Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Joomla] Request for Service op onze website, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Vereniging van Eigenaren van ons appartementencomplex ben ik bezig met een nieuwe website. Één van de wensen is het afhandelen van bewonersproblemen, zoals defecte lift of gebroken glas.

Ik wil m.b.v. een soort van wizard de meeste vragen af kunnen handelen, waarbij de uitkomst een tip voor de bewoner kan zijn, een ticket voor een (externe) monteur of een melding aan het bestuur. De laatste 2 worden open tickets, die ik op de site wil plaatsen, zodat andere bewoners de melding en status ook kunnen volgen.

Bestaat er een plugin/module voor Joomla die dit kan verwezenlijken, want ik kom ze nergens tegen in mijn zoektocht?

Alle info van dit systeem is afgeschermd, dus discussie daarover is niet nodig. Joomla is de omgeving waar ik het mee moet doen, dus ook daarover hoeven we niet te discussiëren. Ik kan aardig uit de voeten met HTML en CSS, maar PHP beheers ik niet. Zelf schrijven is dus ook geen optie.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27
Toen ik "Ticket System" in Google invoerde, kwamen er allemaal Joomla systemen bovendrijven. Volgende keer dus misschien wat beter zoeken :).

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:42:
Toen ik "Ticket System" in Google invoerde, kwamen er allemaal Joomla systemen bovendrijven. Volgende keer dus misschien wat beter zoeken :).
Dank voor je zoekactie. Zag zelf ook al diverse ticketsystemen, die voornamelijk sterk zijn in de administratie van tickets. Da's niet helemaal wat ik bedoel.

Ik ben op zoek naar een systeem wat de bezoeker door een verschillend aantal vragen laat lopen, dus een soort van antwoordboom. Ieder volgende vraag is afhankelijk van voorgaande antwoord.
Als iemand dus een defecte lift wil melden, moet het eerste antwoord lift zijn, waarop de volgende vraag gerelateerd is aan de lift, zoals welke lift. De plugins die jij vond vragen ook andere zaken zoals om hoeveel ramen het gaat en welk sleuteltype op de deur. Dat is een standaardlijst met vragen, die niet trechtert naar een oplossing, maar uitsluitend info vastlegt.

• alex3305
  • Laatst online: 11:27
Dan zou je denk ik meer naar een enquête plugin opzoek moeten gaan. Persoonlijk zou ik niet weten of deze er voor Joomla zijn.

• MueR
  • Laatst online: 12:11

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Of er een dergelijke plugin bestaat weet ik niet. Ik weet wel dat dit niet de plek is om er naar te zoeken, dat scharen we onder de noemer scriptrequest. Het gaat in de Devschuur over het zelf programmeren van dergelijke dingen.

Je zou het kunnen proberen op een van de vele fora of sites die zich specifiek met Joomla bezig houden. Het lijkt me overigens vrij onwaarschijnlijk dat er een plugin is die precies doet wat je wilt, want het is een vrij specifiek systeem.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.