Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 17:50

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb in mijn main PC een Sapphire 4870 Toxic edition zitten. Nu heb ik naast deze PC ook nog een File servertje staan. Nu wil ik beelden vanaf deze server naar mijn TV doorsturen via HDMI. Op het moment zit in die server een X1650, met een DVI --> hmdi verloopstukje. Het probleem hiervan is dat er dus geen geluid word meegestuurd.

Nu wou ik dus deze kaart vervangen door een 5450. Nu is vraag 1: Denken jullie dat deze kaart 1080P films goed afspeeld en ook een HDMI audio driver heeft? (Ik persoonlijk denk van wel)

En is het mischien beter om die 5450 te gebruiken voor mijn main pc om te gamen? Met andere woorden: Is hij beter dan mijn 4870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
Perfecte HTPC kaart. Kan zelfs HD audio bitstreamen indien gewenst.
Dit had je echter met een simpele blik in de BBG's van de afgelopen maanden eenvoudig kunnen vinden. :)

Wat heet: je hebt zelfs het product al gekoppeld aan dit topic. Als je de daaraan gekoppelde review had gelezen dan had je het zeker geweten.

Anyway, koop dat kaartje, dan hoef je je de komende tijd geen zorgen meer te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door Murcielago op 24-01-2011 00:24 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Oowja dan had ik nog een inimini vraagje, In die pc hangt een 800 watt voeding (Ik had niet kleiner liggen) en een Duo core. Verder hangt er alleen 1 fan aan de achterkant voor koeling. Zou dat voldoende zijn als deze kaart daarbij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
Lijkt me wel, lees maar:
reviews: Hands-on met de HD 5450: stil, klein en zuinig
De conclusie zegt alles

[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 24-01-2011 01:04 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:56
En is het mischien beter om die 5450 te gebruiken voor mijn main pc om te gamen? Met andere woorden: Is hij beter dan mijn 4870?
De HD5450 is stiller, kleiner en zuiniger... maar de HD4870 is de betere game-kaart van de twee, die is een flink stukje sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 24-01-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik heb hem besteld voor in de HTPC, iklaat de 4870 dan gewoon in mijn pc zitten. Bedankt voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Murcielago schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:23:
Perfecte HTPC kaart. Kan zelfs HD audio bitstreamen indien gewenst.
Dit had je echter met een simpele blik in de BBG's van de afgelopen maanden eenvoudig kunnen vinden. :)

Wat heet: je hebt zelfs het product al gekoppeld aan dit topic. Als je de daaraan gekoppelde review had gelezen dan had je het zeker geweten.

Anyway, koop dat kaartje, dan hoef je je de komende tijd geen zorgen meer te maken.
Eh, bovenstaande geldt mits je Windows draait :o

Als je een ander OS op je fileserver draait (en bij een simpele fileserver denk ik niet zo snel aan Windows...) moet je rekening houden met driver support, en die van de HD decoding van ATi/AMD kaarten is echt dramatisch slecht. In theorie kun je het onder Linux aan de praat krijgen dmv VA-API en de proprietary XvBA libraries, maar omdat XvBA gesloten is moet je exact de bijbehorende versie van fglrx gebruiken en dan nog hopen dat de rest van je apps de juiste versie (iig: abi) hebben. En dan nog is het buggy en werkt bijv blu-ray niet...

nVidia support onder Linux is daarentegen doodsimpel. Het gaat ook via VA-API, maar dan met de open VDPAU libraries. Omdat ze open zijn zitten ze gewoon in de meeste distros en werken 'out of the box', en mocht dat niet het geval zijn dan kun je ze zelf compileren.

Om die reden heb ik een overigens onder Windows perfecte HD4550 onlangs voor een GT240 geruild. Onder Linux heb je zelfs aan een Intel GMA meer dan aan een ATi kaart op dit moment :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:21:
[...]

Eh, bovenstaande geldt mits je Windows draait :o

Als je een ander OS op je fileserver draait (en bij een simpele fileserver denk ik niet zo snel aan Windows...) moet je rekening houden met driver support, en die van de HD decoding van ATi/AMD kaarten is echt dramatisch slecht. In theorie kun je het onder Linux aan de praat krijgen dmv VA-API en de proprietary XvBA libraries, maar omdat XvBA gesloten is moet je exact de bijbehorende versie van fglrx gebruiken en dan nog hopen dat de rest van je apps de juiste versie (iig: abi) hebben. En dan nog is het buggy en werkt bijv blu-ray niet...

nVidia support onder Linux is daarentegen doodsimpel. Het gaat ook via VA-API, maar dan met de open VDPAU libraries. Omdat ze open zijn zitten ze gewoon in de meeste distros en werken 'out of the box', en mocht dat niet het geval zijn dan kun je ze zelf compileren.

Om die reden heb ik een overigens onder Windows perfecte HD4550 onlangs voor een GT240 geruild. Onder Linux heb je zelfs aan een Intel GMA meer dan aan een ATi kaart op dit moment :'(
Dat is wel zuur inderdaad :( Maar voor mij is het geen probleem ;) Ik draai gewoon windows :)
Pagina: 1