Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Ik heb afgelopen week de Dell u2311h besteld en inmiddels binnen. Gelijk daarna de X-rite i1 Display 2 gekocht en gebruikt.

De kallibratie (advanced mode) is redelijk goed gelukt, er is wel 1 probleempje waar ik niet vanaf kom. Grijstinten hebben een gelig/groenig tintje. Ik weet echter niet hoe ik dit kan verwijderen. Zwart en wit worden wel gewoon correct weergegeven. Ik heb binnen het OSD nog de kleuren rood en groen verminderd en dat heeft enigszins geholpen, maar niet helemaal.

Het is voor mij belangrijk dat de kleuren goed worden weergegeven aangezien ik aan fotobewerking doe. Vooral voor zwart/wit foto's is dit een probleem.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Alvast bedankt!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Een kickje. Iemand enig idee?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Komt de gelige tint aan één kant van het scherm voor? Ik vermoed van wel anders zou de kalibratie de tint er wel uitgehaald hebben (gedeelte van het scherm wat voor de kalibratie gebruikt is zou dan wel moeten kloppen).
Bij goedkope IPS schermen kunnen er namelijk aanzienlijke kleurenschillen optreden door te lage kwaliteitseisen. Als dit het geval is kun je er helaas niets aan doen. Mijn Dell U2211H heeft er helaas ook behoorlijk last van :X

[ Voor 7% gewijzigd door tweak_dude op 09-02-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet veel verstand van kalibratiesensors enzo, maar ik heb wel hetzelfde scherm en als ik de EDID functie aanzet in catalyst heb ik hetzelfde. op 6500K zoals het hoort is het gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Neem het hele scherm heeft er last van. Erg storend aangezien ik aan beeldbewerking doe. Zwart/wit foto's zien er nu licht sepia uit. Dit probleem heb ik niet als ik met Windows kalibratiefunctie kalibreer, alleen maar met de x-rite. Ik ben maar teruggegaan naar de winkel, ze gaan mijn exemplaar zelf even uittesten.

instagram - linkedin