ik er wel zeker van dat de pc ook echt uit staat, dus niet standby.
Flexboy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:23:
Je laptop staat dus in de stand-by en niet uit.

Uit zetten doe je door onder de start knop op de |> (dropbox) button te klikken en daar afsluiten te selecteren.

Standaard staat in Vista (voor laptops) 'standby' geprogrammeerd.
Je kunt dit aanpassen door in het configuratie scherm, of via eigenschappen van de startknop (rechts-klik) een andere optie te selecteren voor de aan/uit knop.
In jou geval dus afsluiten.
:)
Allereerst gaat het hier om een pc (kast) en niet over een laptop :). En ja, ik weet zeker dat de pc uit staat en zelfs dan blijft het lampje branden. Het maakt trouwens ook niet uit hoe ik de pc uit zet (via aan/uit knop of startknop -> afsluiten), het lampje blijft knipperen. Bovendien staat afsluiten ook geselecteerd bij de door jou beschreven manier (en nog blijft het lampje branden :)).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Kast open maken, lampje loshalen... dat is de beste manier. Het openmaken van de kast doet normaal gesproken de garantie echt niet vervallen, zelfs het loshalen van dat lampje zal geen invloed mogen hebben op de garantie. Computerbouwer is in Nederland een vrij beroep, je mag/kan jezelf dus gewoon als monteur bestempelen... daar mogen ze niet over klagen. Daarnaast betwijfel ik of dat systeem nog wel (fabrieks)garantie heeft, aangezien de laatste pricewatch vermelding al van 2009 is...

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 19:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

MicGlou schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:26:
Kast open maken, lampje loshalen... dat is de beste manier. Het openmaken van de kast doet normaal gesproken de garantie echt niet vervallen, zelfs het loshalen van dat lampje zal geen invloed mogen hebben op de garantie. Computerbouwer is in Nederland een vrij beroep, je mag/kan jezelf dus gewoon als monteur bestempelen... daar mogen ze niet over klagen. Daarnaast betwijfel ik of dat systeem nog wel (fabrieks)garantie heeft, aangezien de laatste pricewatch vermelding al van 2009 is...
Edit: nevermind...

Best kans dat het geen los lampje is maar een buttonboard hoor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mentalmadnizz op 24-01-2011 16:02 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• oldsql
En dat stekkertje wat ik dan moet losmaken is vrij gemakkelijk te vinden? Ik neem aan dat de button dan verder nog wel gewoon werkt?

Edit: zojuist even een kijkje genomen, ik zie 3keer 2zwart/witte draadjes naar de button gaan, maar dit lijken niet echt op stekkertjes, het lijkt er meer op dat ze er gewoon op gesoldeerd zijn. Is het mogelijk dat een van deze drie draadjes voor het lampje zorgt (en ik deze dus door kan knippen oid?)?.

[ Voor 53% gewijzigd door oldsql op 24-01-2011 16:20 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het is niet software matig mogelijk. Je kan wel met een stevig pincet en een soldeerbout de SMD LED uit af solderen. Draadjes knippen gaat je niet helpen om dat het bijna altijd op meer problemen uitdraait.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
mentalmadnizz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:01:
[...]

Edit: nevermind...

Best kans dat het geen los lampje is maar een buttonboard hoor ;)
Lampje/buttonboard, what's the difference? De verlichting ervan moet uit te schakelen zijn door iets te verwijderen of los te halen/door te knippen. Als ik het design van de kast zo bekijk, dan zit daar gewoon een ledje achter...

Welke draadje voor het lampje zijn en welke voor de knop zelf zal je even moeten doormeten, zeker in standby-stand als het lampje knippert is dat vrij eenvoudig te herkennen aan het op en neer gaan van het voltage. Wat johnkeates zegt, doorknippen kan problemen opleveren, beter dat je het circuit gewoon in tact laat en het ledje zelf verwijderd... maar de knop en led zijn duidelijk apart bedraad, dus simpelweg doorknippen zou heel goed kunnen werken.

Ennuh, als je het echt heel simpel wilt houden... haal dan gewoon wat ondoorzichtige (zwarte) elektra-tape en plak het knopje gewoon netjes af ;) Tape hoeft zelfs niet eens helemaal ondoorzichtig te zijn... want het gaat je toch om die enorme 'glow' die er vanaf komt?

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 24-01-2011 17:55 ]

• oldsql
MicGlou schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:47:
[...]

Lampje/buttonboard, what's the difference? De verlichting ervan moet uit te schakelen zijn door iets te verwijderen of los te halen/door te knippen. Als ik het design van de kast zo bekijk, dan zit daar gewoon een ledje achter...

Welke draadje voor het lampje zijn en welke voor de knop zelf zal je even moeten doormeten, zeker in standby-stand als het lampje knippert is dat vrij eenvoudig te herkennen aan het op en neer gaan van het voltage. Wat johnkeates zegt, doorknippen kan problemen opleveren, beter dat je het circuit gewoon in tact laat en het ledje zelf verwijderd... maar de knop en led zijn duidelijk apart bedraad, dus simpelweg doorknippen zou heel goed kunnen werken.

Ennuh, als je het echt heel simpel wilt houden... haal dan gewoon wat ondoorzichtige (zwarte) elektra-tape en plak het knopje gewoon netjes af ;) Tape hoeft zelfs niet eens helemaal ondoorzichtig te zijn... want het gaat je toch om die enorme 'glow' die er vanaf komt?
Mja, ik denk dat ik het dan maar eens met een goede laag tape ga proberen. In ieder geval, iedereen bedankt :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je al eens in het bios gekeken of daar misschien niet iets staat van een of andere energy safe mode of green mode of iets dergelijks want zoiets heb ik ook wel eens bij HP kant en klare pc's gezien. Dit is dan een soort functie waarmee je dan met de aan/uit knop de pc in een slaaptoestand zet via het bios gestuurd dan en ongeacht hoe je Windows in stelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 24-01-2011 19:33 ]

Pagina: 1